Juzzu 06.01.2005 11:50:23 | |
---|
Katsopa tuo aika jolloin viestin kirjoitin... No woe hyvä mies, muista nukkua välillä :o) Öhlöm Köhlöm |
kimurantti1 06.01.2005 11:55:09 (muokattu 06.01.2005 12:24:39) | |
---|
No woe hyvä mies, muista nukkua välillä :o) Sitä tuppaa innostumaan kun tulee custom kitara Flying Finn pajalta... Eh, nyt tuli nukuttua. Tosin kuinka terävästi se ajatus minulla sitten yleensäkkään kulkee...hmm... Kiitoksia kaikille vastauksista. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
pimp 06.01.2005 13:19:34 | |
---|
Meitsii alko hotsittaan noi bill lawrencen mikit ihan kympilla nyt. Nehan on puol-ilmasia, muutenkin. Onkos kenellakaan kokemusta Bilin kanssa asioinnista? Luottokorttimaksu Paypalilla lienee nopein maksutapa? Pitanee ottaa yhteytta ja kysyy jos se lahettais tavallisessa postissa ton ni ei olis nii kallis. -Dance like it hurts. Love like you need money. Work when people are watching. |
MITÄ IHMETTÄ!? Kyseessä on 7-kielinen. Ei kuusikielinen, right? Eihän noista sh'59, JB yms ole mitään 7-kielisen mallia? Tietääkseni SD:llä ei ole lainkaan 7-kielisten mikkejä. http://www.dimarzio.com Siinä on muutama. Suosittelen PAFia. "hippi mieheksi." - Mirrinsane |
Enska 06.01.2005 15:44:22 | |
---|
Kyseessä on 7-kielinen. Ei kuusikielinen, right? Eihän noista sh'59, JB yms ole mitään 7-kielisen mallia? Tietääkseni SD:llä ei ole lainkaan 7-kielisten mikkejä.
Duncanilta löytyy 7-kieliset versiot ainakin seuraavista malleista: ´59, JB, Distortion, Custom, Jazz, ja Invader. Ja custom shoppihan väsää sitten tilauksesta vaikka mitä.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
-AK- 06.01.2005 15:44:24 | |
---|
No totta helvetissä niistä on seitsemänkieliset versiot SD:llä. Jos ei muuten usko, niin käy katsoon kotisivulta. Mistä voi moista saada päähänsä? Mikä aftermarket-firma ei tee seitsemänkielisille mikkejä? |
fox 06.01.2005 16:07:27 | |
---|
Siinä on muutama. Suosittelen PAFia. Toi seiskakielisyys aiheutti mullekin jatkuvaa "pohdinnan tarvetta" mutta päädyin tuohon ´59 SD:ltä ja PAFfi Marstiolta kombinaatioon. Toki kuuskieliselle olis ollu enemmän variantteja. Voi noissa custom-tilauksissa tulla hintaa vähän reilusti mikeille..ja jos eivät sitten soundaakaan halutulle..
|
kimurantti1 06.01.2005 17:29:32 (muokattu 06.01.2005 17:37:45) | |
---|
Juu 7-kieliselle on kaikki varmistettu. Ei tule mikeistä lisähintaa, ainakaan mulle. 2000 euroa maksaa koko paketti, oli mikit, talla tai muoto jne. minkälainen. Tietysti jos jotain ledejä haluaa kitaran täyteen niin sitten hintaa tulee tietysti enemmän. Mitä mieltä ihmiset on näistä yhdistelmistä: DiMarzio Tone Zone 7 & DiMarzio Air Norton 7 DiMarzio Tone Zone 7 & SD:n '59 SD:n '59 & SD:n '59 SD:n '59 & DiMarzio Paf 7 ??? On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
tommijk 06.01.2005 18:07:44 | |
---|
DiMarzio Tone Zone 7 & DiMarzio Air Norton 7 Tämän minä minä ottaisin, taittuu varsinkin progehenkinen soitanta. Tone Zonessa on aika runsaasti middleä että puhdas soundi ei ole kaikkien mieleen; eipähän ole ainakaan liian terävä ;) "Mitä huonommin menee, sitä ylimielisemmiksi muutumme." - T. Liimatta |
PoLFus 06.01.2005 21:12:28 | |
---|
No totta helvetissä niistä on seitsemänkieliset versiot SD:llä. Jos ei muuten usko, niin käy katsoon kotisivulta. Mistä voi moista saada päähänsä? Mikä aftermarket-firma ei tee seitsemänkielisille mikkejä? Tän täytyy sitten olla uudempi juttu. Sivuilla, kun en ole aikoihin käynnyt. Ennen oli VAIN 6-kielisille. :) No kiva uudistushan se sitten kai ehkä varmaan on. DiMarzio Paf 7 Noita kaks, ni johan jytää. Niin mä tekisin. "hippi mieheksi." - Mirrinsane |
kimurantti1 06.01.2005 21:51:54 | |
---|
Tän täytyy sitten olla uudempi juttu. Sivuilla, kun en ole aikoihin käynnyt. Ennen oli VAIN 6-kielisille. :) No kiva uudistushan se sitten kai ehkä varmaan on.
Noita kaks, ni johan jytää. Niin mä tekisin. Mutta kun ei pidä pelkästään jytätä... On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
kimurantti1 06.01.2005 22:36:44 (muokattu 06.01.2005 22:37:51) | |
---|
Eikös mahongissa ole aika tumma soundi? Ja siihen tietenkin vielä se loimuvaahterakansi. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
fox 06.01.2005 23:08:20 | |
---|
Eikös mahongissa ole aika tumma soundi? Ja siihen tietenkin vielä se loimuvaahterakansi. So? Tonekonkat sitte pienemmiks, saa vähän hienosäädettyä sitä treblekkyyttä. Kyä Matti tietää. Terveisiä sille.. |
kimurantti1 06.01.2005 23:50:56 (muokattu 06.01.2005 23:52:17) | |
---|
So? Tonekonkat sitte pienemmiks, saa vähän hienosäädettyä sitä treblekkyyttä. Kyä Matti tietää. Terveisiä sille.. Eikun siis mä nimenomaan tykkään siitä tummuudesta soundissa, ja keskiäänistä pidän kanssa. Sitä vaan mietin, että jos olisin ollut ihan väärässä ja mahonki olisi ollut todella kirkassoundinen puu, niin sitten joku kirkassoundinen mikki ei välttämättä olisi ollut kovin hyvä idea. Kyllä epäilemättä tietää, mutta asioista on paljon kivempi ottaa itse selvää, jää mieleen paremmin. Ja vaikka arvostan Nevalaisen tietämystä todella paljon, niin Mattikin on vain yksi ihminen jolla on omat mielipiteensä jotka eivät ole kaikki kaikessa. Ootko ollut sen kanssa paljonkin tekemisissä? Tilannut kitaraa esim.? On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
fox 07.01.2005 01:02:35 | |
---|
Ootko ollut sen kanssa paljonkin tekemisissä? Tilannut kitaraa esim.? Mä tein sille sähköjä joskus jotain..Freelänssärinä. Sitte Matti on maalannu mulle runkoja, pitäs yhtä kitaraa sillä käyttää tässä keväällä, jos hän ehtis sen maalaamaan. Mulla on jotain Matin töitä kyllä, sellasia joihin mä olen itte tehny osan, Matti osan, tai sitte sellasia joita Matti on maalannu. Linkkuasemalta Nekalankulmaan, vanhan GuitarLabran aikoihin.. Siis ennen kun Matti pääsi Ikaalisiin opettamaan Ruokankaan Juhaa.. ja monia muita.. =)
|
kimurantti1 07.01.2005 02:01:51 (muokattu 07.01.2005 02:02:47) | |
---|
Mä tein sille sähköjä joskus jotain..Freelänssärinä. Sitte Matti on maalannu mulle runkoja, pitäs yhtä kitaraa sillä käyttää tässä keväällä, jos hän ehtis sen maalaamaan. Mulla on jotain Matin töitä kyllä, sellasia joihin mä olen itte tehny osan, Matti osan, tai sitte sellasia joita Matti on maalannu. Linkkuasemalta Nekalankulmaan, vanhan GuitarLabran aikoihin.. Siis ennen kun Matti pääsi Ikaalisiin opettamaan Ruokankaan Juhaa.. ja monia muita.. =) Ok. Tuon tiesinkin että on opettanut Ikaalisissa mm. Ruokangasta. Mutta joo, että siis näin yhteydessä...heh, tuli aika pomminä myönnettäköön. Nyt kun luin profiilisi uusiksi, niin ei ole taas ollenkaan outo ajatus. Kai muuten tiesit että Matilla on aikamoinen asennevamma muusikoiden.nettiä kohtaan? =) Suoraan Matin suusta: "Oikeat muusikot ja rakentajat treenaa ja tekee hommia sen ajan minkä jotkut käyttää muusikoiden.netissä...". Ja tosiaan täytyy sanoa, vaikka luotan Nevalaiseen aivan täysin. Niin, hänelläkin on omat asennevammansa (niin kuin meillä kaikilla), eikä muusikoiden.net ole ainoa. Mutta aina kun juttelen hänen kanssaan, niin samalla tulee mietittyä, että miten yksi ihminen voi tietää noin paljon kitaroista ja kitarakamoista. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Juzzu 07.01.2005 07:17:52 (muokattu 07.01.2005 07:20:15) | |
---|
"Oikeat muusikot ja rakentajat treenaa ja tekee hommia sen ajan minkä jotkut käyttää muusikoiden.netissä..." Mitähän pomo tykkäisi jos kaivais kaffitunnilla yläjyrsimen esiin ja alkais kaffipöydässä jyrsimään mikinkoloja ;o) Mun mielestä on vähän hämmentävää jos ammattilaisilla on jotain antipatioita siitä kun harrastelijat netissä jakavat kokemuksia. Ollaanko me nyt sitten joku uhka niille? Eikös mahongissa ole aika tumma soundi? Nooooh.... Noin mäkin aikoinaan luulin, mutta kun olen asioista jutellut ja jopa itse havainnoinut, niin ei tämä taulukko ala enää niin omituiselta tuntumaan. http://www.freewebs.com/juzzu/Tone_reference_bodies.gif Öhlöm Köhlöm |
Tim 07.01.2005 12:54:26 (muokattu 07.01.2005 16:06:24) | |
---|
Meitsii alko hotsittaan noi bill lawrencen mikit ihan kympilla nyt. Nehan on puol-ilmasia, muutenkin. Onkos kenellakaan kokemusta Bilin kanssa asioinnista? Luottokorttimaksu Paypalilla lienee nopein maksutapa? Tilasin Billiltä L-500XL ja L-500R:n. Odottelen niitä aikasintaan parin kuukauden päästä, joten en osaa muuta sanoo itse tuotteista. Noista löytyy tuolta foorumilta paljo enemmän tietoo kun tuolta Billin sivulta. ( http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8 ) Becky vastasi mailiin kun panin otsikkoon isolla pickup question. Kuulemma niin paljon roskapostia tulee, että menee kyselytkin roskikseen helposti. Soittamalla kuulemma vastaavat helpommin, mutta en sitä jaksanut yrittää. Kysyin lähetyshintaa Suomeen, oli $28.50. Tuon sitten lisäsin mikkien ja muiden hintaan ja maksoin Paypalilla. Siihen sitte laitoin noteihin mitä tilaan. Billin sivulla tohon ohjetta. Täytyy nyt vaan toivoa että sieltä jotain tuleekin :) EDIT: korjasin linkkiä. Oli ottanut sulkumerkin mukaan. |
fox 07.01.2005 12:57:37 | |
---|
Nyt kun luin profiilisi uusiksi, niin ei ole taas ollenkaan outo ajatus. Kai muuten tiesit että Matilla on aikamoinen asennevamma muusikoiden.nettiä kohtaan? =) Suoraan Matin suusta: "Oikeat muusikot ja rakentajat treenaa ja tekee hommia sen ajan minkä jotkut käyttää muusikoiden.netissä...".. No niin,no. Aikoinaan tosiaan tuli freelance-asentajana operoitua useemmallakin taholla.. etupäässä eteläisen Hämeen soitinkauppojen ynnä muiden toimeksiantoja. Sitte tuli harkintaan, että onko hommassa mitään mieltä, kustomointihommat väheni kun soittajat rupes keskittymään enemmän tuolle pnuk-soitannon ja soittimien "kurmoottamisen" suunnalle. Mutta hei, se oli sillon.. Tuohon toiseen juttuun toteaisin vaan, että on monia tapoja tehdä hommia, itse olen täällä viihtyny ja hitto, omasta mielestäni on ollu antoisia ja opettavaisia keskusteluja täällä.. Voin reilusti sanoa, että uutta asiaa on tullut minulle ja "oppia" tullu lisää, vaikka en enää mitenkään aktiivisesti noita kitara-bassohommia teekään. Silti tiedän, että Mnetissäkin on muutama "vanhan liiton" kaveri joilla on laittamiani kitaroita, onpa jokunen uusikin tuttavuus.. :) |
kimurantti1 07.01.2005 16:45:45 (muokattu 07.01.2005 16:46:35) | |
---|
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. En kyllä itse ole niitä iäkkäämpiä kavereitä, mutta tämän palstan suoranainen dissaaminen on mielestäni tietämättömyyden merkki. Aika outoa Nevalaisen kaltaiselta ammattilaiselta kyllä ruveta sellaiseen, mutta joka tapauksessa, kyllä hän asiansa osaa. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.