Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Genesis
1 2 3 4 530 31 32 33 34
Johannes_t
06.01.2005 15:18:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkea kun ei millään ehdi..
 
..niin minulta on jäänyt levyhyllyyn Genesiksen kokoinen aukko. Alkupään tuotanto kiinnostaisi kovasti, mitä voisitte suositella, mistä kannattaa aloittaa?
 
Bändit: minerva sonicmind
2541
06.01.2005 15:27:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Foxtrot
Selling England By The Pound
The Lamb Lies Down On Broadway
 
Miksei myös Trick Of The Tail, ilman Gabrielia, mutta hyvä levy sekin.
 
Aerodactev
06.01.2005 15:54:16 (muokattu 06.01.2005 15:55:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta parhaimmat levyt ovat kolmikko Nursery cryme - Foxtrot - Selling England by the pound, joista Nursery cryme on henkilökohtaisesti miellyttävin levy. Foxtrotilla on vielä vähän kuuntelua takanaan, mutta Watcher of the skies ja Supper's ready ovat jääneet päähän soimaan.
Selling England by the poundia vaivaa joku outo kokonaisuuden hauraus, en osaa sanoa, mitä se on. Superbiisit Dancing with the moonlit knight ja Firth of fifth ovat tältä levyltä, mutta jotenkin ne eivät pysty tukemaan koko albumia. Battle of epping forestia en ole vieläkään tajunnut.
 
Lamb lies down on Broadway on tylsä, eikä sekään oikein kokonaisuutena potki (moni biiseistä vähän juosten kustu). Ensimmäinen välähdys neoprogesta ennen UK:n debyyttiä.
 
Tresspassista en tiedä muuta kuin The Knifen, joka kai on vähän erilainen biisi kuin muu levy. Gabrielin jälkeiset 70-luvun levyt ovat ihan ok muutaman biisin perusteella, kasarilevyt suurimmaksi osaksi kamalia.
 
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk!
lxi
06.01.2005 16:03:19 (muokattu 06.01.2005 16:03:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selling England by the Pound.
 
Genesis on minulle kummallinen tapaus, kun progeajan materiaalista vain pieni osa (em. levy, The Lamb Lies Down on Broadwayn jotkut biisit ja muutamat muut) kolahtaa, loppu ei tee vaikutusta. SEBTP on kuitenkin oiva miltei alusta loppuun -- Collinsin laulama More Fool Me on mälsä ja pari muuta biisiä eivät ihan kokonaan osu. Firth of Fifth on kuitenkin jo yksinään hyvä syy hankkia tuo levy, jumalainen biisi.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Progressor
06.01.2005 16:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun suosikkini ovat Foxtrot ja The Lamb Lies Down On Broadway. Selling England By The Pound on myös hyvä, mutta se ei kolahtanut yhtä kovasti kuin nuo kaksi muuta. Sellingin kuuntelusta on kyllä aikaa, joten mielipide voi olla vanhentunut.
 
Lambin tarina on mielestäni hyvä (joskin vähän hämärä), ja musiikki kuljettaa sitä hyvin eteenpäin. Jotkin osiot voivat olla vähän "tyhjäkäyntiä", mutta levyn huippukohdat ovat minusta todella kovia. Esimerkiksi In The Cage, The Colony of Slippermen ja Riding The Scree ovat Genesistä parhaimmillaan. Tony Banksin sooloja on ilo kuunnella.
 
2541
06.01.2005 16:34:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lambin tarina on mielestäni hyvä (joskin vähän hämärä), ja musiikki kuljettaa sitä hyvin eteenpäin. Jotkin osiot voivat olla vähän "tyhjäkäyntiä", mutta levyn huippukohdat ovat minusta todella kovia. Esimerkiksi In The Cage, The Colony of Slippermen ja Riding The Scree ovat Genesistä parhaimmillaan. Tony Banksin sooloja on ilo kuunnella.
 
Samaa mieltä. It, Back In NYC, Carper Crawlers, Lilywhite Lilith, Fly On A Windscreen, nimibiisi ja nuo mainitsemasi ovat aina kolisseet.
 
aksiom
06.01.2005 19:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta Selling England by The Pund ja Lamb Lies Down On Broadway ovat Gabriel-Genesiksen parhaat.
 
Selling England on helppo ja varma, ja räjäyttää pään jo ensikuuntelulla. Yksi progen legendaarisimpia teoksia.
 
Lamb Lies Down On Broadway on hieman vaikeampi, mutta kuitenkin loppupeleissä ehkä paras Genesiksen levy. Tarina on mielenkiintoinen ja monien biisien nerokkuuden olen huomannut vasta kymmenien kuuntelukertojen jälkeen. Levy vie minut täysin mukanaan ja soundimaailma on aivan loistava.
 
Ei Genesis ilman Gabrieliiakaan ihan metsään mennyt (ainakaan heti :D). Trick of the Tail on ihan mainio lätty esimerkiksi.
 
seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. -Tommi Liimatta
ccrab
06.01.2005 20:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lamb Lies Down... on tosiaan erilainen kuin tuo kolmikko Nursery cryme-Foxtrot-Selling England, mutta ehdottomasti positiivisella tavalla. Sehän on paras proge-levy koskaan... Mukavia kokeellisia äänimaisemiakin löytyy, soundit ovat upeat ja kekseliäät -- kiitos Enon "enossifikaation". Levy tuntuu kyllä olevan sellainen, että toisiin se iskee, ja toiset vihaavat sitä.
 
Varauksetta voin suositella mitä tahansa alkupään levyä, Trespass mukaanlukien (sehän on Genesiksen ainoa tröö-progelevy...). Mutta ekalla levyllä, eli From Genesis to Revelation, ei ole mitään tekemistä progen kanssa. Suhteellisen ponnetonta 60-luvun poppia, eli ei kannata ainakaan ensimmäisenä sitä ostaa.
 
Myös Trick of the Tail on huippulevy, vaikka Gabriel puuttuukin. Tämän jälkeen taso laskee, enkä Wind&Wutheringista ole pitänyt, vaikka on vielä "progemainen". Tosin jos suunnaton syntikkamassa-soundi ei ahdista, niin ...And then there were three ja Duke ovat oikeastaan aika hyviä levyjä.
 
...Ja ne kasarilevytkin ovat kännissä ihan ehdottomia! Kunnon perseenheilutus-hittikamaa ;-)
 
JC
06.01.2005 20:57:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levy tuntuu kyllä olevan sellainen, että toisiin se iskee, ja toiset vihaavat sitä.
 
Ei kai sentään. Niin mielenkiintoinen levy Lamb ei ole, että siihen vihaa kannattaisi tuhlata. Omasta mielestäni Lamb ei musiikillisesti aivan yllä klassikkostatuksensa tasolle. Levy on parhaimmillaan loistava, mutta, typerän konseptinsa lisäksi, se sisältää myös paljon tyhjäkäyntiä.
 
Clef
06.01.2005 21:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duke!
 
lxi
06.01.2005 22:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta mielestäni Lamb ei musiikillisesti aivan yllä klassikkostatuksensa tasolle. Levy on parhaimmillaan loistava, mutta, typerän konseptinsa lisäksi, se sisältää myös paljon tyhjäkäyntiä.
 
Tämä on minustakin osuva luonnehdinta. Paljon hyviä biisejä, paljon hienoja hetkiä ja valitettavan paljon tauhkaa.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
mr.muzak
07.01.2005 01:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Ja ne kasarilevytkin ovat kännissä ihan ehdottomia! Kunnon perseenheilutus-hittikamaa ;-)
 
Musta niitä kasarilevyjä ei pidä dissaa vain sen takia että niitä vertaa 70-luvun rankempiin progeiluihin. Ne on vähän eri juttu, ja niinkuin monella monella muullakin orkalla 80-luvulla oli toi meininki sellasta...no kasaria. Mä ainakin annan surutta anteeksi kaikien bändien 80-luvun levyt simmons-soundeista lähtien, kun monesti kaiken kerman alta paljastuu ihan ok biisejä. Hyviäkin jopa. Ei se niiden bändien vika ollut että yleis-soundit meni sellasiksi:) Popimpaa? Noh monesta Genesis:n 80-biisistä löytyy paljon sellasta mitä esim. Elton John ei ikinä tekis. Tietty kyllähän Viihde-Phil:llä oli ehkä turhan suuri vaikutus linjanmuutokseen.. Mut mä diggaan kyllä molempia vuosikymmeniä, niitä ei pidä vaan soittaa vuoronperään:)
 
Skebaholikko
07.01.2005 05:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invisible Touch-lättyähän on fanitettava iham pelkästään soundipolitiikan puolesta. Se tilakaiku patteristossa! Se sokerinen synasoundi! AAAAH, mahtavuutta. Nimibiisi on ehdoton pophelmi, kyllä pogo alkaa ja kertsi tarttuu mielettömästi.
 
I Cant Dance on myös hieno rokkilevy, etenkin nimibiisinsä ansiosta, joka omaa edelleen kaikkien aikojen parhaan musavideon.
 
"Uuuuu, shes got a body under that shirt
but all she wants to do is rub my face in the diiii-iirt....." *Gekkolisko hottipimun kyytiin ja Phil nallina kalliolle tien poskeen*
 
- Darrell Lance Abbott, a.k.a. Dimebag Darrell August 20, 1966 - December 8, 2004 - R.I.P. Riffmeister!
ccrab
07.01.2005 13:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin 80-luvun Genesis on kyllä todella paljon parempaa IMHO kuin 80-luvun Yes tms. Sehän on oikeasti hyvää pop-musaa, kun vain pääsee sen yli, että bändi on joskus ollut progea. :-)
 
Ja Genesiksestähän on löytynyt monia muita hyviä artisteja... Erityisesti Peter Gabrielin sooloura on tsekkaamisen arvoinen, jokainen levy on vähintään hyvä, pari vuotta sitten ilmestynyt Up oli suureksi ihmetyksekseni jopa loistava. Mutta erityisesti 3 (Melt) ja 4 (Security) ovat hienoimpia levyjä, mitä 80-luvulta ilmestyi. ...Niin ja Mike (Rutheford) + the Mechanicsillakin on muutama hyvä biisi -- samaa laatua kuin Genesiksen 80-l. ykköshitit.
 
Itse olen lähiaikoina metsästänyt Steve Hackettin sooloja, tietävätkös jotkut, mitkä niistä ovat parhaita -- Voyage of the Acolytesta olen pari biisiä kuullut, ja se oli loistava. Mitkäs muut ovat hyviä?
 
Entäs Tony Banksin soolot? Mulla on Soundtracks, ja varsinkin Fishin kanssa tehty biisi oli suuri pettymys.
 
JC
07.01.2005 14:00:46 (muokattu 07.01.2005 14:01:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen lähiaikoina metsästänyt Steve Hackettin sooloja, tietävätkös jotkut, mitkä niistä ovat parhaita -- Voyage of the Acolytesta olen pari biisiä kuullut, ja se oli loistava. Mitkäs muut ovat hyviä?
 
Tuon debyytin lisäksi Spectral Mornings on mielestäni hyvä levy. Uudemmista vaikkapa Darktown. Noiden ensimmäisten levyjen hankinnassa kannattaa ottaa huomioon, että tämän vuoden aikana niistä pitäisi ilmestyä remasteroidut versiot.
 
Entäs Tony Banksin soolot?
 
A Curious Feeling on pakko-ostos. Hieno progressiivinen pop-levy.
 
ccrab
07.01.2005 14:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiithoksia, eikun vahtailemaan joskos nuo vinyylillä löytyis...
 
Epämuusikko
07.01.2005 15:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se Lamb sieltä vielä aukeaa. Jos ei, niin kuunnelkaa Genesis Box I:ltä kokonaan koko Lamb livevetona. Se on hyvä.
Nuo nyt kerkes mainitteen, että ns" Gabriel-era" lienee parasta Genesistä. Mutta Dukella ja Abacabillakin on vielä mahtavia biisejä. Kuunnelkaa myös hienostunut Carpet Crawlers -99 (kai) -remix. Sekään ei oo paha.
 
Seuraava on Alivaltiosihteeristä, siitä radio-ohjelmasta:
 
Ja korttiin tunnus:
Genesiksen uusin levy on aivan paska!
 
(eli, älä osta Calling all stationsia)
 
Myytävänä Tosco 22" ride!
Aerodactev
07.01.2005 16:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten hassu juttu noilla Genesiksen ekoilla levyillä.
Jotkut biisit kun on Collinsin laulamia joko yksin tai duettona Gabrielin kanssa. Ei kyllä sitä hoksannut, ennen kuin ekan kerran tsekkaili levyn kansilehtistä ja yllättyi. Aika identtisiä ovat äänet.
 
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk!
Notefix
07.01.2005 16:31:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon jostain syystä digannu noista Gabrielin jälkeisistä levyistä eniten. Kasarigenesiskin kuulosti ihan hyvältä. I can't Dance oli kyllä pettymys.

Jos pitäis yks valita niin varmaan suosikki olis Duke. Abacac kuulosti yllättävän hyvältä remixattuna tuolla uudella kokoelmalla. Hieno biisi.
 
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Progressor
07.01.2005 16:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se Lamb sieltä vielä aukeaa. Jos ei, niin kuunnelkaa Genesis Box I:ltä kokonaan koko Lamb livevetona. Se on hyvä.
 
Minunlaisilleni puristeille siinä on vain se pieni vika, että sitä on sorkittu. Gabriel päätti noin 20 vuotta alkuperäisen äänityksen jälkeen dubata omia lauluosuuksiaan, koska miehen keikoilla käyttämät naamarit ilmeisesti haittasivat laulamista. Myös Hackett on äänittänyt jälkeenpäin uudestaan kitaraosuuksiaan.
 
Kyllähän tuo "restaurointi" on melko yleistä ja tietyissä rajoissa hyväksyttävääkin, mutta tämä tapaus on minusta niin räikeä, että se rajoittaa jo jonkin verran kuuntelunautintoani. Siinä on minusta vähän hukattu koko liveäänitteen idea. Pisteenä i:n päälle tuo taltiointi vielä feidataan kesken viimeisen kappaleen, ja syynä on kuulemma se, että nauha loppui äänitystilanteessa kesken. Aika amatöörimäistä touhua, sanon minä.
 
Onhan se toisaalta hyvä, että tuo legendaarinen esitys on tallennettu edes jonkinlaisessa muodossa. Kaikilla ei onneksi ole samanlaisia periaatteellisia ongelmia kuin minulla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 530 31 32 33 34

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «