Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 57 8 9 10 11131 132 133 134 135
willie
05.01.2005 22:16:37
Haa.... Elvistelyn paikka !

Olin v.1970 Kultsalla 13v -nuorena miehenä LED ZEPPELINin konsertissa! Sen keikan sais netistä bootleg -audiona, mut How the West Was Won on niin hieno, et et et....
Basisti, melkein 50v.
Carol Kaye Fan Club
Silvio Dante
05.01.2005 22:23:01
Haa.... Elvistelyn paikka !

Olin v.1970 Kultsalla 13v -nuorena miehenä LED ZEPPELINin konsertissa! Sen keikan sais netistä bootleg -audiona, mut How the West Was Won on niin hieno, et et et....

Miten mulla on mielikuva että olisit jo aiemmin tällä aiheella Elvistelly? Mut ei se mitään, niin tekisin minäkin ja kokoajan aina ja kaikille.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
willie
05.01.2005 22:31:10
Miten mulla on mielikuva että olisit jo aiemmin tällä aiheella Elvistelly? Mut ei se mitään, niin tekisin minäkin ja kokoajan aina ja kaikille.

Saatatte herra Dante olla oikeassa.. Vaikka olettekin tosiasiassa vain yksi perseennäköinen K.Sorsa.

Anteeksi.
Basisti, melkein 50v.
Carol Kaye Fan Club
Silvio Dante
05.01.2005 22:52:20
Saatatte herra Dante olla oikeassa.. Vaikka olettekin tosiasiassa vain yksi perseennäköinen K.Sorsa.

Anteeksi.

Mitä sitä nyt anteeksi pyytelemään. No, saat anteeksi.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
qichi
05.01.2005 23:26:29
Zeppelin rocks! Parasta levyä on vaikea sanoa, mutta kaikki neljä ensimmäistä ovat mahtavia. Biiseistä tulee mieleen ainakin Since I've Been Loving You, Heartbreaker, Rock and Roll ja tietysti tuo Stairway to Heaven.
Peffi
06.01.2005 19:21:55
Led Zeppelin II on mielestäni paras levy
HaloOfFlies
06.01.2005 19:52:19

Led Zeppelinille myönnetään tänä vuonna kunnia-Grammy elämäntyöstään. Muita kunnia-Grammyn saajia ovat mm. Janis Joplin ja Jerry Lee Lewis.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Paperilyhty
06.01.2005 21:39:21 (muokattu 06.01.2005 21:40:07)
Led Zeppelinille myönnetään tänä vuonna kunnia-Grammy elämäntyöstään. Muita kunnia-Grammyn saajia ovat mm. Janis Joplin ja Jerry Lee Lewis.

Olin eka, olin eka! (Viittaan sivuun numero 8, neljäs kommentti alhaalta.)
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
ozz3
06.01.2005 21:42:13
Kyllä Zeppeliinit rokkaa soittimessa tasaisin väliajoin. II, IV ja Physical Grafitti levyt olen kuullut ja hyviksi todennut.
Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou Päivittäin vaihtuva video: Hajotkaa!
Feggy
06.01.2005 22:00:15

Led zeppelin on muuten niitä bändejä joita muusikot eivät hauku. Se on niinku pyhä.

Bändi soittaa varsin hyvin, mutta sitä Plantin laulua on välillä perin tuskallista kuunnella.
Less is more.
HaloOfFlies
06.01.2005 22:05:18 (muokattu 06.01.2005 22:09:58)

Olin eka, olin eka! (Viittaan sivuun numero 8, neljäs kommentti alhaalta.)

Damn... niinpä olitkin. Itekin mietin tuota, että mahtaakohan bändi juhlistaa kunnia-Grammyaan esiintymällä gaalassa.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Planetist
06.01.2005 22:10:57
Damn... niinpä olitkin. Itekin mietin tuota, että mahtaakohan bändi juhlistaa kunnia-Grammyaan esiintymällä gaalassa.

Voisin katsoa jos John Bonhamkin tulee paikalle.

No okei, ehkä muissakin tapauksissa.
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
Flash
07.01.2005 09:50:45

Sain just luettua päivitetyn version Zeppelinin ex-kiertuemanagerin Richard Colen Strairway To Heaven kirjasta. Ihan lukemisen väärti tuo opus.
There Is A Light That Never Goes Out
sirdickyj
07.01.2005 13:11:48
Bändi soittaa varsin hyvin, mutta sitä Plantin laulua on välillä perin tuskallista kuunnella.

Lähes aina. Perin surkea laulaja, joka keskittyy enemmän tulkitsemaan kuin osaamaan niitä biisien melodioita. Tyypillinen huonon laulajan tunnusmerkki.

Katselin tuossa eilen Purplen vanhoja livepätkiä, ja kyllähän asia on niin, että Deep Purple oli noin 311 kertaa tiukempi bändi soitannollisesti kuin Zeppelin, tietenkin kyllähän täytyy muistaa se asia, että Purplen musa ei nojannut bluesperinteeseen lähes olenkaan, kun taas Zeppelinin tapauksessa se fiilistely kuului asiaan siinä missä Purplen tapauksessa tiukka, välillä aika funkahtavakin meininki. Jota Blackmore inhosi.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Planetist
07.01.2005 15:33:44
Sain just luettua päivitetyn version Zeppelinin ex-kiertuemanagerin Richard Colen Strairway To Heaven kirjasta. Ihan lukemisen väärti tuo opus.

Jep, sama tuli lukaistua myös. Meni parissa päivässä kun oli niin kiintoisaa luettavaa ja vaikea saada unta öisin.
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
Paperilyhty
07.01.2005 21:33:01 (muokattu 07.01.2005 22:06:23)
Lähes aina. Perin surkea laulaja, joka keskittyy enemmän tulkitsemaan kuin osaamaan niitä biisien melodioita. Tyypillinen huonon laulajan tunnusmerkki.

Heh, nimim. Sirdickyj tuskin olisi ottanut Robertia tai Bonhamia bändiinsä 60-luvulla: "liian kovaäänisiä".

Njoo. En kyllä menisi Robertia sanomaan surkeaksi sentään. Sehän nyt riippuu siitä, mitä laulajassa pitää tärkeänä. Sinä arvostat ilmeisesti sitä, että "pysyy nuotissa". Minä en. Itse asiassa jopa inhoan sitä.

Robert Plant on mielestäni aivan mahtava laulaja, juuri tuon tulkinnan ansiosta. Kuulostaa aina siltä, kuin Robert tekisi äänellään mitä huvittaa - jos tuntuu siltä, että olisi hauskaa laulaa kymmenen kertaa putkeen "baby", niin niin Robert myös tekee. Tai "boogie, b-b-b-b-boogie" (joka muuten on yksi omista lempikohdistani).

Jok'ikisestä Zeppelin-biisistä kuulee, että Robert todella rakastaa laulamista. Mielestäni Plantin laulussa on myös paljon niin kutsuttua musiikillista huumoria. Tarkoituksellista sellaista. Tämä on niitä asioita, mistä Zeppelinissä eniten pidän; pian laitettuani II-levyn soimaan, oli täysin selvää, että tämä bändi soittaa ihan mitä haluaa ja miten haluaa. Lisäksi he kaikki ovat mielettömiä virtuooseja, millä en tarkoita mitään tilulilutaitoa, vaan musiikillista lahjakkuutta ja mielikuvituksellisuutta. Harva bändi soittaa näin hyvin yhteen ("joskus jopa puoli kahteen!") sanonnan varsinaisessa merkityksessä. Harvoista, itse asiassa todella harvoista, bändeistä kuulee, että soittajilla on hauskaa soittaessaan nimenomaan toistensa kanssa.

Sitäpaitsi Robertilla on aivan uskomattoman hieno ääni. Se on jotain aivan muuta kuin monien standardibändien mitäänsanomattomilla tusinalaulajilla.

Ja mitä olisi Zeppelin ilman Robertia, ja mitä olisi Robert ilman niitä "baby,baby,baby,baby,baby,baby,baby"-juttuja?

Ja vielä P.S. Eiköhän Robert itse keksinyt niiden biisien melodiat ja miten ne kannattaa laulaa, ei kai niitä kukaan sitä ennen ollut määritellyt...
Oli sitten kyseessä "cover-versio vanhasta blues-laulusta" tai ei. Sekinhän on oma tulkinta.

(Ups, anteeksi, nimimerkki meni väärin, sehän on sirdickyj, vaikka olen aina luullut, että se loppu on jr. Aina. D'oh.)
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
sirdickyj
07.01.2005 23:51:35
Heh, nimim. Sirdickyj tuskin olisi ottanut Robertia tai Bonhamia bändiinsä 60-luvulla: "liian kovaäänisiä".

Nooh, nämä on vähän samanlaisia juttuja kuin että "vedä ite perässä". Muistuttaisin jälleen, kuinka bändejä tulee mielestäni tarkastella heidän nauttimansa yleisen arvostuksen valossa, eli ei tietenkään mitään demobändiä tarkastella samoilla kriteereillä kuin ehkäpä maailman arvostetuinta rockbändiä, Zeppeliniä.

Njoo. En kyllä menisi Robertia sanomaan surkeaksi sentään. Sehän nyt riippuu siitä, mitä laulajassa pitää tärkeänä. Sinä arvostat ilmeisesti sitä, että "pysyy nuotissa". Minä en. Itse asiassa jopa inhoan sitä.

Kyllä siellä on surkeita esityksiä niissä livejutuissa, joita olen kuullut. Bootlegeja tietenkin enimmäkseen, koska hirveästi ei virallista Zeppelin liveä ole kuultavissa; Song remains the same ja How the west was won sekä vissiin osittain samaa matskua sisältävä DVD, josta se alkuaikojen blues-keikka oli ainakin kauheaa paskaa. Kylläkin Knebworth rokasi ja todella tanakka oli se Immigrant song jostain stadionkeikalta.

Sitäpaitsi Robertilla on aivan uskomattoman hieno ääni. Se on jotain aivan muuta kuin monien standardibändien mitäänsanomattomilla tusinalaulajilla.

Minun mielestäni on vaan niin, että ääni ei tee vielä laulajaa, anta ainoastaan hienot lähtökohdat sen äänenkäytön harjoittamiselle.

(Ups, anteeksi, nimimerkki meni väärin, sehän on sirdickyj, vaikka olen aina luullut, että se loppu on jr. Aina. D'oh.)

Well, it´s not. Mutta pyyntö vastaanotettu, käsitelty ja hyväksytty.

Niin, ja Bonham ja Jones ovat kuninkaita, siitä ei ole epäilystäkään.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
haljainen
09.01.2005 15:44:42
Bändi soittaa varsin hyvin, mutta sitä Plantin laulua on välillä perin tuskallista kuunnella

Hui. Siis tota Plantin laulahan on oikein nautinto kuunnella. Aivan selvästi yksi kovimmista rock laulajista ja samoin yksi lempilaulajistani.
rooster
09.01.2005 18:55:15
Plant on mielestäni yksi kovimmista laulajista ikinä, aivan mieletön. Ymmärtääkseni improvisoi paljonkin, jopa levyillä (ykköslevy ainakin kuulostaa monesti siltä). Äärimmäisen seksiä tihkuva tyyli, melkein kuin sitä itteään. Kannattaa teidänkin kokeilla, jotka ette sitä ymmärrä.. ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)