Mika K 21.02.2003 19:02:22 | |
---|
Mikä olisi hinta/laatu -suhteeltaan paras kopio Gibson ES335 mallista? Kokemuksia? |
Mikä olisi hinta/laatu -suhteeltaan paras kopio Gibson ES335 mallista? Kokemuksia? Riffi-lehdessä nr. 6/2000 oli melko kattava katsaus Suomessa myynnissä olevista ES-335 mallisista kitaroista, originaali mukaan luettuna. Itse päädyin Tokain ES-60 malliin. Ihan Koreasti soi. EDIT: Tuommoinen http://www.tokairegistry.com/images/catalogs/tokai20012.jpg "Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran." |
Mika K 21.02.2003 22:51:02 | |
---|
Riffi-lehdessä nr. 6/2000 oli melko kattava katsaus Suomessa myynnissä olevista ES-335 mallisista kitaroista, originaali mukaan luettuna. Itse päädyin Tokain ES-60 malliin. Ihan Koreasti soi. EDIT: Tuommoinen http://www.tokairegistry.com/images/catalogs/tokai20012.jpg Jeps, kiitti vinkistä. Laitoin Tuon Riffi -lehden kyseisen numeron tilaukseen ja pitää tutustua tarkemmin tuohon artikkeliin. Kitaran osto ei vielä ole ajankohtainen, todennäköisesti vasta ensi kesänä. |
Samuel P. 21.02.2003 23:18:50 | |
---|
Ihan Koreasti soi. :) hauska. Soiko se oikeasti Koreasti, vaiko Japanisti? Onkohan tuolla valmistusmaalla suurta merkitystä? |
Härski 21.02.2003 23:19:02 | |
---|
Mulla on Epiphonen Dot, eli 335. Voin suositella, ei tyyris. |
LaXu 22.02.2003 00:06:01 | |
---|
Ibanezillakin on nuo AM ja AS sarjan kepit, hintaa taisi olla jotain 400-500€. |
Huikki 22.02.2003 11:41:32 | |
---|
Itsekin päädyin tuohon Tokain koreaversioon. Mielestäni huomattavasti parempi kuin Epiphonen vastaava. Tokaissa ei ole sitä Epille tyypillistä tunkkaista soundia, vaan alkuperäisen tyyliin yläkerran heleyttä löytyy. Huonona puolena voisi mainita virityskoneiston. Noin vuoden käytön jälkeen koneistoihin alkaa tulla "tyhjää". Muuten erinomainen kitara, hyvä soittotuntuma, kaula jo tehtaaltatullessa suora, elektroniikka toimii... www.stellankoti.tk |
fox 22.02.2003 12:28:29 | |
---|
Ibanezillakin on nuo AM ja AS sarjan kepit, hintaa taisi olla jotain 400-500€. AM taitaa vaan olla pienellä bodyllä eli ei aivan 335:n kopio. Aivan hyviä vaihtoehtoja nuo molemmat kuitenkin. Hakusessa on... |
N_Bates 22.02.2003 21:49:53 | |
---|
Meikäläisellä on epiphonen sheraton.. Elikkäs hitusen tyyriimpi malli kuin tuo Dot. Tykkään kovasti! Ja kauniskin on hän. |
petevon 22.02.2003 22:02:18 | |
---|
Samickin es-335 kopio on hintaansa nähden törkeen hyvä. Kaveri osti parilla tonnilla(markalla). Tokaikin on jees? |
manfred 23.02.2003 10:52:16 | |
---|
tietääkö muuten kukaan, että onko toi Tokain kopsu vaahteraa ja muutenkin aidon Gibbun oloinen? entä onko tokailla vaan toi yks es-335- malli? Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva
denatured |
Mursuviiksi 23.02.2003 11:22:42 | |
---|
AM taitaa vaan olla pienellä bodyllä eli ei aivan 335:n kopio. Aivan hyviä vaihtoehtoja nuo molemmat kuitenkin. Hakusessa on... AM malleista minulla ei ole tarjota kokemus faktoja, mutta itselläni on tuollainen Ibanezin AS-200 ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Se on ulkonäöstään huolimatta erittäin monipuoliseen käyttöön sopiva kitara. Tämä monipuolisuus varmasti suurimmalta osalta johtuu Ibanezin loistavista Super 58 mikeistä. Mikään "budjettikopiohan" tämä AS-200 ei ole, mutta hyvä peli ES-335 tyylisten kitaroiden rintamalla. Jatkaakseni ES-335 kopioiden sarjaa, niin Ibanezilla on vielä tuo John Scofieldin signature malli (JSM100). Siinä vasta onkin ihan huikean tyylikäs soitin!
+7min |
Ossi 23.02.2003 12:48:25 | |
---|
tietääkö muuten kukaan, että onko toi Tokain kopsu vaahteraa ja muutenkin aidon Gibbun oloinen? entä onko tokailla vaan toi yks es-335- malli? Käsittääkseni kaula on vaahteraa ja runko laminoitua vaahteraa. Muistaakseni ripustimissa roikkui lähes puolta kalliimpia malleja, ilmeisesti niitä japseja mutta en viitsinyt edes kokeilla niitä koska olin jo löytänyt etsimäni ja vielä sopuhintaan. "Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran." |
MarkoA 25.02.2003 12:01:56 | |
---|
Paljonko maksoit Tokaista ja mistä ostit? Marko |
Ossi 25.02.2003 13:03:35 | |
---|
"Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran." |
Epi´s 25.02.2003 13:06:17 | |
---|
Tokaissa ei ole sitä Epille tyypillistä tunkkaista soundia, ... Auttaako tuohon "tunkkaisuuteen" jotkut toiset mikit ? Tai auttaako jos potikat vaihtaa parempilaatuisiin ? Olen myös kuullut , että jos nyppäsee tone potikan pois "välistä" niin sekin vois lisätä kirkkautta saundiin, onko näin ? |
Mage 25.02.2003 13:09:24 | |
---|
Mulla on Epiphonen Dot, eli 335. Voin suositella, ei tyyris. Ostin mustan Epin muutama kuukausi sitten ja tyytyväisyyteni määrää on vaikea mitata. Ainoa huono puoli on että säälittävä Fenderin trankku vahvistin toimii pullonkaulana musisoinnissa mutta eiköhän siihenkin joskus saada parannusta. Toisena vaihtoehtona oli Ibanez AS120 mutta se ei jotenkaan kolahtanut niinkuin tuo epi teki. Forget your lust for the rich man's gold
All that you need is in your soul -Skynyrd |
MarkoA 25.02.2003 13:51:24 | |
---|
Minulla on jotain kokemuksia Tokain mikeistä, lähinnä LP malleissa. Niiden taso taitaa vaihdella hieman vuosimallin yms. mukaan. Omissa kitaroissa toisessa, vanhemmassa LP.ssä mikit omaavat aivan upeat äänet, suhteellisen kirkkaat (ehkä jopa hieman alikäämityt?) kun taas toinen uudempi ´95 malli oli varustettu huomattavan ala-arvoisilla mikeillä. Lähinnä hallitsematonta kiertoa ja puuroutuva ääni alakielillä. Käämit oli vahattu aika suurpiireisesti. Ois hienoa päästä tosiaan vertailemaan hieman useampaa kitaraa ihan itse, kuten esim Riffin testissä. Näin yleisesti kyselemällä jokainen voi vastata vain omien kokemusten ja mieltymysten mukaan. Joten toisen "tunkkainen" voi olla toiselle "miellyttävän lämpöinen bluesahtava" jne. Itsellä myös kiinnostaisi ES335 kopioista juuri nuo Tokain ja Epiphonen versiot. Ei vain täällä pohjoispohjanmaalla juuri ole testimahdollisuuksia liikkeissä. Kumpaakaan kitaraa ei löydy mistään liikkeestä 150km.n sääteellä suoraan hyllystä. |
weelie 25.02.2003 16:06:38 | |
---|
Mulla on ollut Tokai LesPaul (Korea), jonka myin Hanhiniemen roudarille... Oli ihan hyvä peli ja maahantuoja viilaa kaularaudat kuntoon, joten niitä on ihan uutenakin jo kiva soitella. Mutta en enää osta Tokaita, sillä jotkut lankkumallit ovat nykyään vaneria (plywood). En muista tarkaan mitkä, mutta oli miten oli, haluan että lankkukitarani on kokopuuta. Ottaa päähän Tokain ratsastaminen vanhalla maineella! Epit ja muutenkin Korean kitarat ovat yleensä Samickin tekemiä joka tapauksessa, joten miksei siis ostaisi yhtähyvin Samickia? Cort on kuulemma myös hyvä. Ja Washburn on yksi vaihtoehto. Itse tosin ostanen piakkoin Ibanez Artcoren (josta arvostelu www.ugf.cc forumissa) jazz box-version. |
karipee 04.08.2006 15:47:44 | |
---|
Täytyy GAS:n vaivaamana nostaa tämä vanha 335-keskustelu esille. Onko kokemuksia YAMAHA SA500 tai SA503 malleista? Kommentteja puolesta ja vastaan myös Tokain, Epin ja muista 335-malleista kaivataan. |