Azanti 04.01.2005 17:00:40 | |
---|
Is anyone interested to form a finnish reggae band? siis löytyykö täältä ihmisiä, joita reggae/ska/punkskareggae kiinnostaa? Suomessa ei todellakaan ole turhan montaa punkskareggae etc bändiä, joten sille olisi loistavasti tilaa. Tietenkin hyvälle ja rennolla asenteeella soittavalle. You guys and girls just let me know! |
el Bastardo 04.01.2005 17:47:56 | |
---|
Löytyy löytyy, tosin viime aikoina on tullut diggailtua lähinnä aitoa asiaa, eli Jamaikan tuotantoa kuuskytluvun alusta kasikytluvun alkuun. Ei ole oikein jaksanut innostua skapunk-meiningistä enää vuosiin - mikä ei tietenkään sulje pois sitä faktaa, että hyvin tehtynä sellainen musiikki on varsin loistavaa, ja itsekin nöösinä soitin moista ja tein biisejä. Jossain vaiheessa homma alkoi jopa etomaan kun kaikki tuntuivat tekevän juuri sitä samaa tavaraa ilman mielikuvituksen häivää. Enää ei genren nimistä jaksa pyöritellä kuin Op Ivya ja Sublimea, muu on turhaa. |
ercciman 04.01.2005 21:21:15 | |
---|
Sama juttu, eli tota vanhempaa jamaikalaista kamaa tulee pääosin kuunneltua. Suomalaista reggaeta ei hirveesti oo tullut kuunneltua, mitä nyt joitain Jukka Pojan juttuja jonkun verran sekä Cosmic Sound Systemiä. Dancehall ei myöskään hirveesti kiinnosta. Wanhaa skata kuuntelen myös, mutten ska-punkkia. Kertokaas mikä sen suomalaisen instrumentaalista reggaeta soittavan poppoon nimi on? xoxoxoxo |
baron 04.01.2005 21:41:12 | |
---|
Plutonium 74 soittaa mun mielestä aikaa kivaa sen tyyppistä musaa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
kimmo 04.01.2005 21:44:45 | |
---|
täällä on myös yksi vanhan jamaica-musiikin ystävä. punk ja ska erikseen, kiitos. |
The Duke 05.01.2005 08:12:16 | |
---|
Legendaarista "Makeat varpaankynnet" pumppua kannattaa hommata jos jostain saa käsiinsä. Huippu suomireggae 80-luvulta! It's not another state of mind..It's another mind of state... |
Milkop 05.01.2005 09:00:07 | |
---|
Soul Captain Band on toistaiseksi ainut kotimainen reggaeksi luokiteltava yhtye, johon olen tutustunut. Vanhaa, alkuperäistä matskua ei ole vielä tullut hankittua. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |
Azanti 05.01.2005 15:05:36 | |
---|
Soul Captain Band on toistaiseksi ainut kotimainen reggaeksi luokiteltava yhtye, johon olen tutustunut. Vanhaa, alkuperäistä matskua ei ole vielä tullut hankittua. Puppa J ja Tasottavat. Siinä on mun mielestä ainakin erittäin hyvin livenä toimiva suomi-reggaebändi. Any thoughts of it? |
Löytyy löytyy, tosin viime aikoina on tullut diggailtua lähinnä aitoa asiaa, eli Jamaikan tuotantoa kuuskytluvun alusta kasikytluvun alkuun. Ei ole oikein jaksanut innostua skapunk-meiningistä enää vuosiin - mikä ei tietenkään sulje pois sitä faktaa, että hyvin tehtynä sellainen musiikki on varsin loistavaa, ja itsekin nöösinä soitin moista ja tein biisejä. Jossain vaiheessa homma alkoi jopa etomaan kun kaikki tuntuivat tekevän juuri sitä samaa tavaraa ilman mielikuvituksen häivää. Enää ei genren nimistä jaksa pyöritellä kuin Op Ivya ja Sublimea, muu on turhaa. Jep, kyllähän nää vanhemmat Marley, Peter Tosh etc. on tosiaan ihan eri luokkaa kuin muualta maailmasta tulleet. Ei sitä oikein kuitenkaan ihan sellasta "aitoa" fiilistä muualta kuin Jamaikalta löydy. |
Henga 05.01.2005 15:21:13 | |
---|
Puppa J ja Tasottavat. Siinä on mun mielestä ainakin erittäin hyvin livenä toimiva suomi-reggaebändi. Kyl. Eikös hyö toimineet ennen nimellä Laulurastas? |
Bonham 05.01.2005 15:32:30 | |
---|
Legendaarista "Makeat varpaankynnet" pumppua kannattaa hommata jos jostain saa käsiinsä. Huippu suomireggae 80-luvulta! Ei se ny niin huippu ollu... omana aikanaan tosin aika harvoja kotomaisia reggaebändejä, livenä toimi. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
zippiz 05.01.2005 16:10:50 | |
---|
No Soul captain bandia ja jukkapoikaa tulee kuunneltuu ihan kohtalaisesti...Mut myös tota vanhaa jamaica kamaa,niinkuin on jo aiemmin täs mainittu.. Minulla on vajaaälyisyys ongelma!!!! |
The Duke 07.01.2005 09:04:46 | |
---|
Ei se ny niin huippu ollu... omana aikanaan tosin aika harvoja kotomaisia reggaebändejä, livenä toimi. Mä kyllä pidän kyseisestä bändistä. Livenä en tosin päässyt ikinä katsomaan...Joo, levyt on kuumaa kamaa reggaekeräilijöiden keskuudessa. Pötkötukilta rahat pois! ;) It's not another state of mind..It's another mind of state... |
el Bastardo 07.01.2005 15:25:39 (muokattu 07.01.2005 16:47:40) | |
---|
Soul Captain Band on toistaiseksi ainut kotimainen reggaeksi luokiteltava yhtye, johon olen tutustunut. Vanhaa, alkuperäistä matskua ei ole vielä tullut hankittua. "Vanhaa alkuperäistä matskua", mikäli tarkoitat sitä demoa, voi olla aika hankala löytää. Harmi, sillä ko. demo (en tiedä, onko sillä sen kummempaa nimeä) SCB on parhaimmillaan. Toki myöhäisempikin meininki iskee, mutta lähinnä elävänä. |
osmonen 07.01.2005 17:51:43 | |
---|
Itse olin 18.12 Oranssi klubilla katsomassa Natural Vibrationsin ja Cosmic Sound Systemin keikkoja. Suomen kovimmat reggae bändit! Soul Captain Bandin uusin levy oli vähän väljähtänyt, mutta Jukka Pojan ja Jenkkarekan Vapautunut viihdyttäjä on loistava. En ole kunnolla skapunkkiin tutustunut, voisiko joku luetella hyviä bändejä? |
el Bastardo 07.01.2005 18:15:20 | |
---|
Soul Captain Bandin uusin levy oli vähän väljähtänyt, mutta Jukka Pojan ja Jenkkarekan Vapautunut viihdyttäjä on loistava. Paitsi että minkä hiton takia Petteri-biisin taustalaulut on levyversiossa täysin munattomia (ts. naikkosten lurittelemia). Keikalla Paarma sentään vetää ne tyylillä ja voimalla. |
osmonen 07.01.2005 19:07:28 | |
---|
Petteri biisi kaipaisi mielestäni puhallinsektiota taustalaulun sijaan. Pariin muuhunkin biisin olisin kaivannut. Missä ovat baabelin torvet? Melodikan soittelu on muuten levylle pelkkää plussaa. |
el Bastardo 07.01.2005 19:38:07 (muokattu 07.01.2005 21:51:52) | |
---|
Petteri-biisi kaipaisi mielestäni puhallinsektiota taustalaulun sijaan. Pariin muuhunkin biisin olisin kaivannut. Missä ovat baabelin torvet? Melodikan soittelu on muuten levylle pelkkää plussaa. Mun mielestä - ainakin livenä - ton biisin koukku on Paarman stemmat. Levyversio tuntuu velttoine naislauluineen vesitetyltä. No, biisi on kuitenkin hyvä vaikkei toteutus olekaan timanttia. |
disarm 07.01.2005 21:26:12 | |
---|
Plutonium 74 soittaa mun mielestä aikaa kivaa sen tyyppistä musaa. Tää on loistava. Tiedätkö heittääkö ne nykyään keikkoja? emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
ercciman 07.01.2005 23:22:26 | |
---|
xoxoxoxo |