bATE bASARI 09.01.2005 16:29:35 | |
---|
Niin eli onko mitään yleistä ohjetta miten sinkku pedaali kannattaisi säätää jotta saisi siitä mahdollisimman paljon nopeutta irti? Ja sitten vielä minkälaisia harjoituksia yhden jalan nopeuden kehittämiseksi on? |
ddrum54 09.01.2005 16:37:04 | |
---|
Kokeile säätää niin herkäksi, että klabbi vielä jotenkuten tuntee sen ja pysyy perässä. Parin viikon harjoittelun jälkeen, kun olet tottunut herkkään tuntumaan, säädä vielä herkemmäksi. Jalan nopeus kehittyy ankaralla harjoittelulla. 2`n 4 |
bATE bASARI 09.01.2005 16:42:19 | |
---|
Kiitos. Ja mikä klabbi muuten on? :D |
Paas 09.01.2005 17:50:30 (muokattu 09.01.2005 17:50:49) | |
---|
Kiitos. Ja mikä klabbi muuten on? :D Varmaan tassu/räpylä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Varmaan tassu/räpylä. klabbi/ klappi Eli välys! Klobbi eli jalka ! Minä tiedän - siis pelkään ! |
ddrum54 09.01.2005 21:58:06 (muokattu 09.01.2005 22:03:03) | |
---|
Kiitos. Ja mikä klabbi muuten on? :D Klappi 1. = klabbi. Jalka. 2. = välys, liikkumavara, väljyys. Lainaus: Nykysuomen sanakirja osa 5, slangisanat. EDIT: klobbia ei teos tunne... kloddin kyllä. 2`n 4 |
HeavyMachinery 10.01.2005 00:49:02 | |
---|
Klappi 1. = klabbi. Jalka. 2. = välys, liikkumavara, väljyys. Lainaus: Nykysuomen sanakirja osa 5, slangisanat. EDIT: klobbia ei teos tunne... kloddin kyllä. Poijan kloppi sanois savolainen. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Youni 10.01.2005 19:05:19 | |
---|
Itsekin olen alkanut pitää jousta todella kireällä ja olen säätänyt nuijan lähelle kalvoa - bassorummun soitto on nopeutunut, varsinkin tuplaiskut. Koulun ruoskapedaali ei enää pysy mun jalan mukana: kun koetan tuplaiskua ei poljin ehdi palautua ylös pienen välin aikana - kuuluu vain yksi ääni! Ärsyttävää. Offtopikkina voin sanoa sen, että koulumme haikan pedaalissa on 1½cm klappia ja se vikisee samalla tavalla, kuin veitsi lautasta vasten! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
hollmi-5 10.01.2005 21:19:58 (muokattu 10.01.2005 21:21:02) | |
---|
Itsekin olen alkanut pitää jousta todella kireällä ja olen säätänyt nuijan lähelle kalvoa - bassorummun soitto on nopeutunut, varsinkin tuplaiskut. Koulun ruoskapedaali ei enää pysy mun jalan mukana: kun koetan tuplaiskua ei poljin ehdi palautua ylös pienen välin aikana - kuuluu vain yksi ääni! Ärsyttävää. Siis ei noin! Nuija lyömään keskelle, beatteri läsähtämään koko kyljellään siihen osumakohtaan, jousi melko löysälle ja treenaamaan. Yksi hyvä tapa kontrollin löytämiseen on poistaa pedaalista jousi kokonaan ja treenata sillä. Se on reboundi siitä kalvosta se, jota meidän pitää osata hyödyntää. Ei mitään kireitä jousia. Kas kun kukaan ei laita kapuloihin kuminauhoja olkapäistä :-) Mika Hollström |
Youni 10.01.2005 22:19:00 | |
---|
Siis ei noin! Nuija lyömään keskelle, beatteri läsähtämään koko kyljellään siihen osumakohtaan, jousi melko löysälle ja treenaamaan. Yksi hyvä tapa kontrollin löytämiseen on poistaa pedaalista jousi kokonaan ja treenata sillä. Se on reboundi siitä kalvosta se, jota meidän pitää osata hyödyntää. Ei mitään kireitä jousia. Kas kun kukaan ei laita kapuloihin kuminauhoja olkapäistä :-) Mutta makuasioitahan nämä, varsinkin tuo nuijan osumakohta/nuijan asento. Sitäpaitsi jos haluaa basarilla soitella hiljaa nopeita juttuja tulee vaikeuksia. Ei sitä reboundia löydy, jos ei soita tarpeeksi kovaa. Minä onnistun soitossani hyvin näillä asetuksilla, muut muilla. Ei sitä ole pakko samoja säätöjä käyttää...? Jos joku onnistuu kuminauhojen kanssa, niin sopii minulle. :D Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Paas 10.01.2005 22:28:22 | |
---|
Sitäpaitsi jos haluaa basarilla soitella hiljaa nopeita juttuja tulee vaikeuksia. Ei sitä reboundia löydy, jos ei soita tarpeeksi kovaa. Toi on kyllä ihan vaan treenistä kiinni. Ei se ole helppoa mutta treenaamalla se homma etenee. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
miän vain 10.01.2005 22:36:39 | |
---|
Toi on kyllä ihan vaan treenistä kiinni. Ei se ole helppoa mutta treenaamalla se homma etenee. Niin on. Kantapää alas, jouset löysälle ja treenaamaan. Hiljaa ja nopeasti ei ole mitenkään mahdoton juttu. Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic |
Youni 11.01.2005 17:38:18 (muokattu 11.01.2005 17:52:05) | |
---|
Onko juttu nyt niin, että olen tehnyt täysin sääntöjen vastaisesti? Eikö jousta jostain syystä saa pitää kireällä? Miksi ei? Ja miksi nuijaa ei saa pitää lähellä kalvoa? Hätännyn aivan totaalisesti. Heti, kun luulin löytäneeni hyvät asetukset pedaalille, niin gurupoppoo tulee ja kumoaa "loistavat" säätöni. Kerpele. Niin ja tämäkin vielä, nolo juttu. Pedaalini on tämä: http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=2934&mgid=4&sgid=174 Tähän asti ainakin olen pärjäillyt. Tuli setin mukana ja sai jäädä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
hgr 11.01.2005 17:52:51 | |
---|
Se jousi siinä pedaalissa toimii jalan liikettä vastaan, joten kireillä jousilla joutuu käyttämään järjettömästi voimaa. Järkevämpää olisi juuri pitää jouset mahdollisimman löysällä ja käyttää reboundi hyödyksi. Luonnollisesti nuijan hautaaminen kalvoon kannattaa myös unohtaa. |
Magetsu 11.01.2005 17:54:10 | |
---|
Onko juttu nyt niin, että olen tehnyt täysin sääntöjen vastaisesti? Eikö jousta jostain syystä saa pitää kireällä? Miksi ei? Ja miksi nuijaa ei saa pitää lähellä kalvoa? Mulla ainakin on jouset niin kireällä kuin voi ja tällähetkellä nuijja on hieman "perusasentoa" lähempänä kalvoa. Soitan enimmäkseen kantapäät maassa... Späng ' Läng |
Youni 11.01.2005 18:00:34 | |
---|
Minäkin soitan lähes poikkeuksetta kantapäät maassa. Tuo on kyllä osittain totta, että se jousi laittaa vastaan, mutta ei se nyt niin älyttömästi ainakaan minulla. En siis pitänyt kireimmällä vaan kireämmällä. Nyt löysäsin ja tuplaisku ei enää mene niin nopeasti. Pitää soitella löysällä jousella vähän aikaa, niin kait siihen tottuu. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.