Aihe: ESP LTD 400-malleista
1
hanipai
05.01.2005 19:00:20 (muokattu 05.01.2005 19:02:06)
Aattelin hommata ESp LTD EC-400/AT. En kyllä tiedä, hankkisko 400AT:n vai pelkän 400:sen. Onhan niissä eronsa, mutta kenellä on noista kokemusta. AT:n värivalikoimakaan ei innosta hirveesti. Kumman sinä ottaisit noista At:istä kultaisen vai musta ja miksi?

http://www.espguitars.com/ltd_ec.htm

Myös H-400 ja MH-400NT ja MH-250NT kiinnostavat. Onhan näistä ollut puhetta, mutta kiinnostaisi just eritysesti 400-mallit, jos kokemusta löytyy.

Hannu
Carpe Diem
Vapour
05.01.2005 19:20:34
Myös H-400 ja MH-400NT ja MH-250NT kiinnostavat. Onhan näistä ollut puhetta, mutta kiinnostaisi just eritysesti 400-mallit, jos kokemusta löytyy.

Hannu

Kaveri osti H-400:sen ja pakko se on minunkin todeta, että kitara on aivan helVETIN hyvä!!. Soundaa hyvältä akustisesti ja vahvistettuna, hyvät mikit, hyvin viimeistelty, eli kyllä voin suositella kyseistä kepukkaa (tai sitten kaverilleni sattui joku erityinen huippuyksilö).
hanipai
05.01.2005 19:26:46
Kaveri osti H-400:sen ja pakko se on minunkin todeta, että kitara on aivan helVETIN hyvä!!. Soundaa hyvältä akustisesti ja vahvistettuna, hyvät mikit, hyvin viimeistelty, eli kyllä voin suositella kyseistä kepukkaa (tai sitten kaverilleni sattui joku erityinen huippuyksilö).

Hyvä. Toi akustinen soundi on mulle kans aika tärkee koska treenaan paljon ilman styrkkaria.
Carpe Diem
hanipai
05.01.2005 21:54:19 (muokattu 05.01.2005 21:55:40)
Kaveri osti tossa n. 4 kk sitten ton AT-mallin, ite tykkää kovasti. Niin tykkään minäkin, pirun hyvä kitara! Tosi mukava soittaa ja ihan hyvät sounditkin. Siinä on ne S-D:t eikä EMG:t. Mielestäni paljon monipuolisemmat noi S-D:t, jos soittelee ilman säröjäkin. Jos taas haet kunnon metallisäröä, ota ihmeessä EMG-malli. Itse pidän tosta EMG-mallista paljon enemmän. Mustana paremman näköinenkin. Sosittelisin että hankit kaulaan vielä EMG-85, mutta makuasia tämäkin...

Yleisesti ottaen Ltd 400-sarja rocks. Älyttömän hyviä skeboja mielestäni. Itse pidän Viperista eniten, mutta tykkään kanssa EC:stä ja MH:sta. MH on ehkä näistä paras soittaa, balanssi on kohdallaan ym. Itellä on KH-202 (periaatteesa M jossa eri grafiikat ja snadisti erilainen kaula) ja se on ihana soittaa.

Kannattaa vaan käydä Musamaailmassa kokeilemassa kaikkia näitä ja tehdä sitten päätös.

P.S. Siinä EC:ssä on hyvä akustinen soundi

Kiitos hyvistä kommenteista. En oo itse tykästynyt EMG:n kliiniin soundiin. Mulla on ollu 81 ja 85. 81:stä en tykännyt oli aika laiha soundi ja bassoton. Oon varmaan kallistumassa tuohon AT:hen, kun siinä on arched top ja Duncanit ja muistuttaa eniten Les Paulia. Musta munkin mielestä, vaimo tykkää kultasesta:) Voi olla, että mahonkisessa tuo EMG:kin on parempi. Mutta ei keskustella tässä topicissa kovin laajasti noista EMG:istä
Carpe Diem
Laareppi
06.01.2005 00:25:00
81/85 -setti on minun henk.koht. suosikki.
Totta, cleaneissa ne eivät loista, mutta säröt ovatkin sitten toisesta ulottuvuudesta. JB ja '59 ovat taas Duncanin parhaimmistoa.

Täytyy sanoa, että molemmat ovat erittäin hyviä keppejä. Järjellä ei pysty mitenkään valitsemaan näistä kahdesta. Se vaan on makuasia, AT on selkeästi 'klassisempi' vaihtoehto jo ulkonäöltäänkin, mutta toisaalta 'rockimpi' vaihtoehto olisi EMG-malli, joka on toisaalta hyvin pelkistetyn näköinen. Huomaa myös, että AT-mallissa on 22 nauhaa, kun taas toisessa 24.

Me ei valitettavasti voida auttaa enempää tässä asiassa, että sun pitää vaan kuunnella sydäntäs ja päättää tunteen perusteella. =)

P.S. Minusta se kultainen AT on aivan järkyttävän näköinen =D Usko pois, se musta on älyttömän hieno kun sen saa käteen.
hanipai
06.01.2005 03:52:59 (muokattu 06.01.2005 04:15:14)
81/85 -setti on minun henk.koht. suosikki.
Totta, cleaneissa ne eivät loista, mutta säröt ovatkin sitten toisesta ulottuvuudesta. JB ja '59 ovat taas Duncanin parhaimmistoa.

Täytyy sanoa, että molemmat ovat erittäin hyviä keppejä. Järjellä ei pysty mitenkään valitsemaan näistä kahdesta. Se vaan on makuasia, AT on selkeästi 'klassisempi' vaihtoehto jo ulkonäöltäänkin, mutta toisaalta 'rockimpi' vaihtoehto olisi EMG-malli, joka on toisaalta hyvin pelkistetyn näköinen. Huomaa myös, että AT-mallissa on 22 nauhaa, kun taas toisessa 24.

Me ei valitettavasti voida auttaa enempää tässä asiassa, että sun pitää vaan kuunnella sydäntäs ja päättää tunteen perusteella. =)

P.S. Minusta se kultainen AT on aivan järkyttävän näköinen =D Usko pois, se musta on älyttömän hieno kun sen saa käteen.

Niinpä kai... Rupesin miettimään, etä onko tossa AT:ssä paksumpi kaula kuin ilman AT:tä? JA onko tosta arched topista siis kaareutuvasta kannesta jotain käytännön hyötyä? Täytyy tosiaan kuunnella sitä sydämen ääntä:) heh... mYös rungon paksuus mietitytää, että onko se sama molemmissa? RG:n kaulaan tottuneelle tuo Lespan kaula on varmaan kunnon halko. Aattelinkin, että josko se ois jommassa kummassa mallissa ohuempi kuin toisessa.
Pidin ESP LTD M-100 kaulasta, mutta se sai lähdön huonon akustisen soinnin takia, kun mahonkinen RG:ni vei voiton...yllättäen :) Mietin myös Epin Les Paul custom flametoppia yhtenä vaihtoehtona, vaikka se onkin kunnon halko:)

Edit: Tässä tietoa ESP skitoista tiedonjanoisille:

http://www.espguitars.co.jp/oversea/customorder/index.html
http://p222.ezboard.com/fespguitars … =8361.topic&start=1&stop=20
Carpe Diem
Laareppi
06.01.2005 12:56:27
No noita kysymyksiä miettiessäsi kannattaa vaan mennä kauppaan ja kokeille molempia vuorotellen. Käsittääkseni kaareutuvasta kannesta ei ole käytänössä mitään hyötyä soittaessa.

En nyt satu muistamaan näiden kahden kaulaeroja, mutta tosiaan ne ovat hieman halkomaisia, itse olen tottunut KH-kaulaan (melkein kuin M). Mutta kaikkeen tottuu. EC:ssä on ainakin kapeampi kaula kuin M-sarjassa. Mutta toisaalta RG:n tottuneena ei pitäis olla ongelmaa.

Sinuna jättäisin Epin LP:n rauhaan, ellet sitten satu tykkäämään siitä... Itse en ainakaan pitänyt.
hanipai
06.01.2005 13:16:35 (muokattu 06.01.2005 13:18:30)
En nyt pääse musamaailmaan. Olen kyllä tuota 400-mallia joskus siellä testannut., mutten 400AT:tä. Luin vaan harmony-centralista, kun joku valitti, että myi EC-300AT koska siinä oli" very fat chunky neck" . Kaipa sitä joutuu jonkun valitsemaan :) Voi olla, että epi on liian perinteinen mun makuun. Tuo EC-400 ilman AT:tä on varmasti ainakin ketterä kitara eikä mikään halko:) Siinä on takana sellainen syvennyskin tehty kroppaa varten. JA EMG:istä saa hyvän hinnan käytettyinäkin.
Carpe Diem
Laareppi
06.01.2005 19:54:52
Jep, EMG:t on aina haluttuja.

Ootko muuten nähnyt sen Kelly Hayes-Ltd:n (K-500)?
Siinäpä metallimiehelle EC. Hämähäkit otelaudassa =D
Harmi vaan että Ltd laitto siihen HZ H4 -setin kasiykkösten sijasta, ja hinta pysyi ennallaan... =/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)