Aihe: Prima vista "gallub"
1 2
sähkö
07.01.2005 14:17:20

Itselläni on keväällä 3/3 tutkinto ja prima on ehdottomasti heikoinlenkkini. Ajattelin pistää tällaisen "gallubin" pystyyn. Eli mitä biisejä teillä on ollut prima vistassa ja missä sävellajissa?

Itsellä oli seuraavat:

1/3 Trad. - Juokse kellokas (Uua luua halina luua) C-duuri
2/3 Beatles - Lady Madonna A-duuri
ei mennyt läpi :) joten uusinnassa
2/3 Leevi and the Leavings - Tikapuut taivaaseen (D-duuri)
superfly
07.01.2005 14:32:25
En ole katsonut nuottienlukua millään tavalla mulle tarpeelliseksi taidoksi. Olen siis keskittynyt olennaiseen.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
samueld
07.01.2005 14:33:38

En ole katsonut nuottienlukua millään tavalla mulle tarpeelliseksi taidoksi. Olen siis keskittynyt olennaiseen.

Kiitos, että jaoit sen kanssamme.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
superfly
07.01.2005 14:35:08
Kiitos, että jaoit sen kanssamme.

No pientähän tämä. Ole hyvä vaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Nuages
07.01.2005 15:27:05
Ovatko nuo pirma vista tehtävät aina yksiäänisiä, vai voiko niissä olla harmoonioita, sointuja yms...?
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
elbowski
07.01.2005 15:33:58

maailman typerin asenne.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
lxi
07.01.2005 15:56:01
Ovatko nuo pirma vista tehtävät aina yksiäänisiä, vai voiko niissä olla harmoonioita, sointuja yms...?

Usein on erikseen yksiääninen prima vista -melodia ja prima vista -komppaus sointumerkeistä.

En muista mitä on tullut soiteltua, jotain jazz-standardeja luultavasti.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Sunrise
07.01.2005 15:56:28
maailman typerin asenne.

Öö, miksi? Ei nuotteja tarvii osata paskaakaan jos ei ole käyttöä sillä taidolle -> keskittyy olennaiseen, eli shreddaamiseen
sähkö
07.01.2005 15:56:48

Kyllähän ne yksi äänisiä on ainakin 3/3 tasoon asti. Jos nuoteissa sattuu olemaan useampi ääni, niin kyllä se sanotaan että ei tarvitse kun soittaa ylin ääni. Toki nuo kaikki äänet saa soittaa jos taito vain riittää.
Robert
07.01.2005 19:47:28
maailman typerin asenne.

Itelläs on.
Allekirjoitus:Allekirjoitus:Allekirjoitus:
blastoff
07.01.2005 20:00:53
Ei minulla ainakaan koskaan ole ollut mitään tunnettuja biisejä prima vista -testeissä. Sehän helpottaisi tosi paljon, jos olisi sattunut aikaisemmin jo kuulemaan sen kappaleen.
"Heipä hei! Hyvää iltaa! Luppakorva seikkailee taas. Luppakorva-nimen sain, korvani nääs lerputtaa."
elbowski
07.01.2005 20:18:04
Itelläs on.

ärsyttää tää nykyinen ''nuotit on turhia'' -asenne.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
superfly
07.01.2005 21:27:15
maailman typerin asenne.

En tarkoittanut tuossa että nuotit ovat turhia. Minä en vain ole löytänyt yhtään käyttötarkoitusta niille siinä musiikissa mitä minä teen.
merix
07.01.2005 23:53:40 (muokattu 07.01.2005 23:56:17)

En tarkoittanut tuossa että nuotit ovat turhia. Minä en vain ole löytänyt yhtään käyttötarkoitusta niille siinä musiikissa mitä minä teen.

Mutta eihän sitä kysytty threadin alussa vaan siinä kysyttiin mitä biisejä on soitettu Prima Vistassa ja se on eri asia kuin "kerro mitä mieltä olet nuoteista soittamisesta."
Apricot
08.01.2005 15:15:46
Tämäkin vastaus on kai sitten offtopiccia, mutta miksi yleensä halutaan tietää, että mitä biisejä jossain prima vista -kokeessa on ollut? Ei siihen kokeeseen pysty millään tavalla varautumaan etukäteen, muuten kuin harjoittelemalla sitä prima vistaa säännöllisesti. On ollut biisejä kuten "juokse sinä humma" tai light my firen intro, mutta kuten tiedetään, maailma on biisejä pullollaan. Sopivan tasoista harjoittelumatskua löytyy vaikka suuresta toivelaulukirjasta.
No problemo!
Kitarajeesus
08.01.2005 15:54:31
Kyllä, mutta minulla on muistaakseni ollut nimet peitetty, joten biisin on ehkä tunnistanut vasta siinä vaiheessa kun sitä on jo jonkin matkaa soittanut. Näinhän sitä saattaisi käydä "oikeassa elämässäkin"

Mulla on muistaakseni ollut niin että melodia-osuudessa biisin nimi on peitetty ja yleensä siinä on ollut joku jazz-standardi. Komppi prima vistassa taas on näytetty biisin tekijät sun muut että voi komppailla tyylinmukaisesti. Ainakin 3/3:ssa oli komppibiisinä joku bossa nova.

Eri laitoksissa on vähän eri meiningit ja eri vaatimustaso.
Musiikki on elämä.
Ostinaatio
08.01.2005 16:00:04
Tämäkin vastaus on kai sitten offtopiccia, mutta miksi yleensä halutaan tietää, että mitä biisejä jossain prima vista -kokeessa on ollut? Ei siihen kokeeseen pysty millään tavalla varautumaan etukäteen, muuten kuin harjoittelemalla sitä prima vistaa säännöllisesti. On ollut biisejä kuten "juokse sinä humma" tai light my firen intro, mutta kuten tiedetään, maailma on biisejä pullollaan. Sopivan tasoista harjoittelumatskua löytyy vaikka suuresta toivelaulukirjasta.

No, minua ainakin kiinnostaa opistokouluttamattomana tietää, että minkätasosta kamaa noissa yleensä vedetään. Ja onhan se muutenkin jotenkin ihan kiinnostavaa. En tiä.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Jonttu
08.01.2005 16:49:45

Maailman typerin asenne

Aivan totta...
Ze Kink
08.01.2005 21:37:25
Menipä taas tappeluksi tämä homma..

Itse en muista mitä kaikkea on ollut, jotain klassisia biisejä kuitenkin. Itsekin olen huono prima vistassa, varsinkin kun etumerkkejä alkaa olla useampia. Sähkökitaratunneilla tosin noihin ollaan tutustuttu paremmin, ja alkavat ihan sujua nyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)