Anonyymi muusikko 07.01.2005 20:01:59 (muokattu 07.01.2005 20:02:21) | |
---|
Eli Tech 21 Trademark 60 on kyseessä. Kannattaneeko tuohon laittaa samanlainen elementti kuin oli (saakohan niitä edes irrallaan mistään) vai olisiko teillä suositella jotain kaiutinta kyseiseen härpäkkeeseen, sillätavoin tietysti että Techin laadukas saundi muuttuisi entistä laadukkaammaksi? Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa:
"Varo ettet joudu imemään diilerisi jormaa!!" |
Fide 07.01.2005 20:58:50 | |
---|
Ihan yleisestä mielenkiinnosta: kuin sä sait sen rikki? -roudausvaurio -soittamalla seinälle -valmistusvirhe -lavashow ;-) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+ |
Anonyymi muusikko 08.01.2005 16:56:06 (muokattu 08.01.2005 17:14:02) | |
---|
Ihan yleisestä mielenkiinnosta: kuin sä sait sen rikki? -roudausvaurio -soittamalla seinälle -valmistusvirhe -lavashow ;-) Sitä minen tiijä. Pändin kanssa soitettaessa se alkoi tuoksua elektroniikalta. Voluumia ei ole pitkään aikaan pystynyt kääntämään edes kello kahteentoista. Oltiin nauhoittamassa, ja se oli päällä jonkun pari kolme tuntia ja sitten se kesken piisin meni mykäksi. Vein sen eilen huoltoon ni se huoltomies sano että elementti on ollu melkein oikosulussa ja käyny hyvä tuuri että ei oo pääteastetta särkeny. Onhan sillä ikää vuosi tai pari että oisko jo käytön vaikutukset alkaneet tuntumaan. Mutta siihen itse kysymykseen, minkälainen elementti siihen sitten kannattaisi vaihtaa? ei ole oikein hajua noista elementtien vaikutuksista saundiin.. Merkkejä, malleja, anyone? Ja alkuperäinen kajari oli 12tuumaa ja 100W. Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa:
kulmahiomakone 08.01.2005 17:21:46 | |
---|
...Onhan sillä ikää vuosi tai pari että oisko jo käytön vaikutukset alkaneet tuntumaan... JOs on tosiaan noin nuori, niin vie se takaisin sinne mistä ostitkin - saat uuden. |
Anonyymi muusikko 08.01.2005 17:42:11 (muokattu 08.01.2005 17:45:40) | |
---|
JOs on tosiaan noin nuori, niin vie se takaisin sinne mistä ostitkin - saat uuden. Saksaan, en usko kun takuu on ummessa. Sieltä ei tule edes voivoivoivottelua. Ostin tuon vahvistimen silloin kun se oli kaks kertaa kalliimpi mitä nyt, nythän tuon taitaa saada alle viiteensataan. Ja uusi elementti maksaa kait sitten töineen sen alta kakssataa. Nyt syö miestä. Mutta silti jos joku tietäs suositella jotain elementtiä tuohon. Osais vähän sitten keskustella huoltojannun kanssa. Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa:
ReBeat 08.01.2005 18:08:53 | |
---|
Hei tää on tarkoitettu nyt vain rohkaisuksi. Elementin vaihto on varmasti yksi helpoimpia asioita jonka vahvistimelle pystyy tekemään, mikäli on kolvi (ei tarvi sitäkään jos on valmiit liittimet kaiutinjohdoissa) ja ruuvimeisseli. Ei kannata maksaa vaihtotyöstä ainakaan hirveästi. Ja hyvän elementin voit saada reilusti alle satasella, käytettynä varsinkin. Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |
Anonyymi muusikko 08.01.2005 18:22:55 | |
---|
Hei tää on tarkoitettu nyt vain rohkaisuksi. Elementin vaihto on varmasti yksi helpoimpia asioita jonka vahvistimelle pystyy tekemään, mikäli on kolvi (ei tarvi sitäkään jos on valmiit liittimet kaiutinjohdoissa) ja ruuvimeisseli. Ei kannata maksaa vaihtotyöstä ainakaan hirveästi. Ja hyvän elementin voit saada reilusti alle satasella, käytettynä varsinkin. joo, onnistuuhan tuo itekkin. mutta tarkistettiin samalla että muuten toimii se laite. eikä se paljon kaupan hintaa kalliimmaksi tule, jos nyt vaan joku antais niitä vinkkejä minkälaista elementtiä siihen kannattaa laittaa. Mikä se on se hyvä elementti alle satasella? Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa:
Olli S. 08.01.2005 18:30:19 | |
---|
joo, onnistuuhan tuo itekkin. mutta tarkistettiin samalla että muuten toimii se laite. eikä se paljon kaupan hintaa kalliimmaksi tule, jos nyt vaan joku antais niitä vinkkejä minkälaista elementtiä siihen kannattaa laittaa. Mikä se on se hyvä elementti alle satasella? Pikaisen T-kauppakatsauksen jälkeen halvempia Celestioneja saa reilulla satasella, kalliimpia (arvostetumpia) puolentoistasadan pintaan. Eminenceä ja Jenseniä näyttäisi olevan reilusta viidestäkympistä ylöspäin. Näistä ei tosin ole minulla kokemusta. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Arnett 08.01.2005 18:49:36 | |
---|
Eikö tämä Celestionin Vintage 30 ole meleko arvostettu elementti ? Pelkkää hyvää olen vain tästä kuullut. Jos elementin vaihtoon rupeaisin niin luultavasti tämän ostaisin... Tutustu itse tarkemmin. |
Tech 21 soundi on aika pyöreä, joten riippuen tietysti musiikkimaustasi vois ehkä ajatella Celestion Greenback -elementtiäkin... lieneeko vain 100W tehonkestoisia? Viisammat vastatkoot toinen pessimismiä valava kommentti on se, jotta Tech 21 TM 60 vahvsitinpuoli on koteloitu siten, ettei tiettyihin osiin käsittääkseni pääse kovinkaan helpolla käsiksi. Varsin inhottava peli korjata siis... että kun viet nyrkkipajalle sen, niin varmista noiden kaverien tietotaito kyseisten vehkeiden suhteen. Maahantuojan kanssa ois parasta toimia, mutta voivat olla aika nihkeitä, jos peli on itse maahantuotu... Mutta siinäpä ne pahimmat sitten olikin =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+ |
Anonyymi muusikko 08.01.2005 23:07:50 | |
---|
toinen pessimismiä valava kommentti on se, jotta Tech 21 TM 60 vahvsitinpuoli on koteloitu siten, ettei tiettyihin osiin käsittääkseni pääse kovinkaan helpolla käsiksi. Varsin inhottava peli korjata siis... että kun viet nyrkkipajalle sen, niin varmista noiden kaverien tietotaito kyseisten vehkeiden suhteen.
Jepu. Jos joensuulaisia on mestoilla niin tietänevät Pekka Kurjen varmasti ammattitaitoiseksi kaveriksi. Kiitoksia vinkeistä, alkoihan niitä elementtivaihtoehtojakin tulla kun vähän potkii. Saa laittaa lisääkin..
Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa:
Ze Kink 08.01.2005 23:15:17 | |
---|
Eikö tämä Celestionin Vintage 30 ole meleko arvostettu elementti ? Pelkkää hyvää olen vain tästä kuullut. Jos elementin vaihtoon rupeaisin niin luultavasti tämän ostaisin... Tutustu itse tarkemmin. Komppia täältäpäinkin. |
re infecta 08.01.2005 23:54:45 (muokattu 09.01.2005 00:01:33) | |
---|
Ostin tuon vahvistimen silloin kun se oli kaks kertaa kalliimpi mitä nyt, nythän tuon taitaa saada alle viiteensataan. Mistä tuon noin halvalla mukamas saa? Myydään 2x12" kitarakaappi. Katso ilmoitukseni torilta! |
orfus 09.01.2005 00:51:19 | |
---|
Harmi ettet ehtinyt mukaan meitin Celestion-tilaukseen =((( |
Anonyymi muusikko 09.01.2005 01:05:52 | |
---|
Harmi ettet ehtinyt mukaan meitin Celestion-tilaukseen =((( Jep. Tuota harmittelin ittekki. Kun ois paria viikkoa aikasemmin hajonnu Mistä tuon noin halvalla mukamas saa? En tiiä. Mutta on semmonen mielikuva että oisin joskus nähny nelosella alkavan hintalapun tuosta. Voi kyllä olla pelkkää kuvitelmaa Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa:
kulmahiomakone 09.01.2005 01:28:05 | |
---|
Saksaan, en usko kun takuu on ummessa. Suomalainen kuluttajansuoja takaisi sulle ilmaisen korjauksen tai uuden vahvistimen. Takuulla ei ole mitään virkaa, jos se ei ole riittävän pitkä. Kitaravahvistimissa 1 tai 2 vuotta ei riitä. Mutta Saksassa Saksan tavalla. Eikö tämä Celestionin Vintage 30 ole meleko arvostettu elementti ? Pelkkää hyvää olen vain tästä kuullut. Jos elementin vaihtoon rupeaisin niin luultavasti tämän ostaisin... ja ...vois ehkä ajatella Celestion Greenback -elementtiäkin... lieneeko vain 100W tehonkestoisia? Greenbackin tehonkesto on 25 wattia. Celestionilla on kyllä noita samantyyppisiä elementtejä, joista löytyy tehonkestoa enemmänkin. Vintage 30 on 60 wattinen, tosin marsu on speksannut täsmälleen saman elementin 70 wattiseksi. Miten vaan, voi olla riskaabelia iskeä v30 tuohon ainoaksi elementiksi. Todennäköisesti kyllä kestää, mutta jos ei, niin saisi taas ostaa uutta elementtiä. Itse ostaisin jonkun näistä (ja aion ostaakin... jossain vaiheessa): http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=2_8 |