Aihe: Ravintolamuusikon ammatin nousu ja tuho
1 2 3 4 5 6
KoskPaavo
08.01.2005 19:27:36
Itse olen kyllä vakaasti sitä mieltä että tänäpäivänä ravintolamuusikkoja , jotka tekevät 200 -230 keikkaa vuodessa (siis ravintoloissa) on sellainen määrä että koko joukko mahtuisi kerralla Tornion Kaupunginhotellin saunaan.
Tosin en kyllä tiedä onko ko. hotellia enää olemassa.
Soittaja selviää aina.
Sertzo S
08.01.2005 19:58:52 (muokattu 08.01.2005 19:59:27)
Kohtuuhyviä pändejä ja solisteja on jo siinä määrin nykyisin niin paljon, ettei markkinat vedä tämän kokoisessa maassa niin, jotta kaikille leipä lohkeaisi. Paikat vähenee jatkossakin, joten...
KoskPaavo
08.01.2005 20:23:26
Ne paikat nimenomaan joissa minun kaltaiseni vanhanajan-allround muusikot , ovat vähentyneet dramaattisesti. Tai ainakin näiden ravintoloitten ns. "linja" on muuttunut., että vakibändejä ei enää käytetä.
Peiliinkin voi katsoa... onko tullut jossain vaiheessa kelkasta pudottua .
Soittaja selviää aina.
R.Syke
08.01.2005 21:20:31 (muokattu 08.01.2005 21:21:42)
... muusikko Jukka Alihanka ehdotti väitöskirjalleen myyvää otsikkoa "Movements In Bed"...

-Hehksprh. Muusikoistako se se sitten värkkäsikin? :o Kyllä siinä lulut saa kyytiä. Sleep well.
R.Syke
08.01.2005 22:00:30 (muokattu 08.01.2005 22:01:21)
Eikö tämä ollutkaan mielipiteiden julkituontia varten oleva vaahtoamispalsta?

-Joo. Nimenomaan väitöskirjoita pitääkin väitellä ja vaahdota puolesta ja vastaan :) :(

Väitöstyö ei ole epäkurantti, sitä en ole en ole väittänytkään, vai olenko?

-Tuonhan päättävät oikein väitelleet tohtorit.

Hypoteettisesti oikeana lähtökohdiltaan siis pidät?
Neljä Ruuvia
08.01.2005 22:47:23
Sille en voi mitään jos et tajua.

Eikö tämä ollutkaan mielipiteiden julkituontia varten oleva vaahtoamispalsta?

Vai pitäiskö kaikki kannanotot lähettää ensin sinulle hyväksyttäväksi. Aika monta kertaa on tullut sieltä päin lunta tupaan.

Väitöstyö ei ole epäkurantti, sitä en ole en ole väittänytkään, vai olenko?

Ihan ensimmäisenä minulle iskee silmään Väikkärin otsikko; ei vaan oikeen natsaa, ei ravintolamuusikon ammatti ole tuhoutunut, niitä ravintolamuusikoita on ihan elävänäkin nähty.

Lue hitaasti jos et ymmärrä: Vaikkapa käsinlatojan ammatti on totaalisesti loppunut tai laivasähköttäjän, mutta ravintolamuusikoita on ihan päätoimisestikkin toimivia vaikka kuinka monta. Kysy minulta jos et tunne ketään. Elämää on nimittäin Espoon takanakin.

Enköhän mä tunne ne kaikki kaks ketä on jäljellä...
Sä et voi pokkanaamalla väittää että laji olis hyvässä jamassa.
Tai no mä en tiedä missä sä asut mut kun mulla ei tuu mieleen ensimmäistäkään kaupunkia Suomessa missä olis vielä töitä kusenpolttamille ravintolatrioille,kvarteteille ja siittä ylöspäin. Keikka viikossa ei oo sitä mistä nyt puhutaan.

Sori jos tulee välillä lumipalloa täältä päin mut ihan ohuella ajopäiväkirjalla ei olla liikkeellä täälläkään että sen puoleen...
Kyllä mä oon nähny ne hyvät ajat 80,90 -luvulla,ja oon nähnyt myös nää sen jälkeiset.
uruttaja
08.01.2005 23:31:30
Enköhän mä tunne ne kaikki kaks ketä on jäljellä...
Sä et voi pokkanaamalla väittää että laji olis hyvässä jamassa.
Tai no mä en tiedä missä sä asut mut kun mulla ei tuu mieleen ensimmäistäkään kaupunkia Suomessa missä olis vielä töitä kusenpolttamille ravintolatrioille,kvarteteille ja siittä ylöspäin. Keikka viikossa ei oo sitä mistä nyt puhutaan.

Sori jos tulee välillä lumipalloa täältä päin mut ihan ohuella ajopäiväkirjalla ei olla liikkeellä täälläkään että sen puoleen...
Kyllä mä oon nähny ne hyvät ajat 80,90 -luvulla,ja oon nähnyt myös nää sen jälkeiset.

Me puhutaan aivan samasta asiasta. Ala on erittäin syvällä ja syvältäkin:) Mutta Pohjois-Suomessa on vielä monia sellaisia paikkoja, joissa on bändi vetää viikot. 4-6 iltaa, sesonkina 7. Etelämpänä harvempia,mutta joitakin. Ne sun mainitsemat kusenpolttamat bändit työllistyy jotkut yli 200:n keikan verran vuodessa. Etelä-Suomesta tänne päin ei tule kyllä kuin ne sun mainitsemas 2 bändiä. E.S. ja L.B.triot. muille matka on liian pitkä. Ravintolamuusikoita, kusenpolttamia tai muuten kärynneitä, on kuitenkin vielä toistasataa. Eli ammatin kuolemisesta ei ole vielä kenelläkään pelkoa. Kaupungeista, joissa on viikovedot tulee mieleen heti tässä Tampere, Lappenranta, ,Savonlinna,Kuusamo,Rovaniemi,Ikaalinen, jne. On niitä. Jos meinaa työllistyä,se vaatii autoilua pitkin ja poikin.

Ihan oikeita kapakkabändejä on alle 50. Se on vähän. Kun artistien taustabändejä on suunnilleen saman verran, ja sitten on näitä allroundtanssibändejä muutama kymmenen, niin kyllä tätä balettia pyöritetään aika pienellä porukalla. Tarkoitan humppagenreä.

Saat anteeksi,me ollaan samalla puolella:) Samoin minä pyydän anteeksi,että heittelen pahoja ja epäilen kilometrien määrää..
Sertzo S
09.01.2005 09:17:43
Saat anteeksi,me ollaan samalla puolella:) Samoin minä pyydän anteeksi,että heittelen pahoja ja epäilen kilometrien määrää..

Joo poijaat, lyhyen sodan kestää aina, mutta pitkää rauhaa ei kukaan.
Neljä Ruuvia
09.01.2005 09:25:53
Käydäänkö vielä sitten piruuttaan läpi nää paikat missä on koko viikon vetoja?
Ihan vaan että saadaan laajennettua näkemystä...
KoskPaavo
09.01.2005 11:01:05
Tehdäämpäskin kartoitusta noille 5 illan paikoille.Lahden Ascotissakin taitaa nykyään soittaa vain keikkabändit, siis ei 5 illan vetoja.Kauppahotelli samoin. Ei Heinolassa , Orimattilassa , Nastolassa , Hollolassa , Asikkalassa ......
Soittaja selviää aina.
uruttaja
09.01.2005 13:28:20
Korteni kannan kekoon minäkin, siis viikkovetopaikkoja. Löysättäiskö 4:ään iltaan, koska esim. Sertsonlinnan Seurahuonekin vedättää usein vain 4 iltaa viikossa. Enkä anna tehdastakuuta tuolle listalle, joinain viikkoina kaikissa ei varmasti ole viikkovetoja.Osassa sesonkivaihtelua, mutta toisaalta monessa paikassa bändi vetää 7 iltaa viikossa.

Veljet korjaa väärät paikat pois.

Lappeenrannan Monrepos, Ikaalisten Kylpylä,Tampereen Seurahuone, Tampereen Hämeensilta, Jyväshovi, Rukahovi,Kuusamon Tropiikki, Ylläs 2-3 paikkaa,Levi 2 paikkaa,Pallas,Olos,Luosto,Saariselkä 1-2 paikkaa,Pyhätunturi.Luosto,Iso-Syöte,Sallatunturi,Lapinportti Rovaniemi,Seinäjoen Cumulus,Enontekiön hotellit, Kilpisjärven Kilpis,

Laivoista ainakin Voden laivalla perinteinen suomalainen trio, Vikingin ja Siljan tilanteesta ei hajuakaan.

Jään odottelemaan palautetta.
Sertzo S
09.01.2005 13:40:36
Sertsonlinnan Seurahuonekin vedättää usein vain 4 iltaa viikossa.

Pitänee paikkansa tuo 4 iltaa viikossa, kun en juurikaan enää käy tanssirafloissa niin asia kotikaupungissakin on jäänyt tarkistamatta.
Neljä Ruuvia
09.01.2005 14:25:30 (muokattu 09.01.2005 14:26:31)
Korteni kannan kekoon minäkin, siis viikkovetopaikkoja. Löysättäiskö 4:ään iltaan, koska esim. Sertsonlinnan Seurahuonekin vedättää usein vain 4 iltaa viikossa. Enkä anna tehdastakuuta tuolle listalle, joinain viikkoina kaikissa ei varmasti ole viikkovetoja.Osassa sesonkivaihtelua, mutta toisaalta monessa paikassa bändi vetää 7 iltaa viikossa.

Veljet korjaa väärät paikat pois.

Lappeenrannan Monrepos, Ikaalisten Kylpylä,Tampereen Seurahuone, Tampereen Hämeensilta, Jyväshovi, Rukahovi,Kuusamon Tropiikki, Ylläs 2-3 paikkaa,Levi 2 paikkaa,Pallas,Olos,Luosto,Saariselkä 1-2 paikkaa,Pyhätunturi.Luosto,Iso-Syöte,Sallatunturi,Lapinportti Rovaniemi,Seinäjoen Cumulus,Enontekiön hotellit, Kilpisjärven Kilpis,

Laivoista ainakin Voden laivalla perinteinen suomalainen trio, Vikingin ja Siljan tilanteesta ei hajuakaan.

Jään odottelemaan palautetta.

Ei oo Jyväshovissa käsittääkseni mitään pitkiä vetoja. Ainakaan ei ollu kun oon käyny yöpymässä. Ihan ne ovat olleet sellaisia illan ,kahden raapaisuja vaan. Ihan off-topiccina vaan...Yks oli huonoin mitä oon koskaan nähny.Bassot tuli jalkiolla tai vasurilla,joka tapauksessa ei osunut ,eikä rumpalilla pysyny komppi tahtiakaan kasassa. No ,ammattipändin oli Polar kuitenkin lähettänyt paikalle :-) Muistaako Rantsu sitä bändiä vai menitkö suoraan nukkumaan?
Sorry,tää on on melkein liian off-topic...
uruttaja
09.01.2005 14:28:53
Ei oo Jyväshovissa käsittääkseni mitään pitkiä vetoja. Ainakaan ei ollu kun oon käyny yöpymässä. Ihan ne ovat olleet sellaisia illan ,kahden raapaisuja vaan. Ihan off-topiccina vaan...Yks oli huonoin mitä oon koskaan nähny.Bassot tuli jalkiolla tai vasurilla,joka tapauksessa ei osunut ,eikä rumpalilla pysyny komppi tahtiakaan kasassa. No ,ammattipändin oli Polar kuitenkin lähettänyt paikalle :-) Muistaako Rantsu sitä bändiä vai menitkö suoraan nukkumaan?

Niinpä, mutta Porin Peekoossa oleva veto tuli tuossa yhtä äkkiä mieleen, liekkö vielä Salon Rikalassa viikkovetoa, ainakin vähän aikaa sitten vielä oli. Peekoo oli ihan vasta.
Sertzo S
09.01.2005 14:32:54

Uteliaisuuttani kysyn: Oliko solistina erikoisen, tumman äänen omaava nainen?
Neljä Ruuvia
09.01.2005 14:42:20
Uteliaisuuttani kysyn: Oliko solistina erikoisen, tumman äänen omaava nainen?

Oli siin joku solistityttö ollut mut se oli jo pois lauteilta.
Sertzo S
09.01.2005 15:27:29 (muokattu 09.01.2005 15:30:17)
Oli siin joku solistityttö ollut mut se oli jo pois lauteilta.

Luulen tietäväni ko.pändin, mutta hienotunteisuussyistä en sitä nyt nimeltä kuitenkaan mainitse -ja voihan olla, että olen arvailullani myöskin väärässä.

Ilmeisesti edelleenkin ravintolapändeissä liikaa tason kirjoa löytyy, vaikka luulisi sen jo olevan jo taakse jäänyttä aikaa.
Antanee osin sellaisen kuvan, ettei tilaajaporras aina tiedä/välitä millaista ostaa ja toimistoissakin ollaan leväperäisiä myytävän laadun suhteen.
Martso
09.01.2005 15:30:19
Ilmeisesti edelleenkin ravintolapändeissä liikaa tason kirjoa löytyy, vaikka luulisi sen jo olevan jo taakse jäänyttä aikaa.
Antanee osin sellaisen kuvan, ettei tilaajaporras aina tiedä/välitä millaista ostaa ja toimistoissakin ollaan leväperäisiä laadun suhteen.

Kyynisesti sanottuna: mitös sillä on väliä, kun kerran suurin osa asiakkaista ei erota hyvää huonosta. Sillonhan siinä menee tilaajanki rahat hukkaan.
Hullu mikä hullu!
Sertzo S
09.01.2005 15:35:51
Kyynisesti sanottuna: mitös sillä on väliä, kun kerran suurin osa asiakkaista ei erota hyvää huonosta. Sillonhan siinä menee tilaajanki rahat hukkaan.

Olisko sittenkin ollut hätätilassa keikkaa varten kasattu tuuraajien kombo...? Mene ja tiedä. Onko noita vasureilla/jalkioilla huonosti soittavia "basistientappajia" sitten viljaltikin liikenteessä eri raflapändeissä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)