Aihe: Keikkojen äänityksestä
1
AoA
08.01.2005 12:43:57
Niin tuli tässä semmonen mieleen että esim. vaikka Tavastialla kuvataan joku keikka niin miten hoituu tv-äänen miksaus? Eli sehän ei tietenkään voi olla sama miksaus mikä tulee PA:sta vai onko siellä erikseen heitetty signaalit jollekin joka sitten miksaa erikseen sen äänen mikä menee kameralle? Jos jollakin on varmempaa tietoa tästä niin ihan vaan kiinnostais että miten se homma toimiii..
-Anssi, Stiff Flavor
SF3YLO
08.01.2005 13:05:34

Niin tuli tässä semmonen mieleen että esim. vaikka Tavastialla kuvataan joku keikka niin miten hoituu tv-äänen miksaus? Eli sehän ei tietenkään voi olla sama miksaus mikä tulee PA:sta vai onko siellä erikseen heitetty signaalit jollekin joka sitten miksaa erikseen sen äänen mikä menee kameralle? Jos jollakin on varmempaa tietoa tästä niin ihan vaan kiinnostais että miten se homma toimiii..

Epäilen, että ne miksataan erikseen. Eli siellä on joku splitteri, josta otetaan sitten moniraitanauhurille sisään ja miksataan sitten "studiossa".

Tuli muuten mieleen, et puhuit TV-miksauksesta, eli live-keikasta? Mun teoria pätee noihin DVD juttuihin... Live vedoilla voi taas toi erillinen miksaaja ollakin totta...
Rantsu
08.01.2005 13:15:54
Epäilen, että ne miksataan erikseen. Eli siellä on joku splitteri, josta otetaan sitten moniraitanauhurille sisään ja miksataan sitten "studiossa".

Se vähän riippuu. Ainahan ne kanavat vedetään tosin splitterin kautta erillisinä ääniautoon, mutta esim. MTV3:n tuotannoissa äänittäjä yleensä miksaa ne lennossa kahdelle raidalle. TV2 puolestaan ajaa kaiken raidoille kovalevylle ja miksaa jälkeenpäin.
"Ehke parempi mine kotona."
fmcruelty
08.01.2005 14:11:17
Jees, esim. T. Tolkki miksas ite Stratovariuksen RMJ:n keikan. En ny sit tie onko se automaattisesti bändin omaa homaa, vai tehäänkö se oletuksena firman puolesta.

Tos klinkki aiheeseen, jos jotakuta inspaa halvaantuneen bändin kitaristin muutkin kommentit:
http://www.stratovarius.com/forum/viewtopic.php?t=5847
Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)