A.Heikura 05.01.2005 13:09:02 | |
---|
minkälainen värkki pitäs hommata tuohon engl:in powerballin jatkoks et se armoton kiertäminen loppus,eikä saundi kärsis? |
A.Heikura 05.01.2005 13:10:32 | |
---|
noo joo tulipahan laitettu sama aihe kahesti.vastatkaa tähän,ei tuohon alempaan... |
Dumb 05.01.2005 13:11:23 | |
---|
Millaiset mikit kitarassa on? Siitä voisi vaikka lähteä. |
Ben_D 05.01.2005 13:12:49 | |
---|
Mahdollisesti volyymia, gainia ja treblea pois. Varsinkin jos gaini ja treble huutavat molemmat kaakossa. Kielten korkeus kannattaa myös tarkistaa. |
Kapane 05.01.2005 13:13:49 | |
---|
postasin tän toiseen, joten postaan tähänkin: Powerball on hankala, kun se on kovin kiertoherkkä. Vähennä trebleä, gainia, volumea ja mene kauemmaksi vahvarista. Jos tämä ei auta niin suosittelen, että ostat jonkin näköisen Noise Gaten. Mxr, Rocktron ja Boss tulee päällimmäisimä mieleen. Mitkä mikit sulla on? |
Ben_D 05.01.2005 13:30:59 | |
---|
postasin tän toiseen, joten postaan tähänkin: Powerball on hankala, kun se on kovin kiertoherkkä. Vähennä trebleä, gainia, volumea ja mene kauemmaksi vahvarista. Jos tämä ei auta niin suosittelen, että ostat jonkin näköisen Noise Gaten. Mxr, Rocktron ja Boss tulee päällimmäisimä mieleen. Mitkä mikit sulla on? Olen Powerballin omistajan postannut hyvin samantyylisen tekstin. Itse käytän Boss NS-2:sta eikä kierto-ongelmia ole. Mikkeinä Seymour Duncan JB/Jazz. |
gator 05.01.2005 14:18:41 | |
---|
Mikit tietty vaikuttaa paljon. Mä sain aikanaan kierto-ongelman hävitettyä mikkien vaihdon myötä. Luulis et toi noise gate syö soundia? |
Ben_D 05.01.2005 14:20:55 | |
---|
Luulis et toi noise gate syö soundia? Niinhän se syö jos namikat vääntää kaakkoon, mutta se ei ole suinkaan tarkotus. Oikein käytettynä erittäin hyödyllisiä laitteita, jotka kyllä poistavat kiertoa ja huminaa. |
D-Kay 05.01.2005 14:35:01 | |
---|
Mikäli kierto on hallitsematonta ujellusta, lähtisin etsimään vikaa mikeistä. Myöskin putket on varmaan hyvä tarkistaa. Vaikka kaikki olisikin kunnossa, niin kiertoa tulee jonkin verran, sitä on vain opittava hallitsemaan. Itselläni ei ole ollut kierron kanssa ongelmia, vaikka putkimarsua luukutankin puoliakustisen kanssa pienessä tilassa. "I wasn't born with enough middle fingers" |
Juu-u. Mun hallitsemattomat kiertämiset on johtuneet myös mikrofonien puutteellisesta vahauksesta, ei vahvistimesta. |
A.Heikura 05.01.2005 16:33:07 | |
---|
vaihoin joskus kun ostin tuon jacksonini nii tallaan seymour duncanin tb-4 ja kaulaan sh-2.toinen kitara taas kiertää minkä kerkiää ja siihen onkin ollu mikin vaihto jo pitkään viritteillä.eli oon tietonen et paskat mikit vaikuttaa.ite vahvistintakaan en millään ultimate asetuksilla piä vaan yleensä käytän lo lead kanavaa(mikä ei oo ees kaikkein tujuin kanava, hi lead kanavassa vielä tiheempi särö) jossa treble ja gaini on kumpiki vähä yli puol välin.tuossa powerballissa itessäänhän on noisegate mut seki toimii vaan hi lead kanavan kans eikä muutenkaan mitenkään älyttömästi vaikuta.pienemmillä volkilla(pikkusen yli vartti volymee) kierron pystyy vielä jotenki hallihtemaan mut mentäessä about puol välin tienoille alkaa ulina olla kohtalainen.aktiivimikkeihin vaihtokin tietty auttaisi jonki verran.ainakin mitä kaverin kepillä testasin nii kiertoa ei juuri ollut. |
Jouni Antero 05.01.2005 17:21:29 | |
---|
Sitä mikkien vahausta voi ymmärtääkseni kokeilla itsekin - teoriassa sen pitäisi olla kai simppeli homma (eli en ole itse tehnyt...) ja jos menee ihan käsille, niin sittenhän on vielä parempi syy mikkien vaihtoo >;) |
Volle 05.01.2005 18:02:59 | |
---|
Sitä mikkien vahausta voi ymmärtääkseni kokeilla itsekin - teoriassa sen pitäisi olla kai simppeli homma (eli en ole itse tehnyt...) ja jos menee ihan käsille, niin sittenhän on vielä parempi syy mikkien vaihtoo >;) Juttua vahaamisesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=58962 Nam. |
saha 05.01.2005 20:25:31 | |
---|
Kannattaa kokeilla kompuraa. Ei ainakaan lähde kielet vapaana kiertämään. Sarvesta härkää, sahalla puuta. |
magnetman 004 07.01.2005 23:08:02 | |
---|
Jos mikit kiertää apteekin kiinniollessa, niin eräs 40 vuotta kitaroita ammatikseen rakentanut henkilö suositteli mikkien vahaukseen ihan tavallista kynttilää. Kattilaan vaan joululta jääneet pätkät ja mikit perään. Itselläni on nääs edessä, ei vaan millään viitsis ruveta irrottamaan kieliä ja... Amerikkalaiset ne onkin ihmeväkeä, mutta venäläiset...! |
kimurantti1 08.01.2005 04:12:21 | |
---|
Jos mikit kiertää apteekin kiinniollessa, niin eräs 40 vuotta kitaroita ammatikseen rakentanut henkilö suositteli mikkien vahaukseen ihan tavallista kynttilää. Kattilaan vaan joululta jääneet pätkät ja mikit perään. Itselläni on nääs edessä, ei vaan millään viitsis ruveta irrottamaan kieliä ja... Kuinka kuumaksi pitää lämmittää? Eikö mikit oikeasti kärsi tuollaisesta? On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
magnetman 004 08.01.2005 15:29:26 | |
---|
Kuinka kuumaksi pitää lämmittää? Eikö mikit oikeasti kärsi tuollaisesta? Emmää tiä. Varmaan niin juoksevaks, että kynttilä sulaa ja tunkeutuu rakosiin. Ei kai nuo mikit pahakseen pistä, kun kerran ammattimies neuvo, ja on varmaan tehny satoja kertoja. Mun ongelma on just, että isolla volalla mikit kirkuu niin prkeleen kovaa ja korkealta säröllä soitettaessa (pelkkä päätesärö), että sillä ei ole feedbackin kans mitään tekemistä. Vinkuu! Paras Strato, mutta mahdotonta käyttää keikalla... Amerikkalaiset ne onkin ihmeväkeä, mutta venäläiset...! |
Volle 08.01.2005 15:36:42 | |
---|
Emmää tiä. Varmaan niin juoksevaks, että kynttilä sulaa ja tunkeutuu rakosiin. Ei kai nuo mikit pahakseen pistä, kun kerran ammattimies neuvo, ja on varmaan tehny satoja kertoja. Sulaa ihan nesteeksi ja sitten antaa mikin olla siellä ja kääntelee, kunnes ilmakuplia ei enää tule. Ei hajonnut mun mikkini ainakaan. Mun ongelma on just, että isolla volalla mikit kirkuu niin prkeleen kovaa ja korkealta säröllä soitettaessa (pelkkä päätesärö), että sillä ei ole feedbackin kans mitään tekemistä. Vinkuu! Paras Strato, mutta mahdotonta käyttää keikalla... Eikös toi ole juurikin sitä mikkien feedbackia? Ei kai sillä ole merkitystä onko se särö tullut päätteestä, etuasteesta vai särkijästä vai niistä kaikista, jos säröä ja völyymiä on kuitenkin paljon? Mulla on stratossa sama vika. Täytyykin koittaa, auttaako vaha. Super distortioniin auttoi. Nam. |