Jeps eli pitäis ostaa itselleni volumepedaali, mutta en tiedä kuinka paljon niilla on oikeastaan laatueroja. eli millaiseen kannattaisi satsata? Voihan asian näinkin tulkita.. ai jaaha.. |
Kapane 05.01.2005 14:35:01 | |
---|
Ernie Ball on ilmeisesti se paras tai ainakin pirun hyvä. Mutta hintakin on toista luokkaa. Bossin omatkin ovat hyviä ja hieman halvempiakin. Näihin kahteen satsaisin. Muihin en. |
ReBeat 05.01.2005 14:37:54 | |
---|
Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |
D-Kay 05.01.2005 14:38:10 | |
---|
Kannattaa ottaa huomioon, että ainakin bossin volaspeduja on korkea- ja matalaimpedanssisia. Mikäli spedu tulee signaaliketjussa kitaran jälkeen ensimmäiseksi, niin korkeaimpedanssinen, muussa tapauksessa matalaimpedanssinen. Jos meni väärin niin joku korjaa, pliis. "I wasn't born with enough middle fingers" |
ReBeat 05.01.2005 14:42:24 | |
---|
Aktiivimikkien kanssa (steriilit ja elottomat) toimii matalaimpedanssinen myös :) Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
Tomtom 05.01.2005 14:42:25 (muokattu 05.01.2005 14:44:06) | |
---|
Niinpä niin.. Esim. Dunloppi tekee ihan kelvollista pedaalia (omakuvassa näkyy) joka on siis metallinen. Morleyllä on hyvä, mutta melko isokokoinen läpyskä jne jne. Käyttötarkoituksesta riippuen kannattaa katsoa, soveltuuko pedaali efektilenkkiin, esim. tuo Dunlop Hi-gain ei sovellu. IMO tärkeää pedaalissa on "jäykkyys", eli pedaalin pitää antaa vastusta jalalle, jotta säädettävyys on esim. keikalla helpompaa. Esim. Bespecon muovi-ihanuus, joka mulla pölyttyy jossain ei tätä oiken tee. Pienen pähkinän kuoressa: jos käytät vaan volumen hiljentämiseen tai vast. ja harvoin keikalla, osta halpa. Jos taas "ammattikäyttöön" voi olla järkevää satsata heti kunnolliseen. Erniehän on kyllä hyvä, siitä ei pääse mihinkään. Volumepedaaliks kuitenkin aika ***tun kallis. Edit: ja kuten aina- myöhässä taas.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Jake24-25 05.01.2005 14:46:11 | |
---|
Custom Soundsilla on tuollainen Ernie Ballin volumepedaali. Itselläni ei ole kokemusta Ernie Ballin volumepedaalista, mutta Bossia olen kokeillut useaan otteeseen ja sen voisi vaikka joskus ostaa. Volumepedaali on mielestäni ihan hyödyllinen kapistus, jolla voi helposti säädellä volumetasoa ja näin korostaa biisien eri osia eri äänenvoimakkuuksilla. Mikäli tuo Ernie Ballin volumepedaali kiinnostaa on Custom Sounds varteenotettava paikka sen ostamiseksi. Liikkeestä on ainakin minulla pelkästään positiivista sanottavaa. Tuosta Custom Soundsin nettikaupasta sen verran, että kannattaa rekisteröityä heidän asiakkaakseen. Näin on mahdollisuus saada tuotteita testattavaksi kotiin eli toisin sanoen "testaa kotona ja päätettyäsi ostaa maksa lasku". Hyvä systeemi! Vielä itse aiheesta eli volumepedaaleista. Onhan olemassa Morleyn volumepedaalit, joita olen kuullut kehuttavan. Morleystäkään minulla ei valitettavasti ole omakohtaisia kokemuksia. Bossin volumepedaali on ainakin hyvä. Sen olen todennut mm. jameissa käydessäni. "Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T |
PeeJii 05.01.2005 14:50:22 (muokattu 05.01.2005 14:51:32) | |
---|
IMO tärkeää pedaalissa on "jäykkyys", eli pedaalin pitää antaa vastusta jalalle, jotta säädettävyys on esim. keikalla helpompaa... Samaa mieltä. Ja siksi mullakin on Ernie Ball, jossa tuntuma on kohdallaan. |
ReBeat 05.01.2005 14:58:34 (muokattu 05.01.2005 15:01:24) | |
---|
Vaikka Ernietä monessa paikassa mainostetaankin maailman parhaaksi, niin ovat ne vielä aivan hanurista verrattuna Hiltoniin ja Goodrichin uutukaiseen. Ernieissä on potentiometri joka muuttaa soundia ja hajoaa lopulta. Niissä on panostettu tukevaan ja näyttävään metallirunkoon mutta sisukset ovat huttua. Toisaalta... Ernie maksaa 100$ ja nuo toiset lähemmäs 300$. Kyllä mullekin silti kävis vallan hyvin Ernie jos tarvisin volumepedaalia. Jokin tolkku noissakin hyvä säilyttää. Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
PeeJii 05.01.2005 15:11:10 | |
---|
Ernieissä on potentiometri joka muuttaa soundia ja hajoaa lopulta. Niissä on panostettu tukevaan ja näyttävään metallirunkoon mutta sisukset ovat huttua. Jaa. Mun kokemus omasta pedaalista on, että tuntuma on loistava, runko vahvaa tekoa. Eikä havaittavaa soundin muutosta (paitsi volume :) ) Ja eihän siellä sisuksissa juuri muuta olekaan kuin potentiometrit. 10 vuotta sitten käytettynä ostettu eikä edes rahise vielä... |
kilkka 05.01.2005 15:26:49 | |
---|
no siis mä nyt sen verran valotan että en tarvitse parasta enkä huippua. en ala maksamaan mitään satasta siitä.. vai onko satasen alle menevät ihan paskoja. mikä on halvin mitä kannattaa edes ajatella? Voihan asian näinkin tulkita.. ai jaaha.. |
Jucciz 05.01.2005 15:42:31 (muokattu 05.01.2005 15:43:27) | |
---|
no siis mä nyt sen verran valotan että en tarvitse parasta enkä huippua. en ala maksamaan mitään satasta siitä.. vai onko satasen alle menevät ihan paskoja. mikä on halvin mitä kannattaa edes ajatella? Miten olisi Boss FV-50L? Maksaa 70-80 euroa ja tuntuu aivan toimivalta. Lisäksi vie hieman vähemmän tilaa kuin vaikkapa Ernie Ball (ahtaan laudan omistajana arvostan tätä). Kyseinen vehje on vielä stereomalli, joten jos haluaa sen jostain syystä efektiketjun loppupäähän (stereochoruksen ja/tai -delayn jälkeen), sekin onnistuu. Pedaalin antama "volumen nollataso" on myös säädettävissä erillisellä potikalla, joten jos haluaa säätää vaikkapa soolo- ja komppivolumet erikseen, voidaan sekin tehdä tuolla pedaalilla niin, että pedaalin toisessa ääriasennossa signaali onkin vain hieman vaimeampi ja toisessa ääriasennossa täysillä. Tällöin volumea ei tietenkään saa nolliin jalalla. Tällöin minimiulostulon säätö kannattaa luonnollisesti pitää nollassa. Lisäksi pedaalissa on erillinen ulostulo virittimelle, joka mahdollistaa äänettömän virittämisen keikalla, eikä viritintä tarvitse ottaa mukaan vahvistimelle menevään signaaliketjuun: pedaali vaan alas ja virittämään. Samalla se toimii myös "mykistäjänä", jos on tarvetta esim. vaihtaa kitaraa keikalla biisien välissä. Tässä vielä kuva siitä, miten FV-50L mahtuu omaan lautaani: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta4.jpg |
kimmokel 05.01.2005 16:08:17 | |
---|
Onko tuo bossi muovia vai metallia? |
PoLFus 05.01.2005 16:09:28 | |
---|
Onko tuo bossi muovia vai metallia? Muovia se, mutta kyllä kestää. Mullakin on toi kyseinen bossi ollu pari vuotta, eikä mitään vikaa ole tullut. "hippi mieheksi." - Mirrinsane |
Jucciz 05.01.2005 16:13:22 | |
---|
Onko tuo bossi muovia vai metallia? Muovia, vaan niin on hiiri ja näppäimistökin ja hyvin kestävät, vaikka paljon kovemmalle rasitukselle joutuvat kuin tuo pedaali. :) |
Tompsi 05.01.2005 16:49:06 | |
---|
Minulla Behringerin muovispedu on kestänyt hyvin käyttöä ja maksoi ~20€. Kannattaa tsekata jos vastaan tulee. |
R2 05.01.2005 16:52:07 | |
---|
Tässä vielä kuva siitä, miten FV-50L mahtuu omaan lautaani: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta4.jpg Aivan liian hyvässä kunnossa nuo sinun kamat. Pitäis olla tupakantumppeja, paskaa ja muuta vastaavaa täynnä koko loota ;) Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi |
goose 05.01.2005 16:55:54 | |
---|
Mulla on ollut jo vuoden päivät Ernieballin volume. Pedaali on mallia junior eli bossin kokoluokkaa. Ehdoton värkki. Eikä maksanu uutena kun 100e. Customshopissa on kaverin vanha ernie ball myynnissä kohtuulliseen hintaan. Erinomaisessa kunnossa säilynyt. täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa... |
pwallin 05.01.2005 18:06:57 | |
---|
Ernie Ball ollut kovassa käytössä ajoittain ja nykyisin vuosia pölyttynyt tarpeettomana...ja toimii kuin uutena saakutti! Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
kilkka 06.01.2005 14:24:33 | |
---|
Mites tuo Boss FV-50L eroaa Bossin FV-50H:sta? onko tuo FV-50H myös kelpo peli? Voihan asian näinkin tulkita.. ai jaaha.. |