Aihe: Matalan budjetin sähkökitaroiden hinta/laatu suhteesta
1 2
semmer
05.01.2005 18:52:37 (muokattu 05.01.2005 18:56:18)
Tervehdys!

Olisi suunitteilla tässä kesällä ostella ensimmäistä sähkökitaraa tuon metallikielisen akustisen rinnalle. Budjetti tosin ei riitä kovinkaan hienoihin ja kalliisiin kitaroihin, vaan olis hakusessa laadullisesti paras, ja mahdollisimman halpa. Mutta ei sellaista vasemmalla kädellä tehtyä "maanantai kappale" -kitaraa, joka hajoaa ensimmäisen kuukauden/viikon/päivän aikana täysin.

Budjetti on jossain 250-400 euron hujakoilla, joten nyt kysyn itseäni viisaammilta, että mitä tuolla rahalla saa?
Joitain edellytyksiä olis kuitenkin, mitä kitaralta haen:

-24 nauhaväliä
-kampi
-hyvä soitettavuus
-säädöt

Muodosta senverran, että ei mitään "lentävää veetä" tai muutenkaan mitään härön näköstä kitaraa. Soolo syvennyksen tulisi olla tilava, ja kitaran muotoa edustaa vaikkapa esim normaali Stratocaster.

Soitettua tulisi kaikenlaista metalli musiikkia, rokkia, heviäkin, ja niin edelleen.

Saako tuolla budjetilla uutta ja hyvää, vai kannattaako haeskella suosiolla käytettyä?

Kiittäen jo etukäteen vastauksista

-Semmer-
Vapour
05.01.2005 19:34:05
Kattele käytettyjä. Noilla spekseillä homma menee mehtän puolelle viimoistaan kohdassa kampi.

Muistaakseni torilla on pyörinyt Nessun RG550 -keppejä hintaluokassa 400-500 juroa. Kyseisissä kepeissä on tallana edge tai lo-pro edge, molemmat hyviä lisenssifloikkia.

Tietysti voit myös ostaa uuden ja varautua uuden, paremman tallan hankintaan tulevaisuudessa ja sijoittamaan siihen 150-300 (?) e:tä.
Laareppi
05.01.2005 21:02:54 (muokattu 05.01.2005 21:04:14)
Kannattaa ihmeessä tutustua ESP Ltd:n M- ja MH- sarjaan.
Suurin piirtein Straton muoto, 24 nauhaa, lisenssi-floyd rose (paitsi NT-malleissa), humbuckerit, ja loistava soitettavuus. Ltd:issä on nimenomaan se hinta/laatu -suhde kohdallaan.

http://www.espguitars.com/ltd_m.htm

http://www.espguitars.com/ltd_mh.htm

ja hintoja:

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/

Tota hintahaarukkaasi silmällä pitäen jokin -50 tai -100 malli saattaisi olla etsimäsi. Olisi toisaalta hyvä jos saisit rahaa esim. -200 -250 malliin, niin saisit mm. hieman paremman kaulan ja EMG-HZ H4 -setin...

Kannattaa ihmeessä käytettyjäkin katella!
luopio
06.01.2005 23:00:58
ite oon ihan tyytyväinen tuohon budjettiluokan jacksoniini, joka maksaa uutena 469e, eli mielestäni nämä säätöluokan jacksonitkin on ihan käypiä pelejä hintaisiksiin... ja saahan niitä jotai alle 400eelläkin...
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-175737.html
tuossa esimerkki mikä siihen hintahaitariin menis, mutta en kyllä tiiä onko tuo ihan hintansa vääri...
räppärit vituttaa
Niq
07.01.2005 11:04:18

Torilla ois budjettiisi sopiva Yamaha Pacifica 812W, laatuosat ja hyvät mikit. Puut on halvemmissakin jammuissa hyvät, joten tuskin tuossakaan huonot on. Itse ainakin ottaisin tuollaisen mieluummin kuin jonkun ylihinnoitellun LTD:n tai jacksonin hevikepin, noissa kun tuppaa rautapuoli (tuossa hintaluokassa) olemaan aika heikkolaatuista verrattuna esim. tuohon pacificaan. Ja sitten vielä se törkeän näköinen lapa. ;)
myrtonen
07.01.2005 11:31:07
EDIT. Tässä olis muuten nykybudjettiinkin sopiva, varmaankin ihan kelpo vempele:

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=2133

Tuolla en lähtisi metallia kyllä soittamaan. LTD:tä voin suositella kirkkain silmin, koska niistä hinnoistakin saattaa joustovaraa löytyä, omalla kohdallani jopa melko huomattavasti. LTD:n lisenssifloikasta et kyllä varmaankaan elinikäistä kaveria saa, sen verran vittumainen otus se on. Ja voihan siitä LTD:n lavasta maalata sen ruman logon yli. :)
Pastilli?
The Fuel
Feggy
07.01.2005 12:24:03

Tuolla en lähtisi metallia kyllä soittamaan. LTD:tä voin suositella kirkkain silmin, koska niistä hinnoistakin saattaa joustovaraa löytyä, omalla kohdallani jopa melko huomattavasti. LTD:n lisenssifloikasta et kyllä varmaankaan elinikäistä kaveria saa, sen verran vittumainen otus se on. Ja voihan siitä LTD:n lavasta maalata sen ruman logon yli. :)

Jos oikein ymmärsin, tarkoitus oli soittaa kaikenlaista musiikkia. Metallikirveellä näin on paljon vaikeampi tehdä kuin soittaa peruskitaralla metallia. Luulen vaan en tiedä. No, kysyjä itse parhaiten tietää.
Less is more.
karikko
07.01.2005 17:41:00
Mulla on Blade Strato.Hinta n. 600 eekkeriä.Millbrook-musiikki Helsingissä myy niitä.Ja hyväksi on todettu.Jos on jotain säädettävää niin takuut pelaa hyvin.Lisänä siinä on efektinappula mistä saa lisää potkua esim. särösaundeihin.Suosittelen.
luopio
07.01.2005 20:26:17
Jos oikein ymmärsin, tarkoitus oli soittaa kaikenlaista musiikkia. Metallikirveellä näin on paljon vaikeampi tehdä kuin soittaa peruskitaralla metallia. Luulen vaan en tiedä. No, kysyjä itse parhaiten tietää.

en laskis ltd:eitä hevikirveiksi... aika monipuolisia ovat...
räppärit vituttaa
Kassu
07.01.2005 20:30:45
en laskis ltd:eitä hevikirveiksi... aika monipuolisia ovat...

En minäkään laskisi Warlockia hevikitaraksi, hyvin niillä humppaakin soittaa.
trih
07.01.2005 21:56:52

Tarkoitatko kitaran ulkonäköä? Eli ei kehtaa mennä lavalle humppaa soittamaan jollei ole tarpeeksi perinteikäs kitara...
toxic
07.01.2005 22:05:28
Tarkoitatko kitaran ulkonäköä? Eli ei kehtaa mennä lavalle humppaa soittamaan jollei ole tarpeeksi perinteikäs kitara...

:)

Off-topiccia:

Ei se kitaran ulkonäkö vaikuta (Ei saa:) siihen että mitä musiikkia soitetaan. Velikin soittaa apachea esp-ltd mmv:llä eikä se "näytä" tai "kuulosta" mitenkään oudolta.

Bäbybäybä!
luopio
08.01.2005 13:40:22
En minäkään laskisi Warlockia hevikitaraksi, hyvin niillä humppaakin soittaa.

On vissii viel jonkinmoinen ero jollai vitun warlockilla ja ltd:eillä. Ja sattuuko tää vitun saivartelija tietämään ett ltd kitaroita on muitakin kuin hevimalleja? http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/212/h100fm.phtml
Onko tämä malli sinun mielestäsi joku hevikitara?? Ite en tuota siihen käyttötarkoitukseen ostaisi. Noh, nää blueshomssut on aina tämmösiä:)
räppärit vituttaa
Miikathebest
08.01.2005 13:58:39 (muokattu 08.01.2005 13:59:02)

On vissii viel jonkinmoinen ero jollai vitun warlockilla ja ltd:eillä. Ja sattuuko tää vitun saivartelija tietämään ett ltd kitaroita on muitakin kuin hevimalleja? http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/212/h100fm.phtml
Onko tämä malli sinun mielestäsi joku hevikitara?? Ite en tuota siihen käyttötarkoitukseen ostaisi. Noh, nää blueshomssut on aina tämmösiä:)

No tuohan se vasta hevikeppi onkin.
Pysyy jopa vireessä kovassakin mätössä kun ei ole kampea.

Rautalankaako tuolla sitten soittaisit?
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
elbowski
08.01.2005 14:11:10 (muokattu 08.01.2005 14:13:18)

tuo on kyllä aika hevahtava kepukka. Jos ltd:istä pitäisi ne ei-niin-hevit mallit valita niin ne varmaan olisivat ne EC:t ja ne Viperit.

E. Niin ja hybriditkään eivät ole mitään kovin heavyja.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
luopio
08.01.2005 15:52:30
tuo on kyllä aika hevahtava kepukka. Jos ltd:istä pitäisi ne ei-niin-hevit mallit valita niin ne varmaan olisivat ne EC:t ja ne Viperit.

E. Niin ja hybriditkään eivät ole mitään kovin heavyja.

no ehkäpä olet oikeassa varsinkin tuo viimeinen väite..
räppärit vituttaa
Laareppi
08.01.2005 16:16:04
luopio
08.01.2005 16:47:15
no iha sama, ostakaa sit hybrid eli telentapanen nii ei tarvii avautua... ei ainakaa oo hevikeppi. Mut se mun edellinen linkki, nii come on... ei kukaa ostais tommosta ja ton väristä hevikepiks... rokkiinhan tuo enempi on.., ja loppujen lopuks se on ihan paskanen vittu millä sitä soittaa jos soittaa hyvin. Soittaahan toi Jari Mäenpääki Wintersunissa Telecasterilla Deathmetallia, ja se kitara ei mun tietääkseni ole hevikitara.
räppärit vituttaa
Laareppi
08.01.2005 17:18:39
Minun mielestä H tai Hybrid eivät ole hevikeppejä. Mutta heviähän voi soittaa lähes millä kepillä vaan, tiedän tyyppejä jotka soittaa metallia jollai saakelin Telecasterilla. Soitti esim. Randykin ES-355:llä Ozzyn kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)