Aihe: OPERAATIO:LIVE singer-songwriter-ilta pe 7.1
1 2 3
MrQ
08.01.2005 16:30:07
no mut rahaa tuli kyl hyvin, ja kivaa oli. kiitos kimille ja pänteille kun orkkas tällaist.
paavi
09.01.2005 00:49:42
Pääsinpä nettiin ja täytyi heti tulla tänne sanomaan kiitos bändeille ja kaikille mukanaolleille. Todellakin jouduimme illan aikana muuttamaan hieman ohjelmaa ja oon pahoillani, vaikka onneksi nyt saatiin jotenkin vedettyä homma läpi. Siinä mielessä ilta ei siis ollut täydellinen. Yhdessä vaiheessa näytti todella pahalta.

Aistin kuitenkin todella lämpimän ilmapiirin siellä etenkin sen jälkeen kun ilmoitin ihmisille ohjelmamuutoksesta ja sen syistä. Jaben keikan aikana oli hauska yhteisöllinen ilmapiiri ja vaikka nyt, Jabe, sanoitkin kamapuolessa olleen ongelmia, keikkanne kuulosti todella hyvältä!

Mahtavia esiintyjiä kaikki. Kivasti tuntui tulleen rahaa lippaisiin, toivottavasti saamme tietää summan Mian viedessä ne takaisin SPR:lle. En tiedä.

Liberten tulevaisuus ei minulle näytä niin synkältä kuin se ehkä näiden jatkuvien taloyhtiön valitusten valossa näyttääkin enemmän sivustakatsojalle. Muutoksia tehdään tilan akustiikassa kokoajan ja hommassa on tekemisen meininki. Tarkemmin en tässä lähde julkisesti asiaa kommentoimaan.
Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä.
BaariMikko
09.01.2005 02:04:20 (muokattu 09.01.2005 02:04:42)

ja vaikka nyt, Jabe, sanoitkin kamapuolessa olleen ongelmia, keikkanne kuulosti todella hyvältä

Täytyy tosiaan esiintyjistä kehaista Jabea bändeineen ihan erityisesti. Hienoa soittoa, ja Jabella itsellään hitonmoinen lavakarisma.
My brain hurts!
MrQ
09.01.2005 06:01:16 (muokattu 09.01.2005 22:22:55)
noniin poistetaan kännipostaukset.
leka
09.01.2005 15:28:09 (muokattu 09.01.2005 15:28:16)
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Teijo K.
09.01.2005 15:36:33

Liberten tulevaisuus ei minulle näytä niin synkältä kuin se ehkä näiden jatkuvien taloyhtiön valitusten valossa näyttääkin enemmän sivustakatsojalle. Muutoksia tehdään tilan akustiikassa kokoajan ja hommassa on tekemisen meininki. Tarkemmin en tässä lähde julkisesti asiaa kommentoimaan.

Rumpu-akvaario, vaikka esiintyjän kannalta huono onkin, voi jo laskea keskimääräistä volumea bändikeikalla sopivasti. Ei tosin käy kovinkaan hyvin jos bändin pääsolisti on rumpali.

Oftopic juu, kuvan perusteella hauskat pippalot teillä ollut siellä. Kaippa ne siitä niin.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Jabe
09.01.2005 15:38:39

Rumpu-akvaario

Niin, no. Se ei välttämättä jeesaa yhtään siinä, miten ääni välittyy rakenteita pitkin samassa talossa niihin asuntoihin.
sormunen
09.01.2005 16:13:14

Muutoksia tehdään tilan akustiikassa kokoajan ja hommassa on tekemisen meininki. Tarkemmin en tässä lähde julkisesti asiaa kommentoimaan.

Mä olin siellä Rumble -klubilla ja vaikkei se nyt suoranaisesti myöskään vaikuta meteliin. olisi kumminkin hyvä, jos samalla vaivalla tehtäisiin lavastakin lava. Voihan se toisaalta vaikuttaakin, riippuu siitä, mitä tehdään.

Joka tapauksessa musta tollanen nurkassa oleva kolmio on aika viheliäinen ja kun tuolla tuota tilaakin on, niin voisi kuvitella, että matalampikin, mutta laatikkonäyttämö siten, että se on enemmän ihmisten sylissä, ajaisi asiaansa. Nythän siellä Rumblessa ainakin ekan bändin ja sen tokan huumoribändin aikana katsojat olivat huutohollilla.

Tämmösessä näyttämössä voisi olla sekin, että se voisi olla esimerkiksi yleisötilana silloin, kun ei ole bändiä. Jos siellä on jotain kiinteää piuhoitusta, niin kouruun. Samoin ne par -kannut vaikuttivat vähän ylimitoitukselta tohon nurkkaukseen, mutta isompaa alaa kattamaan niillä voisikin olla käyttöä. Edelleen, tommoseen nurkkaukseen ei saa kankaita (esmes bändin/tilaisuuden fondeja), mutta laatikkoon saa. Ne eivät puolestaan sinänsä laske meteliä, mutta voivat parantaa lavasoundia, mikä puolestaan voi laskea yleisvolaa.

Tässä tätä, katelkaa kun tunnette kumminkin paikan.
MrQ
09.01.2005 16:41:04
minä en tiedä minkä takia tuo minun aikaisempi kirjoitukseni on tuossa.

Mutta se näyttää oikeastaan aika hauskalta.

Varsinkin asiapitoisuutensa takia.

Poistan sen kunhan olen sille aikani nauranut.

Joo, olin seilissä kun latasin sen.
mr_b
10.01.2005 10:46:48

Niin, no. Se ei välttämättä jeesaa yhtään siinä, miten ääni välittyy rakenteita pitkin samassa talossa niihin asuntoihin.

Tämän takia minua nimenomaan huolettaakin. Näissä taloyhtiövalituksissa ei oikeasti yleensä käy kauhean hyvin, kun sitä entistä linnunkoto-nollavolyymiä ei saada takaisin, vaikka meteli vähenisikin...
Kalium Kalzium Eisen Magnesium Carbohydrat Protein A-B-C-D Vitamin
Teijo K.
10.01.2005 11:06:54

No ei suoraan, mutta jos se laskee yleisvolumea niin sitä kautta, ehkä.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
paavi
10.01.2005 12:17:04

Tässä tätä, katelkaa kun tunnette kumminkin paikan.

Sormuselta asiatekstiä. Tässä on se ongelma, että paikka on myös tehty myös dj-meininkiä varten. Sen vuoksi etenkin valot on aika merkillisiä ajatellen bändikeikkaa. Ehkä myös lava haluttu nurkkaan sen takia. Itse en ole siis ollut missään tekemisissä paikan rakentamisen kanssa.
Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä.
Tellervo
10.01.2005 17:21:42
Kiva että oli kivaa! Ensi kerralla pääsen toivottavasti minäkin.

Viimeksi kun poistuin Libertestä kiinnitin itse asiassa huomiota siihen, että musa kuului todella lujaa ulos ja sitä kautta varmaan myös lähitalojen asuntoihin. Toivottavasti asiaan saadaan parannusta niin kiva voi jatkua!
Minimumo.
jhoik
10.01.2005 20:08:10

Juttelin tuossa männä viikolla erään Turkulaisen studion perustajan kanssa ja heillä on studiossa sellainen sopimus että musiikki ei saa häiritä muita ihmisiä - ratkaisu; tuplaovet ja tuplaseinät sekä äänieristykset vahvisten taakse, seinän ja vahvistimen väliin, sekä kattoon. Hommaan on mennyt aikaa (ja luultavasti myös rahaa) mutta äänet eivät kuulu kuulemma käytävään juuri yhtään. Rummutkin sijaitsevat ulko-oven vieressä. En sitten tiedä miten tuollainen ratkaisu toimisi kun en äänieristystä niin hyvin tunne enkä ole libertessä käynyt.
Vapaata tilaa myytävänä.
sormunen
10.01.2005 20:38:44 (muokattu 10.01.2005 20:40:17)
Tässä on se ongelma, että paikka on myös tehty myös dj-meininkiä varten. Sen vuoksi etenkin valot on aika merkillisiä ajatellen bändikeikkaa.

No isohkon korotetun suorakaiteen luulisi olevan pelkkää etua myös diskojortsuihin. Olisi yksi taso lisää. Tietysti soittoa varten se lava ei saisi olla kumiseva eli ei podestoja. Jos kaapelit olisivat kourussa, voisi lavan myös matottaa, mikä puolestaan taas voisi auttaa soundissa.

Mutta JOS on niin, että dj-meiningistä ei ole tullut valituksia, niin siinähän se ratkaisukin sitten ainakin osittain. Bändit soittamaan klo 20-22 ja sitten tiskijukka. Paikka voisi myydä "toiset" liputkin eikä menestys olisi pelkästään bändin varassa. Voisi helpottaa bänditouhuun (ääni- ja valo, lava, katteet jne) satsaamista.

Lisäksi tollaisissa bändiklubeissa voisi jengi vielä halutessaan jäädä turisemaan ja (perusteettomasti) arvostelemaan orkestereita. Lisäisi myyntiä. Myös bändin merchandisea, mikäli sitä joku hoitaisi, mikä puolestaan olisi hyvä oppia mahdollisia Skandinavian ja Keski-Euroopan keikkoja varten.
Jarkko.
12.01.2005 16:17:52
Kiitos vielä minunkin puolestani paaville, Jabelle, Mikolle ja miksaajalle sekä muille paikalla olijoille. Iltahan oli varsin mainio, vaikkei siis ihan suunnitelmien mukaan mennytkään. Enitenhän tästä kärsi Jaben bändi, joka roudasi kamat paikalle ja pääsi soittamaan vain puolikkaan settiä.

Liberté sopii mainosti Operaatio:Liven kaltaisille keikoille, joten toivottavasti meluongelmasta saadaan sovittua taloyhtiön ja baarin (ja vähän bändienkin) kesken ja musiikki saa soida tuolla jatkossakin.
Operaatio:Livessä akustisella keikalla Libertéssä (Hki) pe 7.1.2005 - http://kuoppamaki.cjb.net/
Ossi
12.01.2005 16:28:43 (muokattu 12.01.2005 16:29:26)

Liberté sopii mainosti Operaatio:Liven kaltaisille keikoille, joten toivottavasti meluongelmasta saadaan sovittua taloyhtiön ja baarin (ja vähän bändienkin) kesken ja musiikki saa soida tuolla jatkossakin.

Toivottavasti myös yleisön aiheuttama meluongelma ratkeaa jatkossa. Varsinkin tuollaisen pienimuotoisen setin, ei sisällöltään vaan ylöspanoltaan, fiilis kärsii kun porukka ei malta hiljentyä esityksen ajaksi. Mua ainakin vähän nolotti muiden puolesta.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
M.i.k.key
12.01.2005 18:07:19 (muokattu 12.01.2005 18:08:42)
Toivottavasti myös yleisön aiheuttama meluongelma ratkeaa jatkossa. Varsinkin tuollaisen pienimuotoisen setin, ei sisällöltään vaan ylöspanoltaan, fiilis kärsii kun porukka ei malta hiljentyä esityksen ajaksi. Mua ainakin vähän nolotti muiden puolesta.

Tuo on niin totta. Viime viikolla mahtavaa akustista settiä yritin kuunnella kun joka puolella vaan hölötetään (Knipi&Skele Tavastian hyväntekeväisyyskonsertissa). Rasittavaa konserttikäyttäytymistä. Kännyköistä nyt puhumattakaan...
Ossille plussaa jälleen :)
Mä lopetan nää hommat!
leka
12.01.2005 18:42:01
Tuo on niin totta. Viime viikolla mahtavaa akustista settiä yritin kuunnella kun joka puolella vaan hölötetään (Knipi&Skele Tavastian hyväntekeväisyyskonsertissa). Rasittavaa konserttikäyttäytymistä. Kännyköistä nyt puhumattakaan...
Ossille plussaa jälleen :)

Valitettavasti siihen on herkän taiteiljan totuttava. Ravintolaan kun ihmiset tulevat pääasiassa juopumaan ja juttelemaan.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)