Aihe: Soitinrakennuksessa käytettävät puut.
1
Hukka
21.02.2003 02:10:49
Siispä.

Tätä on varmasti kysytty jo monesti, mutta mistä löytäisin kattavat (mielellään suomenkieliset) sivut, joilla on tekstiä eri puulaatujen ominaisuuksista. Olen harkinnut seuraavan bassoni rakennutamista, koska haluan juuri sellaisen basson kuin haluan ja siksi tahtoisin aiheeseen tutustua ennen kuin rakennutan itselleni paskaa.

Myös omia kokemuksia ja kommenteja aiheesta saa antaa. Lisäksi muitakin aiheeseen liittyviä sivustoja voitte listata.

Kiitos.
Elämän tarkoitus on kuoleminen.
PasiB
21.02.2003 04:57:05
Itse teetin bassoni Ala-Kuhan Jussilla Töysässä kymmenkunta vuotta sitten ja sain hyvää tietoa eri puista. Päädyin yhdistelmään: runko leppää ja kaula vaahteraa läpi rungon, otelauta ruusupuuta, aika perinteinen kokoonpano, mutta toimii kyllä hyvin. Varmaan tietoa saat muiltakin rakentajilta. Warmothin sivuilta löytyy tietoa osoitteesta: http://www.warmoth.com/common/frames/bassbodies.htm ja sieltä "wood descriptions", on kylläkin Lontooksi, mutta kyllä sieltä tietoa saa.
Jep jep!!
Tietäjä
21.02.2003 19:12:51
Siispä.

Tätä on varmasti kysytty jo monesti, mutta mistä löytäisin kattavat (mielellään suomenkieliset) sivut, joilla on tekstiä eri puulaatujen ominaisuuksista. Olen harkinnut seuraavan bassoni rakennutamista, koska haluan juuri sellaisen basson kuin haluan ja siksi tahtoisin aiheeseen tutustua ennen kuin rakennutan itselleni paskaa.

Myös omia kokemuksia ja kommenteja aiheesta saa antaa. Lisäksi muitakin aiheeseen liittyviä sivustoja voitte listata.

Kiitos.

Noi rautian sivut on aika hyvät koskien noita puita. Itse olen tehnyt kaksi sähkiksen runkoa. Eka oli aika paska, mutta toinen jo parempi.

Kannattaa käydä myös kirjastossa sieltä löytyi hyvää matskua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)