JartZA 05.01.2005 21:58:45 | |
---|
Mitenkäs niitä tallamikkejä sitten Seymour Duncanilla? Onko jotain erityistä jota suosittelisit(te)? Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta eikös JB ole aika yleinen tallamikki? En tosiaankaan tiedä sitten että soveltuuko sun käyttötarpeisiin. Cool - groovy - morning - fine |
kimurantti1 05.01.2005 22:02:20 (muokattu 05.01.2005 22:04:20) | |
---|
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta eikös JB ole aika yleinen tallamikki? En tosiaankaan tiedä sitten että soveltuuko sun käyttötarpeisiin. Sitäkin olen harkinnut, mutta olisiko jollain tarkkaa tietoa sen ulostulotehosta? Kun SD:n sivuilla esitetään vain pylväsdiagrammeja joissa ei ole yhtään mitään numeroita apuna. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
LaXu 05.01.2005 22:06:55 | |
---|
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta eikös JB ole aika yleinen tallamikki? En tosiaankaan tiedä sitten että soveltuuko sun käyttötarpeisiin. Ei vaan ainakaan minun mielestäni kuulosta kovinkaan hyvältä puhtailla soundeilla. Säröillä toimii paremmin. Riippuu aika pitkälti myöskin kitarasta toimiiko vaiko ei. |
kimurantti1 05.01.2005 22:11:51 (muokattu 05.01.2005 22:15:50) | |
---|
Ei vaan ainakaan minun mielestäni kuulosta kovinkaan hyvältä puhtailla soundeilla. Säröillä toimii paremmin. Riippuu aika pitkälti myöskin kitarasta toimiiko vaiko ei. Jos ei cleanilla toimi niin hyvin, niin se on kuollut ja kuopattu idea sitten. Vai onko jollain jotain kovin eriävää mielipidettä? On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
LaXu 05.01.2005 22:33:34 | |
---|
Kun kerran keskialueesta pidät, niin Seymour Duncan Original Parallel Axis Trembucker (nimihirviö!) voisi olla ihan hyvä valinta tallamikiksi. Itselläni on se lehmusrunkoisessa Ibanez RG:ssa käytössä ja tuntuu toimivan vallan mainiosti floikkakepukan kanssa..reilusti keskialuetta, pehmeä yläpää. Ei ehkä paras mikki mihinkään übertiukkaan kuolonmetallitykitykseen, mutta kyllä sillä muuten heviäkin veivaa. Erilaisissa floikkakepeissä on tullut testattua Duncanin mallistosta Invaderia, Customia ja Distortionia ja tuo Original Parallel blaablaa on tähän asti ollut mielestäni parhaimman kuuloinen. Sinänsä mitenkään vertailukelpoisina kuulokuvia ei voi pitää, kun kitaroissa on ollut erilaisia rakenteita ja puita. En kyllä tiedä saako sitä seiskakielisenä mallina. Duncanin sivuilla ei ainakaan erikseen mainita. |
kimurantti1 05.01.2005 22:40:24 | |
---|
Kun kerran keskialueesta pidät, niin Seymour Duncan Original Parallel Axis Trembucker (nimihirviö!) voisi olla ihan hyvä valinta tallamikiksi. Itselläni on se lehmusrunkoisessa Ibanez RG:ssa käytössä ja tuntuu toimivan vallan mainiosti floikkakepukan kanssa..reilusti keskialuetta, pehmeä yläpää. Ei ehkä paras mikki mihinkään übertiukkaan kuolonmetallitykitykseen, mutta kyllä sillä muuten heviäkin veivaa. En kyllä tiedä saako sitä seiskakielisenä mallina. Duncanin sivuilla ei ainakaan erikseen mainita. Lehmusrunkoisessa...minun kitarani tulee olemaan mahonkinen loimuvaahterakannella. Se seiska on kyllä aika must. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Jaakko Hyvärinen 05.01.2005 23:04:27 | |
---|
Jos ei cleanilla toimi niin hyvin, niin se on kuollut ja kuopattu idea sitten. Vai onko jollain jotain kovin eriävää mielipidettä? Aikalailla terävä soundi siinä on cleaneilla. Ulostulosta sen verran, että 250k potikka ei riitä. Verrattuna ibanezin vakiohumppaan se on aika jytky. No on se nyt Perkele!..*ja meikkiä naamaan* |
kimurantti1 05.01.2005 23:10:09 (muokattu 05.01.2005 23:24:29) | |
---|
Aikalailla terävä soundi siinä on cleaneilla. Ulostulosta sen verran, että 250k potikka ei riitä. Verrattuna ibanezin vakiohumppaan se on aika jytky. Jos siinä on niin paljon ulostuloa, niin éi välttämättä ole oikea kapistus minulle. Mitä muut ovat mieltä tuosta Seymour Duncan Original Parallel Axis Trembucker nimihirviöstä? Tai DiMarzio Tone Zone & Seymour Duncan SH-1N '59 Model yhdistelmästä? On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
BeeKoo 06.01.2005 00:12:11 | |
---|
|
kimurantti1 06.01.2005 00:29:25 | |
---|
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
-AK- 06.01.2005 00:55:21 | |
---|
Itse tilasin juuri Dimarzion Tone Zone ja PAF Pro mikit SG:hen. Vaihtoehtona oli SD:n Custom ja Jazz. Nämä erittäin pitkäikäisen harkinnan tuloksena, ja suuresti ympäri foorumeita kiertäneenä. Soittotyylinä bluesista bluesheviin. Itse suunnittelin Jimmy Page -modia neljällä push-pull potikalla. 3-way tuntuu 5-wayta nopeemmalta omiin sormiin. Ja JB kuulostaa tallamikiksi erinomaiselta puhtailla. IMO, huom. |
Jaakko Hyvärinen 06.01.2005 01:24:45 | |
---|
Ja JB kuulostaa tallamikiksi erinomaiselta puhtailla. IMO, huom. jep. Ei sitä passaa huonoksi sanoa! No on se nyt Perkele!..*ja meikkiä naamaan* |
Jos siinä on niin paljon ulostuloa, niin éi välttämättä ole oikea kapistus minulle. Mitä muut ovat mieltä tuosta Seymour Duncan Original Parallel Axis Trembucker nimihirviöstä? Tai DiMarzio Tone Zone & Seymour Duncan SH-1N '59 Model yhdistelmästä? Kuusikielisillä olen testannut tallassa Duncanin JB:tä ja Dimarzion Tone Zonea. JB on molemmissa omissa kitaroissa kiinni ja TZ kaverin kitarassa. Muistaakseni niissä ulostuloa oli suunnilleen saman verran. Korjatkaa, jos olen väärässä. http://www.eradicationband.net |
kimurantti1 06.01.2005 01:46:25 | |
---|
Ei tietenkään huono, mutta ei välttämättä mun käyttötarkoituksiini se paras vaihtoehto. Siinähän se on, kun noista SDn mikkien tehoista ei ole mitään muuta kuin jotain "suurinpiirtein"-pylväsdiagrammeja joilla niitä voi verrata toisiinsa. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
fox 06.01.2005 03:23:02 | |
---|
Kytkennöistä vielä, että kun kerran on uudesta custom-kepistä kyse, niin ehkäpä vois harkita puolitusten lisäksi erilaisia sarjaan-rinnankytkentöjä.. hieman vähä-häiriöisempiä nuo.. Jopa vieläpä vois harkita 5-asentoisen blade-kytkimen korvaamista 6-asentoisella kiertokytkimellä, ja yhdistäis siihen vaiheenkäännöt. Puolitukset vois hoitaa esim. nostopotikalla tai pikku vipukytkimellä.. Kytkennän puolesta tuosta tulis monipuolisuudessaan ylittämätön, toki osa soundeista on varsin vähän toisesta eroava, vaikka se psykoakustiikka muuta väittäiskin. ;) |
kimurantti1 06.01.2005 03:41:59 (muokattu 06.01.2005 03:55:25) | |
---|
Kytkennöistä vielä, että kun kerran on uudesta custom-kepistä kyse, niin ehkäpä vois harkita puolitusten lisäksi erilaisia sarjaan-rinnankytkentöjä.. hieman vähä-häiriöisempiä nuo.. Jopa vieläpä vois harkita 5-asentoisen blade-kytkimen korvaamista 6-asentoisella kiertokytkimellä, ja yhdistäis siihen vaiheenkäännöt. Puolitukset vois hoitaa esim. nostopotikalla tai pikku vipukytkimellä.. Kytkennän puolesta tuosta tulis monipuolisuudessaan ylittämätön, toki osa soundeista on varsin vähän toisesta eroava, vaikka se psykoakustiikka muuta väittäiskin. ;) Noitakin juttuja mietin jossain vaiheessa. Päädyin kuitenkin siihen tulokseen että vaikka monipuolisuutta haenkin, niin tuo menee mielestäni vähän turhaksi kikkailuksi... Yksinkertainen on kaunista (ja kätevää). Näin, mutta näytät tietävän jonkin verran noista mikkiasioista (sen perusteella mitä olen kirjoituksiasi lukenut). Joten kysytään nyt sinultakin siitä DiMarzio Tone Zone & Seymour Duncan SH-1N '59 Model yhdistelmästä. Olisiko jotain muita mikkejä joita suosittelisit? Eihän tuo mikkien vaihto kitaraan jälkeenpäin kovin hankalaa ole, mutta en oikein pidä tuosta mikkien valitsemisesta tyyliin ostamalla uudet mikit, testaamalla itse ja myymällä vanhat. Joku saa siitä kiksinsä mutta minä en. Mun mielestä se menee vaan turhan hankalaksi. Joten yritän pelata mahdollisimman varman päälle. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
fox 06.01.2005 04:03:57 | |
---|
Eihän tuo mikkien vaihto kitaraan jälkeenpäin kovin hankalaa ole, mutta en oikein pidä tuosta mikkien valitsemisesta tyyliin ostamalla uudet mikit, testaamalla itse ja myymällä vanhat. Joku saa siitä kiksinsä mutta minä en. Joten yritän pelata mahdollisimman varman päälle. Hmm.. olen aina melko haluton antamaan mitään ohjeita, kun kokemus on osoittanu, että jopa sama mikki voi olla loistava jossain kitarassa ja taas soundata huonolta toisessa..tämä on tosi.. Mutta mahonkirunko-vaahterakansi-yhdistelmä on kyllä ittelle tullut tutuksi, jossain määrin..;) Giboissa ja Iboissa.. Ei pöllömpi yhdistelmä olis varmaankaan SD:n ´59 tallamikkinä ja DiM:n PAF kaulamikkinä, Myöskään en jättäis täysin huomiotta Elginissä USA.ssa sijaitsevaa Gibsonin mikkiverstasta, -57 Classicit parina (R ja T) eivät varmaan huonot olis, tai -57 Plussat.. Sitä vaan en tiedä tehdäänkö noita seiskoina.. Muita epävarmoja (mahdollisesti ei seiska-versioo) tuohon vielä: Ibanezilla oli aivan hyvä PAF-klooni, tai siis on edelleen, noissa reissue-Artisteissa, John Scofield modelissa ja muutamassa muussa oleva Super58 (joka siis on edelleen valmistuksessa), mutta seiskoina en tiedä moista olevan..Ibanez eli Hoshino nykyään mikkipuolella tekee melko tiivistä yhteistyötä DiMarzion kanssa, eli oletettavasti kaikki 7-versiot Ibanezeissa on DiMarzioita, Blazee tms. Tuo seiskaversiokysymys on sellainen, että se pistää systeemeitä väkisinkin "uusiin puihin" ja itse asiassa minulla ei oo henkilökohtaista kokemusta yhdestäkään mikistä, en oo seiskaa koskaan omistanu.. Tuo kytkentäjuttu on selostettuna paljon vaikeempi kuin käytännössä, muuten.. Ei juurikaan eroa tavan blade-mikkikytkimestä kiertokytkin käytön kannalta..:) Eli ainakin harkitsisin noitten sarjaan-rinnankytkentöjenkin mukaanottamista, jos mahdollisimman monipuolista kitaraa haet..
|
kimurantti1 06.01.2005 04:19:21 (muokattu 06.01.2005 04:33:39) | |
---|
Ei pöllömpi yhdistelmä olis varmaankaan SD:n ´59 tallamikkinä ja DiM:n PAF kaulamikkinä, Tuo '59 tallamikkinä? Eikös se nimenomaan kaulaan ole suunniteltu? Paljonko siinä mahtaa olla ulostuloteho? Tuo kytkentäjuttu on selostettuna paljon vaikeempi kuin käytännössä, muuten.. Ei juurikaan eroa tavan blade-mikkikytkimestä kiertokytkin käytön kannalta..:) Eli ainakin harkitsisin noitten sarjaan-rinnankytkentöjenkin mukaanottamista, jos mahdollisimman monipuolista kitaraa haet.. Täsmennykseksi edelliseen, että siis olen harkinnut nimenomaan noita sarjaan-rinnankytkentöjä ja jutellut niistä Nevalaisen kanssa, mutta päädyin siihen "perinteiseen" kuitenkin. Niin kuin sanoin jo, tykkään pelata varman päälle. Edit: Poistin kaiken turhan lainauksen... On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Juzzu 06.01.2005 08:48:12 | |
---|
Tuo '59 tallamikkinä? Eikös se nimenomaan kaulaan ole suunniteltu? Woe hyvä mies, ny luet vielä kerran noita mikkivalmistajien sivuja kunnolla! :o) '59 mallista saa sekä kaula- että tallaversiota. http://www.seymourduncan.com/websit … ts/humbuckersdescr.shtml#59153Model Kaulaversion D.C. resistance josta voi karkeasti arvioida ns. 'tehoa' on 7.43k ja tallaversion 8.13k. Itselläni on siis tuollainen pariskunta LP:ssa, hyvin soundaa, tosin tallamikki on ehkä pikkaisen alitehoinen tallamikkiin verrattuna (en ole vaan jaksanut laskea kaulamikkiä ja nostaa tallamikkiä, heh). Yleensäkään ottanen ulostuloteho ei vielä oikein kuvaa sitä kuinka kovalta mikki kuulostaa. Esim. keskialueen korostus kuuluu ihmiskorvan rakenteen johdosta kovaa, pienempikin ulostulo pistää "kyykkyyn" jos toinen kitara soundaa kovinkin "kuopalta". Öhlöm Köhlöm |
kimurantti1 06.01.2005 11:46:57 | |
---|
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.