Olli.M 06.01.2005 15:29:55 | |
---|
Ei mikään varsinainen keskustelun aihe mutta huomasin vaan että on veenelosia useampikin torilla tarjolla. Pari vanhempaakin. Solemmie. |
vanttera 06.01.2005 16:37:55 | |
---|
On siellä parempiaki. ;) Sähkö pois soittimista - takapakkia Saatanalle! |
chief 06.01.2005 16:49:55 (muokattu 06.01.2005 16:51:54) | |
---|
Ehkä ne on nii huonoja ettei kukaan halua niillä soitella? Häh? |
Johnny Buzz 06.01.2005 17:04:25 | |
---|
|
Olli.M 06.01.2005 17:05:29 | |
---|
joo onhan siellä ehkä parempiakin. Ajattelin vaan mainita kun niitä jotkut (myös itse) ovat täällä metsästäneet. Noita vanhempia ei ainakaan kovin usein ole tarjolla. Solemmie. |
hemmo 06.01.2005 19:07:38 | |
---|
On siellä parempiaki. ;) Eikä ole, enää. 8-= "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
HC-Audio 06.01.2005 22:06:55 | |
---|
Joo iteki rupesin kuolaamaan tänään noiden perään ja meinasin laittaa threadiaki pystyyn.. Aijai että ku tollanen 70-luvun peli ois ihana. Oon vaan kuullu liian paljo semmosta että jää tehot pieniksi. No, en voi sanoa juuta enkä jaata ku ei oo bändin kanssa päässy luukuttamaan.. BTW, Ostiko Hemmo vantteran komeen monsterin? Ite oon kans semmosta monesti ettiny, on vaan niin tuore tääki styge ettei kaikkeen riitä paalu.. "more strings=more talent" |
Kieppi 06.01.2005 22:37:04 | |
---|
Tästä tehojen loppumisesta on kai keskusteltu aiemminkin... vuosimallin 2004 V-4BH:n ylpeänä omistajana sanoisin, että munsta ei ole niin. Normiasetus sekä passiivi-Passolla että Warwickin Fortress Onella (aktiivi-2-kaista-eq) on gainipotikka 2-3 kohdalla ja masteri nelosella. Ja hyvin kuuluu, paljon paremmin kuin 300-wattisella transistori-Warwickilla. (Vaikka ei ollut huono sekään) Äänekkyys on tieteskii kovasti suhteellinen käsite, kuinka paljon sitä mökää nyt kukakin tarvitsee, mutta ei mulle ole vielä pieneksi jäänyt. Mä voin kyllä V-4:ää suositella, joku muistaakseni väitti niitä 70-luvun kamoja vielä äänekkäämmiksi kuin nää uudet VeeNeloset. Jos tuntuu, että 100 wattia ei piisaa, niin ostaa sitten pois sen Unskelotin QuatraValven. Siin on pari sataa. :) "Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa) Osta Sitikka! |
Jos tuntuu, että 100 wattia ei piisaa, niin ostaa sitten pois sen Unskelotin QuatraValven. Siin on pari sataa. :) se on jo kierrossa. mnetin piiri pieni pyörii... Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!! |
hemmo 07.01.2005 08:38:18 | |
---|
BTW, Ostiko Hemmo vantteran komeen monsterin? Ite oon kans semmosta monesti ettiny, on vaan niin tuore tääki styge ettei kaikkeen riitä paalu.. Valitettavasti. Yritin kyllä laistaa, mut.... "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
JK 07.01.2005 09:54:17 | |
---|
se on jo kierrossa. mnetin piiri pieni pyörii... :) :) :) "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
jarialhanen 07.01.2005 10:13:41 | |
---|
itse ampegin V4-BHn ostaneena (no en sitä vielä ole saanut) ihmettelen että miten joku voi tarvita enemmän kuin 100+ putkivattia. entinen vahvarini oli 150 transistorivattia ja ikinä en ole masteria käyttänyt yli kolmosen?!?!??! "osta tämä 300W putkipääte, niin kitaristi ei pärjää 100W putkipäätteellään sinulle!!!" -mitä helvettiä? voiko tossa huoneessa/lavalla kukaan enää olla?!?!?!? kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta. |
vanttera 07.01.2005 14:06:44 | |
---|
itse ampegin V4-BHn ostaneena (no en sitä vielä ole saanut) ihmettelen että miten joku voi tarvita enemmän kuin 100+ putkivattia. entinen vahvarini oli 150 transistorivattia ja ikinä en ole masteria käyttänyt yli kolmosen?!?!??! "osta tämä 300W putkipääte, niin kitaristi ei pärjää 100W putkipäätteellään sinulle!!!" -mitä helvettiä? voiko tossa huoneessa/lavalla kukaan enää olla?!?!?!? Hoho. Kokeilin tuossa taannoin vähän putkia. Bi-amppasin 160W Monsterilla ja 300W Ampegilla tota rantasaunaa. Molemmat täysillä. Mulla oli vielä toi DOD:n Overdrive välissä, mutta sitä en enää uskaltanut polkaista. Eli yhteensä 460 täysputkiwattia 8x10-kaappiin. Tulokset olivat erikoiset. Rumpupellit alkoivat soida itsestään, mikkiständi kaatui, ja kitaristit itki. Mulla vähän korvissa humisi ja veri maistu suussa. Soundista en sano mitään, siitä ei oikeen enää ehtinyt kiinnostua. Muttasiis, eihän sadoissa vateissa mitään järkeä ole. Hauskaa se silti on, ja monesti peräänkuulutettu mentaalipuoli on ainakin hoidossa. Sähkö pois soittimista - takapakkia Saatanalle! |
Prowleri 08.01.2005 13:14:03 | |
---|
"osta tämä 300W putkipääte, niin kitaristi ei pärjää 100W putkipäätteellään sinulle!!!" -mitä helvettiä? voiko tossa huoneessa/lavalla kukaan enää olla?!?!?!? Toki! Kuulonsuojauksessa ollaan edistytty kovasti viimevuosina.. "Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |
hollstro 08.01.2005 13:44:58 | |
---|
itse ampegin V4-BHn ostaneena (no en sitä vielä ole saanut) ihmettelen että miten joku voi tarvita enemmän kuin 100+ putkivattia. entinen vahvarini oli 150 transistorivattia ja ikinä en ole masteria käyttänyt yli kolmosen?!?!??! Minä pidän suuritehoisen (300 +) putkivahvistimen saundia parempana kuin esim 100 Wattisen. Toki 100W putkikone antaa jo sen verran tehoa että sillä pärjää. Suurempi tehoreservi tuo saundiin ilmavuutta ja auktoriteettia. Näitä määreitä ei voi oikein muuten kuvata. Nuo asiat johtuvat ennen kaikkea suuritehoisen vahvistimen kyvystä toistaa transientit ilman kompressointia. Kitaravahvistimessa tuo kompressio on usein haluttu ominaisuus ja jotkut pitävät siitä bassossakin. |
SaBer 08.01.2005 14:16:50 | |
---|
...ilmavuutta ja auktoriteettia. Näitä määreitä ei voi oikein muuten kuvata. Headroomia nykysuomeksi. ;) "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Teijo K. 08.01.2005 17:35:47 | |
---|
Minä pidän suuritehoisen (300 +) putkivahvistimen saundia parempana kuin esim 100 Wattisen. Toki 100W putkikone antaa jo sen verran tehoa että sillä pärjää. Suurempi tehoreservi tuo saundiin ilmavuutta ja auktoriteettia. Näitä määreitä ei voi oikein muuten kuvata. Nuo asiat johtuvat ennen kaikkea suuritehoisen vahvistimen kyvystä toistaa transientit ilman kompressointia. Kitaravahvistimessa tuo kompressio on usein haluttu ominaisuus ja jotkut pitävät siitä bassossakin. Niin, minä taas pidän 60w putkivahvistimen kuolonkorinasta kun sen vääntää täysille. Bassolla siis. Liikuttaa ilmaa 15" kajarin kanssa silti ihan riittävästi. |
Cornflake 09.01.2005 00:13:28 | |
---|
vanttera: Tulokset olivat erikoiset. Rumpupellit alkoivat soida itsestään, mikkiständi kaatui, ja kitaristit itki. Mulla vähän korvissa humisi ja veri maistu suussa. Soundista en sano mitään, siitä ei oikeen enää ehtinyt kiinnostua. Jumalauta! ISO BASSO! |
hollstro 09.01.2005 10:57:47 | |
---|
Headroomia nykysuomeksi. ;) Joo, pääntilaa! Eli kun sitä on tarpeeksi niin ei ahista niin paljon. Tuosta tuli jotenkin mieleen legendaarinen Microvox-studio Lahdessa. Siellä ei mahtunut seisomaan suorassa. |