Pluto 08.01.2005 00:00:35 (muokattu 08.01.2005 00:00:55) | |
---|
No niin.. Olen tässä harkinnut Englin Screamerin vaihtamista saman valmistajan Classic-malliin. Kävin tänään kokeilemassa comboa, ja hyvältähän se vaikutti. Mulla on kuitenkin aika vähän (ei lainkaan) kokemusta 10-tuumaisista kaiuttimista bändikäytössä. Liikkeessä tykkäsin kyllä vahvistimen soundista, mutta mieli on niin monta kertaa ennenkin muuttunut siinä vaiheessa kun kantaa soittopelin kotiin. Eli onko teillä kokemuksia kymppien käytöstä bändin kanssa? Leikkaa ilmeisesti ihan loistavasti kaiken läpi, mutta puuttuuko soundista syvyyttä? Ylipäätään kaikennäköisiä kommentteja voi pistää, myös tuohon Englin Classiciin liittyen. Ja tarjouksia Screameristä saa myös esittää. EDIT: Pikaviestillä Dillon, you son of a bitch! |
askomiko 08.01.2005 02:53:38 | |
---|
Asiasta kukkaruukkuun, soittelin umpinaisella 4x10:llä pitkään ja tykkäsin. |
Jani The Rock 08.01.2005 08:13:35 | |
---|
Jos neljäkertaakympissä ei olis botnee, semmosella yhdistelmällä ladattuja kaappeja ei varmaan kaupattais basisteille. Ostan Rickenbacker-basson! Katso ilmoitus torilta! Myös näköhavainnot ja muut vihjeet myynnissä olevista Rikuista otetaan kiitollisuudella vastaan! |
LaXu 08.01.2005 11:16:48 | |
---|
Mitenkäs tuo Classic eroaa Screamerista noin soundipuoleltaan? High gain mörkösoundia ei taida saada? |
mtt76 08.01.2005 11:17:20 | |
---|
Jos neljäkertaakympissä ei olis botnee, semmosella yhdistelmällä ladattuja kaappeja ei varmaan kaupattais basisteille. Ja 2x10" lienee heti yksinäisen 15" jälkeen yleisin bassokaappi. Botnea ei puutu. Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz |
efunkelist 08.01.2005 12:20:30 | |
---|
Olen miettinyt samaa. 4x10" olisi roudattavampi kuin 4x12". Mutta silti kitaristien YLEISIN elementtikoko on 12". Joten pitäisikö harkita 2x12" kaappia? Basistien skobeihin en vertaisi sillä niillähän on ihan eri kartiot ja kotelokoot kuin kitaristeilla. Celestionin elementtejä kattellessa kävi mielessä myös 4x8" vaihtoehto joka voisi olla aika "suloinen" :D Siinä tosin saattaa se botne jo jäädä... |
MrGuitarist 08.01.2005 13:06:53 | |
---|
Eli onko teillä kokemuksia kymppien käytöstä bändin kanssa? Leikkaa ilmeisesti ihan loistavasti kaiken läpi, mutta puuttuuko soundista syvyyttä? Ylipäätään kaikennäköisiä kommentteja voi pistää, myös tuohon Englin Classiciin liittyen. Mulla on Marshallin 4x10"-kaappi toiminut ainakin bändikäytössä oikein hyvin. Alunperin etsin 2x12"-kaappia, mutta kun tämä kaappi sattui sopivasti kohdalle ja soundasi sen verran hyvälle, niin se sitten jäi treeniksen nurkkiin pyörimään. Kyllä kympeistä syvyyttä löytyy riittävästi. Ja tukevuutta, alapäätä. |
Pluto 08.01.2005 13:19:25 | |
---|
Mitenkäs tuo Classic eroaa Screamerista noin soundipuoleltaan? High gain mörkösoundia ei taida saada? Niin no, juuri siksi olen vaihtamssa. Screamerissä ei sinänsä ole mitään vikaa, varsinkin cleanit ovat mielestäni todella loistavat. Hiljaisilla volyymeillä Screamerista saa myös irti sellaisen kivan komppi- tai bluessärön. Mutta kun mennään bändivolstereille, muuttuu Screamerin säröpuoli ainakin mun mielestäni aika paljon rankempaan suuntaan. Eli vähemmän säröiset sounditkin muuttuvat tietyllä tavalla hevimäisiksi. Lyhyesti sanottuna: Scremerin säröpuoli ei ehkä sittenkään ole ihan minua varten. Siinä tuntuu koko ajan olevan tietty mid-skooppi päällä. Taitaa se loppujen lopuksi olla enemmän hevimiehiä varten, vaikka säätövaraa löytyykin. Parin testikerran (nuppi ja combo) perusteella tuntuisi Classicin puhtaat olevan aika samanlaiset kuin Screamerissa, eli sellaiset lämpimän pyöreät ja minun mielestäni hyvät. Säröt taas olivat, kuten arvata saattaa, perinnehenkiset. Eli särö liikkuu asteikolla bluesroso - komppisärö - laulava, kermainen soolosoundi. Veikkaan että kun pistän särökanavan eteen pari Voxin Valve-Tonea niin menee naama näkkärille. Saatan toki olla väärässäkin. =) Dillon, you son of a bitch! |
Jotkut speed shredderit joutuu kuulemma vaihtamaan siinä 7-8 vuoden treenauksen jälkeen elementit kakstoistasista kymppeihin, koska 12" ei enää pysy mukana nopeimmissa sahauksissa. Omat kokemukseni rajoittuvat lähinnä Rocktronin speaker emulator -asetuksiin, mutta sen perusteella kympit vois olla joskus jopa mukavemmat :) Monet country-kitaristit ovat tiettävästi valinneet comboja 10" elementeillä. Luulis, että kyllä niistä kitaralle ihan tarpeeks matalaa botnea lähtee (ja napakammin kuin isommista elementeistä). Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |