Lostprophet 07.01.2005 11:58:20 | |
---|
Juu elikkäs mulla on sellanen onkelma 5150:n kanssa minkä kaikki varmaan tietääkin jo: Eli leadi kanava vinkuu ja ulvoo helvetisti kun haluaa käyttää paljon gainia( ylläri sinänsä). Nii että suositelkaapas mulle jotaa hyvii potikka mallisii laitoksia jotka oikeasti pelaavat, eivätkä lisää hurinoita yms. Ja poistavat sen palosireeni-äänen. Nii ja viäl jos joku kertois mulle hyvän choruksen puhtaalle soundille ni olisin hyvin kiitollinen. Bossin sellasta sinistä olen kokeillut. Muita? Thanks! |
Exhausted 07.01.2005 13:04:55 | |
---|
jos se vinkuna on mikrofonista kiertoa niin mikään purkki sitä ei poista vaan paremmat mikit. ja gainia voi tietty koittaa ruuvata pienemmälle |
Kapane 07.01.2005 13:07:17 | |
---|
ja volaa ja trebleä. Auttaa kummasti. Kuinka uusi tuo sun pelisi on. Mullakin oli hallitsematonta kiertoa 5150n kanssa alkuun, mutta se hävisi vähän kuin itsestään. Ehkä jo huomaamatta demppaan aina kaikki kielet kun en soita. |
Erilaisista etuasteputkista saattaisi myös olla lievää apua. Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |
Jungleman 07.01.2005 14:19:15 | |
---|
Nii ja viäl jos joku kertois mulle hyvän choruksen puhtaalle soundille ni olisin hyvin kiitollinen. Bossin sellasta sinistä olen kokeillut. Muita? Electro-Harmonix Small Clone. Petollisen yksinkertainen päällepäin, mutta monipuolinen ja nopea säätää. Soundi ei jää jalkoihin eikä pahemmin runtele kitaran omaa ääntä. Sitäpaitsi kaikki parametrit ovat jaloilla ohjelmoitavia ;-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. |
Tompsi 07.01.2005 14:20:37 | |
---|
Electro-Harmonix Small Clone. Petollisen yksinkertainen päällepäin, mutta monipuolinen ja nopea säätää. Soundi ei jää jalkoihin eikä pahemmin runtele kitaran omaa ääntä. Sitäpaitsi kaikki parametrit ovat jaloilla ohjelmoitavia ;-) Komppaan, hyvä saundi sekunnissa.:) |
merix 07.01.2005 15:14:25 (muokattu 07.01.2005 15:15:18) | |
---|
Itselläni on ENGLin screamerin kanssa käytössä Bossin NS-2 kohinanpoistaja. Tappaa kaiken äänen sopivan rajan alla. Helppo säätää: Threshold aika korkealle riippuen mikkien outputista ja Decay minimille niin ääni loppuu nopeasti. Sopivat säädöt mättörokkiin siis. Jos taas haluaa kierrättää niin polkimella saa laitteen sammutettua. Tuolla on subjektiivisiä kertomuksia kyseisestä laitteesta http://www.harmony-central.com/Effe … /Boss/NS_2_Noise_Suppressor-01.html |
Ben_D 07.01.2005 15:16:34 | |
---|
Itselläni on ENGLin screamerin kanssa käytössä Bossin NS-2 kohinanpoistaja. Tappaa kaiken äänen sopivan rajan alla. Helppo säätää: Threshold aika korkealle riippuen mikkien outputista ja Decay minimille niin ääni loppuu nopeasti. Sopivat säädöt mättörokkiin siis. Jos taas haluaa kierrättää niin polkimella saa laitteen sammutettua. Tuolla on subjektiivisiä kertomuksia kyseisestä laitteesta http://www.harmony-central.com/Effe … /Boss/NS_2_Noise_Suppressor-01.html Juu erittäin asiallinen laite. Käytän ENGL Powerballin kanssa. Ennen mulla oli Rocktronin Super Hush C räkkilaite, mutta tää NS-2 on mielestäni (ainakin omaan käyttööni) parempi. |
Jouni Antero 07.01.2005 15:18:00 | |
---|
Tarkista tosiaan varmuuden vuoksi vielä, ettei joku putki ole tullut mikrofoniseksi, eli vahvistin päälle ja volat sopivasti ja taputa kutakin putkea varovasti esim lyijykynällä. Jos jokin niistä päästää selkeästi isomman äänen kuin muut, niin se kierto johtunee silloin ko. putkesta. Itselläni oli vastaava ongelma yhden Marsun kanssa aikoinaan. |
JLM 07.01.2005 15:26:18 | |
---|
Danelectro Cool Cat on hyvä chorus. |
Mrezzye 07.01.2005 16:07:05 | |
---|
BOSS CE-5 on myös hyvä chorus ja vieläpä stereo. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Exhausted 07.01.2005 17:56:56 | |
---|
ja volaa ja trebleä. Auttaa kummasti. Kuinka uusi tuo sun pelisi on. Mullakin oli hallitsematonta kiertoa 5150n kanssa alkuun, mutta se hävisi vähän kuin itsestään. Ehkä jo huomaamatta demppaan aina kaikki kielet kun en soita. jos kierto on mikrofonista niin ei paljoa kielten demppaus auta... |
JartZA 07.01.2005 18:18:14 | |
---|
jos kierto on mikrofonista niin ei paljoa kielten demppaus auta... Se on sitten vaan vetästävä potikasta volat nollille. Cool - groovy - morning - fine |
Mrezzye 07.01.2005 18:48:53 | |
---|
Se on sitten vaan vetästävä potikasta volat nollille. Komppaan tätä. Kun ei soiteta, niin namiskat kiinni. Mulla tulee ihan automaattisesti tehtyä se, vaikka kyse olisi ihan sekunnin tauosta. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
-HaTe- 07.01.2005 18:55:12 | |
---|
Osta Bossin NS-2. Jos sinulla on 1 kelainen mikrofoni niin laita sen mikkikuoppaan folio päällystys. Kirveellä silmään ja puukolla kylkeen |
PJS 07.01.2005 18:59:06 | |
---|
Komppaan tota small clonea...se on ikäänkuin orgaanisen kuuloinen efekti...ei puhettakaan mistään päälleliimatun kuuloisesta. Ihmisten kannattaisi kaikkien melkein kuolla joka vuosi, vähintään kerran. Maailma olisi inhimillisempi paikka elää. |
Joq 07.01.2005 20:13:28 | |
---|
Small Clone on hyvä... Peruskööriefekti, ja tosiaan orgaanisen kuuloinen. Itse myös pidän älyttömästi Ibanez CF-7:n koorusmoodista (myös flangerista) vaikka useimmat ei pidä. |