Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpulaukut, -pussit, -caset, -kotelot..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
DrmBug
05.01.2005 01:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olisi aika hankkia ensimmäiset kotelot rummuille, ja kuulisin mielelläni mielipiteitänne. Kovat laukut vai pussit? Topatut pussit ovat kuitenkin huomattavasti halvempia, kuin esim. Hardcasen kotelot.
 
Settiin kuuluu basari, kaksi tomia ja snare. Tuli mieleen semmonenkin vaihtoehto, että jos ostaisi basarille kovan kotelon ja laittais tomit sisäkkäin basariin..(eli alakalvot tomeista pois). Voi tosin käydä pitemmän päälle rasittavaksi tuo ruuvaileminen.
 
Kertokaapas kokemuksia ja mielipiteitä. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan ;)
 
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Pacifig
05.01.2005 03:00:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite hommasin Gaces pussit rummuille ja hardwarelle. Oon ollu ihan tyytyväinen. Modaan niitä itse viel sen verran että laitan vahvike vanerit pusseihin ja avot!
 
Pussit makso noin 120€ ja hardware pussi 70€
 
Kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen ne tulee.
Keikka kärri/bussi ni olis hyvä kovat kotelot -> voi laittaa jotakin rumpujen päälle
Oma auto / satunnainen roudaus + "autotalli säilytys" pussit riittävät mielestäni
 
ääliö
05.01.2005 05:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohda "tomit-basarin-sisään" ajatus,käytännössä mahdottomuus ja aikaa viepää rassailua.
Jos roudaat itse oman settis omassa autossa ni softcaset menee tosi hyvin.Menee ne vielä kaverinkin autossa jos oot ite valvomassa/pakkaamassa autoa (you know,ettei esim tomipussukan päälle joku röjäytä bassostyrkkaria)
Itse suosittelen kovia laukkuja,rumpu on siellä suojassa kuin rahat mummon kukkarossa.
 
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion.
LaKu
05.01.2005 08:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edullinen vaihtoehto on esim. Pearlin omat topatut pussit, 75 euroa. Vaikka suoraan SMI:ltä (Pearl maahantuoja).
 
Paas
05.01.2005 12:25:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vaan budjetti antaa myöden niin ehdottomasti kovat kotelot. Pusseillakin pärjää mutta siinä tapauksessa niiden pitää olla hyvin topattuja ja silti saa olla varovainen.
 
Minulla on sekä huttusen että enduron ceissejä mutta myös yksi gewan topattu snare pussukka. Noita Gewan pussukoita saa kahtena versiona. On halvempi ja kalliimpi vaihtoehto. Minulla tuo snare pussukka on tuota kalliimpaa mallia ja se on ainakin melko hyvin topattu. Joten sellaista voin ainakin suositella. Noita saa ainkin thomannilta saksasta.
 
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Alpha
05.01.2005 12:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon nämä:
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … n_drumcase_set_fusion_prodinfo.html
 
16" tomppa kulkee omassa pahvilootassaan...:o)
 
Kovat kotelot on kyllä paljon paremmat, mitä pussit.
 
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike
afro
07.01.2005 21:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koteloihin kyllä kannattaa satsata. Kun ostaa esim. Hardcaset, SKB:t tai vastaavat niin ei tarvitse pelätä eikä myöhemmin katua. Köyhän kun ei kannata halpaa ostaa.
Itselläni on vielä pussit ja kyllähän ne toimii, mutta harkinnassa on kyllä kovat kotelot olleet. Nuo Thomannin pahvilootat eivät ole minusta ne kaikkein kätevimmät ja parhaat, eli osta kerralla kunnolliset.
Käyttökokemuksia esim. SKB:sta ja muista koteloista olisi mukava kuulla, Hardcaset varmaan monellakin?
 
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
WyW
07.01.2005 21:32:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden setin myötä tuli ostettua snarelle hardcasen kotelo. On kyllä hyvä. Voi hyppiä vaikka tasajalkaa päällä (en o testannu).
 
Kalliita ovat mutta jos tarvii joskus alkaa settiä enemmän kuljettelemaan niin ostan kyllä joka pöntölle tuollaisen. Nyt kimppakeikoille kun ei oikeastaan tarvitse kuin tuon snaren.
 
Seksikäs kuin maksalaatikko.
ääliö
07.01.2005 22:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on kädentaitoa itsellä tai esim.isukilla ni kannattaa ehdottomasti tehdä itse kotelot vanerista(esim12mm koivu/havuvaneri).Itse oon jo useampaan settiin tehny caset.Voin antaa muutamia vinkkejä jos joku innostuu.
 
Todella tärkeä pointti on sahauttaa valmiiksi kaikki osat puutavaraliikkeessä,koska itse sahattuna on todella vaikea saada mittatarkkaa jälkeä.Tämä sahauspalvelu ei oo kovin kallis.
 
Käytä laatikoiden kasaukseen (nurkkiin) ehdottomasti liimaa ja pikku nauloja (liima pitää koko boxin kasassa,esim pelkät ruuvit ei riitä.puuseppä faijan opettama juttu)
 
Kasaa laatikko ensin "kuutioksi" ja sahaa vasta sen jälkeen kansi irti.Irtisahauksessa ehdottomasti paras on käsisirkkeli katkaisuohjaimella.älä koske kuitenkaan tähän vempaimeen jos ei ole kokemusta,tiedäthän sanonnan "black'n decker ja yhdeksän sormea"
 
boxien pehmustamisessa paras ja huokein on hakea mattokaupasta kokolattiamaton jätepaloja.kiinnitä nitojalla tai kontaktiliimalla
 
Näillä keiseillä ei voiteta kauneuskilpailuja mutta.....jos ne maalaa mustaksi, tilaa asialliset upotettavat kahvat t-kaupasta ja varustaa isoimmat lodjut pyörillä,suojaavat ne rumpusi hyvin ja pitkään.
 
Jos jotakuta kiinnostaa värkätä laatikontynkää niin voin laittaa tarkempaa ohjetta.
 
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion.
joHa
07.01.2005 22:32:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hardcaset on huippuhyviä, mutta ne maksaa maltaita... Pysyy tosin ainakin kannut kuoseissa...
 
Olen, siis rummutan.
HeavyMachinery
08.01.2005 00:53:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hardcaset on aivan perseestä ei kestä pakkasta ! Muovi kovettuu ja pienikin kolahdus saa sen menemään rikki.
 
Minä tiedän - siis pelkään !
tthei
08.01.2005 01:42:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hardcaset on aivan perseestä ei kestä pakkasta ! Muovi kovettuu ja pienikin kolahdus saa sen menemään rikki.
 
Niitä ei sitten kai oo suunniteltu suomen oloihin.
 
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist ------------------------------- www.innervision-fin.tk
joHa
08.01.2005 02:09:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hardcaset on aivan perseestä ei kestä pakkasta ! Muovi kovettuu ja pienikin kolahdus saa sen menemään rikki.
 
Ei oo ollu tapana jättää rumpuja pakkaseen...Laukuissa tai ilman. Ok, no aina ei tietysti ole vaihtoehtoja.
 
Olen, siis rummutan.
hollmi-5
08.01.2005 11:09:27 (muokattu 08.01.2005 13:25:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on neljä settiä ja kaikille topatut pussit. Kovista koteloista olen luopunut, koska ne särkevät auton sisustusta ja ovat enemmän tilaa vieviä. Keskutelussa mainittu Thomannin kovakotelo remmivirityksineen on surkein mahdollinen.
 
Premierin mukana aikoinaan tullut Kit Bag on laadukas sarja. Paras kaikista kuitenkin Gewan pussi, jossa on sisällä kangaskerrosten välissä fiiberiä kolhuilta suojaamassa. Kalliitahan ne pusseiksi ovat, mutta hinta vastaa laatua. Tuossa linkki esim lattiatomille: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=a8c41c1a75bb831839605dab760c984a
 
Mika Hollström
Paas
08.01.2005 11:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras kaikista kuitenkin Gewan pussi, jossa on sisällä kangaskerrosten välissä lasikuitua kolhuilta suojaamassa. Kalliitahan ne pusseiksi ovat, mutta hinta vastaa laatua. Tuossa linkki esim lattiatomille: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=a8c41c1a75bb831839605dab760c984a
 
Juuri tuota sarjaa se minun snare pussi on. Hyvä pussukka kaikin puolin(ollakseen pussukka). Ai niin. Onhan minulla myös saman sarjan hardware säkkejä(3kpl). Hyviä ovat.
 
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
HeavyMachinery
08.01.2005 11:48:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tuota sarjaa se minun snare pussi on. Hyvä pussukka kaikin puolin(ollakseen pussukka). Ai niin. Onhan minulla myös saman sarjan hardware säkkejä(3kpl). Hyviä ovat.
 
Pusseja suosittelen kaikille. Kovat kotelot on tosi kömpelöitävarsinkin jos omistaa vain tavan henkilöauton. Itselleni on tulossa ns.Vintage mallin kovatkotelot mutta mulla onkin pakettiauto. Paras vaihtoehto on paljon keikkaa heittäville se että ostaa topatut pussit ja sitten vielä yhden ison a.k.a rumpusian eli saatana ison yhden kokosetin vievän fligthcasen johon menee rummut pusseineen.
 
Minä tiedän - siis pelkään !
DrmBug
08.01.2005 13:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Taidan satsata kerralla laatuun ja ostaa nuo Hardcaset. Snarelle löysin jo mahtavan kotelon (vanhan kirjoituskoneen nahkainen, kova laatikko;)
 
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
vernie
08.01.2005 14:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovat laukut vai pussit?
 
Quupan kanssa juttelin aiheesta taannoin, ja hän ehdotti, että pussit riittävät niin kauan, kun bändi roudaa itse kamansa. Kovat laukut tulevat kyseeseen siinä vaiheessa, kun keikka loppuu puoli tuntia ennen valomerkkiä, ja roudarit alkavat liikuttelemaan kamoja autoon jallukolan kuvat silmissä.. :)
 
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
afro
08.01.2005 15:49:46 (muokattu 08.01.2005 15:50:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pussien kannalla on moni ollut. Ne toimivatkin niin kauan, kun itse roudaa, kuljettaa rummut nätistä esim. henkilöautossa ja näin pois päin. Mutta sitten kun kamoja aletaan kasaamaan päällekkäin, eli vaikka pakettiautoon tai peräkärriin, niin silloin ovat kyllä kovat kotelot pakolliset. Nuo Gewat toimivat varmasti, mutta noin pari kertaa kalliimmalla saa kovat kunnon kotelot. Gewa-pussien päälle tuskin juuri mitään uskaltaa laittaa? Hardcaset luultavasti kestävät, ja kukaan tuskin pitää rumpujaan pakkasessa niin kauan, että lohkeamisvaara koteloille olisi?
 
Edit: Mikan kanssa Thomannin kovien koteloiden kiinnityksistä samaa mieltä: hankalat.
 
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Katiska
08.01.2005 17:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras kaikista kuitenkin Gewan pussi, jossa on sisällä kangaskerrosten välissä fiiberiä kolhuilta suojaamassa. Kalliitahan ne pusseiksi ovat, mutta hinta vastaa laatua.
 
Oiskos mahdollista saada kuvia näistä, että näkis kuinka jämäkkää tekoa ne on? Netistä ei oo kovin hyviä kuvia löytyny.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «