Skebaholikko 22.02.2003 12:28:56 (muokattu 22.02.2003 14:20:39) | |
---|
Elikka tilanne on tama: Olen talla hetkella Japanissa lomalla ja ajattelin ostaa itselleni taalta kitaran kun tuntuu olevan edes vahan halvempaa kuin Suomessa. Sanokaas mita malleja suosittelisitte valmistajilta Kramer, B.C.Rich ja Charvel. Vai mahdetaanko Kramereita enaa edes valmistaa? Mutta noitten valmistajien malleista kayttokokemuksia ja suosituksia jos saisi niin mukava olisi. Ja tosiaan nopeasti kun olen taalla enaa kahdeksan paivaa. Kaikille ihmettelijoille: katselenhan mina tietysti Ibanezeja, Jacksoneita ja vahan tunnetumpiakin valmistajia, mutta niista tiedan jo mita malleja etsin, etta silleen. Mutta kokemuksia kiitos; Charvel, Kramer ja B.C.Rich, tai jos tiedatte jotain muita merkkeja mita kannattaisi etsia niin sanokaa vaan, mielellaan ominaisuuksia: Floikkatalla (Original ei pakollinen mutta mieluisa), 24 nauhaa ja hyva runko (mikit luultavasti kuitenkin vaihdan) ja hintaa siina 0-1200 euroa (ottakaa huomioon etta Japanissa on hieman halvempaa, mutta ei paljon, korkeintaan 500 euroa). Hevia siis soittelisin (katso omakuvaukseni viela tarkempia tietoja varten musiikkityyleistani). Kunnon 80-luku hevikeppia ostelisin. Kiitos ja hyvaa paivanjatkoa! Nyt paranneltuna, myös järisyttävän hienon KUVAN kera: http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=4447
LONG LIVE SPANDEX,HAIRSPRAY & ENDLESS GUITARSOLOS! |
Lauri666 22.02.2003 14:17:27 | |
---|
Jackson USA soloisti, esim: SL2-H, et varmaankaan tule pettymään. Mulla seuraavana ostos listas tuo :) ... enter the tilu ... |
kivi 22.02.2003 14:25:29 | |
---|
Jackson USA soloisti, esim: SL2-H, et varmaankaan tule pettymään. Mulla seuraavana ostos listas tuo :) Parahin Lauri666, olisit nyt lukenut kysymyksen ensin. Siis kaveri on _Japanissa_ ja hakee sieltä _Japanissa_ valmistettua kitaraa (jenkit on siellä käsittääkseni hyvin kalliita, nipponissa kun on se suojatullijärjestelmä kunniassaan) eikä ehdottomasti tahdo Jackson-vinkkejä, vaan noista kolmesta muusta merkistä. Auttaisin jos osaisin. Mutta jos mä olisin jaappanissa, ostelisin elektroniikkaa ja efektivermeitä hullun lailla, ja kitaroita vaan sen mikä vastaan tulee. |
LaXu 22.02.2003 14:35:06 | |
---|
Kramer Stagemaster Custom 1:stä tai 2:sta suosittelen. Itselläni on tuo ykkönen, joka on vaahterakaulainen neckthru "leppäsiivillä", 24 nauhaa, Seymour Duncanin mikit ja Original Floyd Rose. Varsin samanlainen keppi kuin Jackson Soloist, tosin nauhat ovat pienemmät. Todella hyvä soittaa kyllä. Noiden löytäminen tosin voi olla vaikeampaa, kun niitä ei ole sitten 1990-luvun alun jälkeen valmistettu. Omani on vuodelta 1989. Miten olisi Tokai Love Rock? Noita saa käsittääkseni japanista hyvinkin edullisesti. |
BlackD 22.02.2003 14:38:50 | |
---|
ESP:llähän on Japanissa aika tyylikkäitä kitaroita, mitä ei muualta saa. Ehdottomasti kävisin tarkistamassa ESP:n kitaroiden tilanteen jos itse Japanissa olisin. ESP:n japanin sivut löytyvät osoitteesta http://www.espguitars.net |
|
Skebaholikko 22.02.2003 16:37:53 | |
---|
www.jacksonstars.com Oi siis nyt alkoi himottaa ja kovaa..ovatkos nuo siis Jacksonin Japanin malleja? Vaikuttivat nimittain aika hyvilta nuo varustelut hintaan nahden jos jeneissa oli hinnat.......kiitos jo tahan mennessa ja antaa tulla vain lisaa.tama oli todella hyva vinkki kiitos, jos tasta apuri tiedat lisaa niin kerrohan. Nyt paranneltuna, myös järisyttävän hienon KUVAN kera: http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=4447
LONG LIVE SPANDEX,HAIRSPRAY & ENDLESS GUITARSOLOS! |
Vilhelmus 22.02.2003 18:40:52 | |
---|
Mulla on NJ-sarjan BC Rich Beast, ja hintaansa nähden on yllättävän hyvä. Jos rahaa vielä enemmän pistää, saanee parempaa. Paa kokeillen jos löytyy. Hevarit on pellejä. |
askomiko 22.02.2003 20:30:44 | |
---|
Vau, tuo NASL on kiva. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
Lauri666 22.02.2003 22:10:39 | |
---|
Parahin Lauri666, olisit nyt lukenut kysymyksen ensin. Siis kaveri on _Japanissa_ ja hakee sieltä _Japanissa_ valmistettua kitaraa (jenkit on siellä käsittääkseni hyvin kalliita, nipponissa kun on se suojatullijärjestelmä kunniassaan) eikä ehdottomasti tahdo Jackson-vinkkejä, vaan noista kolmesta muusta merkistä. No voi anteeksi...
... enter the tilu ... |
Hanok 23.02.2003 12:07:14 | |
---|
Kivi on kyllä siinä oikeassa että elektroniikkakaman tuominen Japanista on paras sijoitus jos rahansäästöä ajatellaan. Ainakin muutama vuosi sitten sikäläistä elektroniikkaa sai melkein puolet halvemmalla kuin täältä. Lisäksi tuollaisen tavaran tuominen kotiin on minusta hieman vaivattomampaa kuin kitaran... |
-K- 23.02.2003 16:34:17 | |
---|
Minä ostaisin Ibanezin liimakaulaisia Rg:tä sieltä. Ei meinaan muualta löydy. |
Kossu 23.02.2003 18:25:30 | |
---|
Tokai on kuulemma sielä suhteessa paljon halvempi kuin täällä. Japanissa ei juurikaan arvosteta vanhaa elektroniikkaa, löytyisiköhön sieltä vaikkapa Ibanezin ja Rolandin pedaaleja käytettynä, vai onko siellä musaliikkeissä edes käytettyjä? Räkkiefektejä kannattaisi ehkä katsella sieltäpäin, eräällä kaverillanin on Japanista tuotu Roland multiefekti, joka maksoin noin puolet Suomen hinnasta. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Velli 23.02.2003 19:27:44 | |
---|
Minä ostaisin Ibanezin liimakaulaisia Rg:tä sieltä. Ei meinaan muualta löydy. Ei meinaan löydy tämän maapallon päältä! Neckthru-malleja niillä on joitain tämän vuoden mallistossa, mutta liimakaulaisista RG:stä en ole kuullut edes villejä huhuja tätä ennen. |
Jormaz 23.02.2003 20:14:24 | |
---|
Ei meinaan löydy tämän maapallon päältä! Neckthru-malleja niillä on joitain tämän vuoden mallistossa, mutta liimakaulaisista RG:stä en ole kuullut edes villejä huhuja tätä ennen. Liimakaulaista S-sarjalaista taisi olla Levytukussa?
Back to the 80's |
Jormaz 23.02.2003 20:16:20 | |
---|
Ainakin Charvel 650 ja 750 sekä Model 5 ja 6 kannattaa tsekata. Neck-thru konstruktio noissa kaikissa. Back to the 80's |
-K- 23.02.2003 20:20:32 | |
---|
Ei meinaan löydy tämän maapallon päältä! Neckthru-malleja niillä on joitain tämän vuoden mallistossa, mutta liimakaulaisista RG:stä en ole kuullut edes villejä huhuja tätä ennen. Neck thru piti tosiaan sanomani mutta eiköhän tuossakin puuhassa liimaa käytetä jos nyt ruvetaan pilkkuja viilaamaan
Ei suotta elämys. |
Dumb 23.02.2003 20:29:28 | |
---|
Japanissa ei juurikaan arvosteta vanhaa elektroniikkaa, löytyisiköhön sieltä vaikkapa Ibanezin ja Rolandin pedaaleja käytettynä, vai onko siellä musaliikkeissä edes käytettyjä? Minullekin tuli nuo Rolandin "made in japan" -pedaalit mieleen. Jollei itse niistä innostu niin voihan ne myydä sitten Suomessa eteenpäin, ovat kai aika haluttujakin täällä. Eikös muuten Fenderin Jag-Stangia tehdä vielä Jaappanin markkinoille? Jos muistan oikein, niin tollasen kun toisi tänne myisi eteenpäin niin voisi saada ihan kivan hinnan. Suomesta alkaa olla uudet Jag-Stangit loppu ja käytettyinä ei pahemmin ole näkynyt. Ovh noilla on/oli Suomessa sellainen 1000€. |
wellu 24.02.2003 10:22:46 | |
---|
Eikös muuten Fenderin Jag-Stangia tehdä vielä Jaappanin markkinoille? Jos muistan oikein, niin tollasen kun toisi tänne myisi eteenpäin niin voisi saada ihan kivan hinnan. Suomesta alkaa olla uudet Jag-Stangit loppu ja käytettyinä ei pahemmin ole näkynyt. Ovh noilla on/oli Suomessa sellainen 1000€. ei tehdä enää. http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/Lyrics.Wasted time between solos. |
Velli 24.02.2003 12:00:16 | |
---|
Neck thru piti tosiaan sanomani mutta eiköhän tuossakin puuhassa liimaa käytetä jos nyt ruvetaan pilkkuja viilaamaan No jos nyt OIKEIN lähdetään pilkkua nusaseen, niin sehän olis silloin liimabody, koska bodyn sivut on liimattu kaulaan eikä päinvastoin. :) Kiitos ja anteeksi.
|