Aihe: combo vaiko kaikkea ihan muuta.
1
Pallisti
19.02.2003 11:58:52 (muokattu 19.02.2003 11:59:42)
Jou! Mun pitäis saada uudet soittokamat, lähinnä ämyriä yms. Koska mulla ei välttämättä ole kauheesti pottii, kun pitää ostaa fuckin auotokin, niin kannataisko mun ostaa joku ok combo, joka pitää sisällään lisäkaappi-liitännän sillä varauksella, että ostaisin siihen syssymmällä jonkun lisäkaapin? Vaiko kannattaisko mun ostaa joku puolpaska nuppi ja siihen joku skobe?

Saa heitellä omia ehdotuksia. Valuuttaa mulla olis ehkä max 1100€, mut jos pakko, niin eiköhän sitä rahaa revitä vaikka perseestä.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Prowleri
19.02.2003 13:51:52
Mitenkäs olisi vaikkapa Hartken 3500-sarjan (n. 400e käytettynä, 550e T-kaupasta) nuppi? Se tunnetusti on edullinen ja pätevä.

Alle ehkä Hartken uuden Pro-sarjan 2100(2x10") tai 2200(2x12") hintaa 700-850e uutena. Luulisin että tuo 2x10 riittää ihan hyvin nelikielisen kanssa, 5-kieliselle / jos enemmän alapäätä haikailee niin 2x12..

Toinen vaihtoehto kaapiksi voisi olla vaikkapa Hartken 4x10 / vast. käytettynä tai uutena Peaveyn 4x10 jolla hintaa n. 650e Thomannilla.

Itte suosisin juuri puolistäkkiä paremman roudattavuuden ja yhdisteltävyyden takia.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Pallisti
19.02.2003 14:57:32
Joo no mulla on 5-kielinen beisi ja mä tykkään semmosesta matalasta murinasta ja sitten mun vielä pitäis släppäillä. Hartken kaapeista mä en diggaa yhtään, mutta nupit on kai ihan asiallisia. Joo ja mulla oli kerran kokeilussa semmonen ampegin 2x10+pilli, mutta ei se riittänyt yhtään mihinkään. Mulla olis ihan mast joku 15" alakaappi..
Prowleri
19.02.2003 16:28:57
Siinä tapauksessa tuo Peaveyn TVX-410. Kohtuullisen hyvä saundi, edullinen ja murisee alhaaltakin. Saa myös 4ohm versiona joten kaikki nupin tehot tulee hyödynnettyä.

Itselläni on juurikin tuo kaappi Hartken 3500:n kanssa, ainoa miinus on koko, tarvii melkeinpä kaverin auttamaan roudaamisen kanssa.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Pallisti
19.02.2003 19:20:27
lähteekö muka 4x10 tarpeeksi botnea? Mulla on semmonen tuntuma, että kaappi ku kaappi, niin 4x10 ei välttämättä ole mikään lahkeiden lepatteluun suunniteltu..
Cornflake
19.02.2003 20:15:53
Pallisti:
lähteekö muka 4x10 tarpeeksi botnea? Mulla on semmonen tuntuma, että kaappi ku kaappi, niin 4x10 ei välttämättä ole mikään lahkeiden lepatteluun suunniteltu..

Katsasta 15"+2*10" systeemit. 4*10" antavat kyllä tiukan soundin, mutta jos kaipaat botnea... Tähän päädyin itsekin viisikielisellä.

Mieluummin vaikka alkuun yksi 15". IMO;-)
No ei se nyt niin justiinsa ole...
Pallisti
19.02.2003 22:13:43
Pallisti:

Katsasta 15"+2*10" systeemit. 4*10" antavat kyllä tiukan soundin, mutta jos kaipaat botnea... Tähän päädyin itsekin viisikielisellä.

Mieluummin vaikka alkuun yksi 15". IMO;-)

Niinpä kelailin ite vähän samanlailla. 1000€ lähtis kyllä aika tiukkoja comboja, mutta tiedä sitten.. Noi hartken nupit on aika edullisia, mutta jos ne on samaa tasoa, kuin hartken kaapit, niin täytyy kiertää kaukaa IMO ;).. Kokemuksia?
Cornflake
19.02.2003 22:43:30
Pallisti:
1000€ lähtis kyllä aika tiukkoja comboja, mutta tiedä sitten..

Niin... Tässäpä sulla pulma. Paskaa (=halpaa roinaa) nyt ei varmaan kannata enää ostaa, edes väliaikaisesti.

n/s. Kyyria - Yet Another Day
Pallisti
20.02.2003 13:10:57
Pallisti:

Niin... Tässäpä sulla pulma. Paskaa (=halpaa roinaa) nyt ei varmaan kannata enää ostaa, edes väliaikaisesti.

n/s. Kyyria - Yet Another Day

Ymmärsinkö oikein? Tarkoitat siis sitä, että jos ostan jonkun 1000€ kombon, niin se on paska..
Cornflake
20.02.2003 13:29:40
Pallisti:
Ymmärsinkö oikein?

Et. *ottaa ratakiskon ja alkaa vääntämään*

Sanoit että nuppi + kaapit kiinnostaisi, mutta komboissakin olisi hyviä. Johon totesin että niinpä, tuossahan sitä onkin pähkäilemistä. Hyviä ratkaisuja on varmasti useita.

MUTTA halpaa paskaa ei varmaan enää kannata ostaa, eli suomeksi, kompromissit kusevat loppujenlopuksi kumminkin. Eli jos hillo ei ihan riitä haluttuun settiin, kannattaa ehkä harkita pikku säästämistä, kuin sijoittaa kompromissiin. imo.

1000€ pitäisi saada jo kunnon kombon. Siihenhän voi sitten ottaa lisäkaapin päälle...

Siinähän sulle pähkäilemistä;-)

Nyt kahvia.
Esko Deel
20.02.2003 14:06:04
Mä suosittelen, että kyttäilet kepöä, huuto.nettiä ja toria aktiivisesti, kyllä se oikea laite jossain vaiheessa napsahtaa ja hyvällä hinnalla.

Minäkin haeskelen hyvää varabassoa ja ostan vasta kun sellaisen käytettynä löydän, vaikka helpompaa olisi mennä kauppaan ja sijoittaa säästöt johonkin ei niin löytöön.
Sanomattakin selvää...
PasiB
21.02.2003 08:33:21

Mulla on Hartke 4x10 ja kyllä se hiukan vajaaksi alapäästä jää, varsinkin 5-kielisellä, mutta meillä basso menee myös pa:han ja sitä kautta saadaan ulos aika hyvä töminä. Olen joskus käyttänyt 1x15 tuumaista kaappia kaverina ja se on parantanut tilannetta huomattavasti, mutta se roudaus, se roudaus...
Jep jep!!
Pallisti
21.02.2003 09:05:16

mutta se roudaus, se roudaus...

mulla on terveet kädet ;)
Pallisti
21.02.2003 11:37:38
Jonkin näköisen "kompromissin" joudun tekemään, sillä eniten haluaisin ampegin rantasaunan ja siihen sellasen ampegin 350w putkinupin, mutta käytännössä mun on täysin mahdotonta saada rahaa niin paljon, sillä olen vileä lukiolainen. Hyvät kamat meinaan kyllä hommata, mutta kaikkeen ei pysty. Katsotaan sitten, kun olen opiskeluni opiskellut ja kämpät ostettu jne jne, eli joskus kun olen joku 50 vee.
Wonderbra
03.03.2003 10:34:50
Joo no mulla on 5-kielinen beisi ja mä tykkään semmosesta matalasta murinasta ja sitten mun vielä pitäis släppäillä. Hartken kaapeista mä en diggaa yhtään, mutta nupit on kai ihan asiallisia. Joo ja mulla oli kerran kokeilussa semmonen ampegin 2x10+pilli, mutta ei se riittänyt yhtään mihinkään. Mulla olis ihan mast joku 15" alakaappi..

Kokeile Ashdownin 4x8", löytyy tehoa. Soundata myy näitä Mannerheikin tiellä.
Pallisti
03.03.2003 15:57:50

Kokeile Ashdownin 4x8", löytyy tehoa. Soundata myy näitä Mannerheikin tiellä.

Mikä 4x8? Onko siinä 8-tuumaset elementit? Eihän sellasesta kaiken järjen mukaan pitäis lähteä yhtään mitään, koska kaartioiden kokonais pinta-ala on niin pieni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)