Meridian 04.01.2005 12:57:09 | |
---|
Kyseisen yksilön omistajien kokemuksia..? kannattaako kaksi vai yksimikkisen hankinta? Jos tuota vertaa Espin ltd- b- 50 niin onko huomattavia eroja..? Noiden kahden välillä yritän päättää.. Would you like to cope for all your dreams? |
Wil-J 04.01.2005 13:00:14 | |
---|
Kyseisen yksilön?! |
Meridian 04.01.2005 13:01:18 | |
---|
No basso merkin juu. Would you like to cope for all your dreams? |
Wil-J 04.01.2005 13:03:55 | |
---|
No Yamahalla on kovin paljon eri malleja hintahaarukassa 100-2500€, joten paha sanoa ilman tarkempaa määrittelyä. Yleensä ottaen Yamahat on ihan hyviä, eivät vaan mun makuun. |
Teme007 04.01.2005 14:45:10 | |
---|
Meitsi on ollu omaani iha tyytiäinen =) "Poks" sano Tshernobyl |
Novis_3 04.01.2005 14:57:10 | |
---|
Kyllä näillä pärjää. Mulla tuo rbx250 (äbout 8 vuotias). Talla katkoo kieliä ja akustinen sointi on aika "kimeä". Muuten soitettavuus on hyvä. Kaula passeli jne jne. Mikit menny vaihtoon, tai alunperin oli yks p-mikki keskellä joka alko naksuun ja paukkuun. Laitoin tallaan lisä voimia ja nyt pärjää taas. Tosin puuosat eivät mitään laadukkainta mahdollista, saundi kärsii siinäkin, mutta ei paljoa.. Tulee muuten hammaslääkäri mieleen kun pitää leukaa kiinni sarvessa ja repii noita kieliä. Käy hermoihin.. |
Pitsa 04.01.2005 15:32:42 | |
---|
"Tilauksenne on postitettu T: Irene Thomannilta" Hihhei. Minun Yamaha RBX374 on siis pian kotona. Veikkaan että on hyvä peli. Ainakin soitettavuus on melko varmsti jies. Mikeistä en tiedä (Olen soittanut vain rbx 270:lla, jossa passiivimikit), mutta toivotaan nyt parasta. KEnelläkään kokemuksia tuosta 374:stä? Tängjuu, jo etukäteen Ei me tämmösiä |
Teme007 04.01.2005 16:40:41 (muokattu 04.01.2005 16:41:06) | |
---|
"Tilauksenne on postitettu T: Irene Thomannilta" Hihhei. Minun Yamaha RBX374 on siis pian kotona. Veikkaan että on hyvä peli. Ainakin soitettavuus on melko varmsti jies. Mikeistä en tiedä (Olen soittanut vain rbx 270:lla, jossa passiivimikit), mutta toivotaan nyt parasta. KEnelläkään kokemuksia tuosta 374:stä? Tängjuu, jo etukäteen Hahaa, kävin varastolla vaihtaan laatikkoon H B- ritsan ja lätkäsin jammutarran päälle... "Poks" sano Tshernobyl |
komposti 04.01.2005 16:41:15 | |
---|
Jaahas.. Mitäköhä mallia tässä nyt haetaan? Iteltä löytyy rbx270 ja oon ollu varsin tyytyväine kyseisee yksilöö. Uuden osto kummiskin joskus eessä koha nyt tolla oppis ekaks soittamaan. muikkuja, perkele! |
L.Ruoska 04.01.2005 16:50:46 | |
---|
KEnelläkään kokemuksia tuosta 374:stä? No se 374:hän on halpisversio 774:sta, joka on imho kaikkien aikojen makein basso (ainakin flat blue ja flat silver-värityksillä). Itse olisin ostanu sen 774:n joskus mutta tuntuu että ne kipaleet joita testailin oli jotain maanantaijuttuja. Huonosti laitetut fretit. En ollenkaan tykänny sen soittimen tatsista sillon, tosi pölkky..samaa sano muutama muu basisti joiden kanssa pohdittiin asiaa. Tästä on joku vuosi tai pari. Nyt viime kuussa, waimoni pikkuveli osti 375:n, eli sen viiskielisen mallin ja kyllä se oikein hyvältä tuntu soittaa (varsinkin jos ois saanu sen b-kielen siitä poies;-). Luulisin että itellä on vaa soitanta parantunu sen verran että rupes se Yammukin tuntuun hyvältä =) No jokatapauksessa, ihan ok basso soittaa. Sopivan kevyt tatsi, varmaankin paremmilla kielillä sais todella hyvän. Onboard EQ:n nupit oli jotenkin hassussa järkässä muistaakseni mutta jos ei miellytä niin siitä kai selviää kolvilla ;-) Ulkonäkö tietenkin rokkaa ja tyylihän se on tärkeintä =) Syö muuten pattereita kun heppa jos unohtaa johdon kiinni, varmaankin kaikki muut aktiivit tekee samoin. Tää edellämainittu pikkuveli kun pitää aina bassoaan kiinni vahvarissa niin aktiivin kanssa tulikin yllätys ;-) -"Hei kuinka usein näistä pitäis patteri loppua?" -"No mulla on kestäny nyt vuoden ESPissä" -"Hmm, mulla tää on toinen patteri kahden viikon aikana" |
pardy 05.01.2005 10:20:41 | |
---|
Itellä oli joskus Yamahan olikos se nyt GA-5 tai joku. Hyvä oli, makso uutena Suomessa vähän päälle 600€, joten hintaisekseen erittäinkin kelpo. Enpä nyt oikeen osaa muuta sanoa kuin että ihan hyviä ne on, ainakin kaikki mitä mä oon testannu. |
Ze Kink 05.01.2005 14:41:49 | |
---|
Itse varmaan ostan tommosen rbx270:sen bassoksi sitten kun löytyy rahaa. Varsin hyvin on sopinut tassuun musakaupassa kokeillessa, ja saundasikin hyvältä. Eikä ole hinnallakaan tosiaan pilattu. |
Typhus 05.01.2005 14:59:40 | |
---|
Soittelinpas tuossa jokuaika sitten tuttavan John myung singaturella (se uusi versio siitä) ja pidin kyllä kovasti... vaikka en yleensä 6-kielisistä ole tykännyt :o "Vita est vitae" |
Wil-J 05.01.2005 15:05:07 | |
---|
Soittelinpas tuossa jokuaika sitten tuttavan John myung singaturella (se uusi versio siitä) ja pidin kyllä kovasti... vaikka en yleensä 6-kielisistä ole tykännyt :o Siitä ma en tykkää ollenkaan. |
Ihme Basisti 05.01.2005 17:12:28 | |
---|
Itselläni on Yamaha RBX 760 A II enkä sitä kyllä mihinkään vaihtaisi. Itselleni parempaa bassoa en ole vielä mistään löytänyt. Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. |
Teijo K. 05.01.2005 18:42:57 | |
---|
Siitä ma en tykkää ollenkaan. Samat sanat, vaikka olen viimeiset liki 10 vuotta soittanut pelkästään 6-kielisillä. Jotenkin oudon kulmikas ja vaikea. Se wanha oli tosin vielä huonompi munsta. |
basistivol666 05.01.2005 18:51:45 | |
---|
Molempia on tullut soiteltua ja jo aikanaa päädyin b-50:iin. Erot kulkevat lähinnä espn paremman kaulan(+yleis-soitettavuus) ja paremman saundin linjoilla. Testaan yksinkertaisesti molempia ja teet päätoksiä sen jälkeen! Itse suosittelisin b-50:tä! Ja Metalli Virtaa! |
Teme007 05.01.2005 19:03:56 | |
---|
Ei olla esp, olla ltd... (tana) "Poks" sano Tshernobyl |
Millaisia kokemuksia teillä on noista BB 405 ja RBX 375 bassoista? (Jos tiedätte parempia viiskielisiä hintaluokassa 0-400 jouroa, niin valaiskaa ihmeessä mua) Onko noissa isokin ero soitettavuudessa? Musakaupassa olen halpaa nelikielistä jammua testannu ja se tuntui yllättävän hyvältä... (tais olla rbx 270) Saundi nyt ei kovin sykähdyttävä ollut, mutta sillä ei mulle oliskaan väliä, kun en julkiseen käyttöön ole toista bassoa hommaamassa. Riittää kun on hyvä soittaa. Mutta lähinnä siis kiinnostaisi millai se viides kieli toimii noissa yamahoissa, kun yleensä halvemmissa viiskielisissä on ongelmana se, ettei se paksuin kieli tahdo soida kovin hyvin, eikä ole riittävän jämäkän tuntoinen. losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
miikka_the_basist 05.01.2005 22:04:46 (muokattu 09.01.2005 22:05:39) | |
---|
Itse olen nyt noin kuukausi sitten hankkinut Yamahan RBX 375:sen (kuten oma kuva kertoo) ja olen ollut tyytyväinen hankintaani; se soi hyvin sekä on hyvä soittaa.. Parempi piuha pitää vain hankkia, kun sen mukana tullut on aika "rimpula"; ei pääse enää juoksemaan treenikämppää ympäri niin kuin ennen, kun piuha loppuu kesken;) Tuosta piuhasta pitikin kysyä, jos joku on ystävällinen ja kertoo minulle ratkaisun seuraavaan ongelmaan: Tuo Jammuni ei suostu toimimaan vanhoilla piuhoilllani -> kun niitä yrittää käyttää, niin H&K:n vahvarista kuuluu aivan pirullista huminaa... mistä johtuu moinen? Lainasin jopa isältäni pari johtoa ja niilläkin tuli aivan sama tulos. Ainoastaan tuon basson mukana tulleella johdolla soittaminen onnistuu. EDIT:// Vika onkin siinä Yamahan jakissa, kun nyt se toimi enää kunnolla edes sillä mukana tulleella piuhallakaan. Huomenna vien sen soitinkorjaajalle ja ongelma on sillä hoidettu. Kiitos Vapourille hyvistä vinkeistä. "Life is all the pain we endeavour" |