Sir Härö 04.01.2005 20:35:11 (muokattu 04.01.2005 20:36:21) | |
---|
Lähes kuka tahansa nyky über kitaristi soittaa paremmin ku Hendrixi parhaina vuosinaan... mutta pitää ottaa huomioon että se oli neekeri ja aina pössyissä:) Edit: sähläystä "Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se vitut välittää..." Pastilli? |
Jormaz 04.01.2005 21:08:04 | |
---|
Joo, eikä Hendrix soittanut läheskään niin tunteella kuin esim. U2:n The Edge, joka on maailman paras kitaristi, tarkalleen ottaen 14,5 kertaa parempi kuin Kirk Hammett, joka on ihan huono. Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth |
Ostinaatio 05.01.2005 07:54:25 | |
---|
Lähes kuka tahansa nyky über kitaristi soittaa paremmin ku Hendrixi parhaina vuosinaan... mutta pitää ottaa huomioon että se oli neekeri ja aina pössyissä:) Juu, ei hei tälläisiä kommentteja edes vitsillä. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Juu, ei hei tälläisiä kommentteja edes vitsillä. Jos nyt hetkeksi vakavoidutaan niin kyllä ainakin Hammetilla on parempi tekniikka. Vaikka Hendrix olikin loistava kitaristi ja yksi suosikeistani niin ei sillä mikään mullistava tekniikka ollut. Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth |
Ostinaatio 05.01.2005 09:28:02 (muokattu 05.01.2005 09:29:54) | |
---|
Jos nyt hetkeksi vakavoidutaan niin kyllä ainakin Hammetilla on parempi tekniikka. Vaikka Hendrix olikin loistava kitaristi ja yksi suosikeistani niin ei sillä mikään mullistava tekniikka ollut. Niin noo. Riippunee miten tuon tekniikan määrittelee. Kyseisillä herroilla on niin radikaalisti erilainen tekniikka, että tuota on melko mahdoton määritellä. Ei ole hirveästi mahdollista kuulla minkälaista Kirkin vapaa sointupohjainen soittaminen ja variointi olisi, mutta jotenkin epäilen että ei hän Hendrixin tontilla niin kovin luontevasti pärjäisi. Voihan sitä biisin tai pari opetella, mutta kyllät tekniikkaan kuuluu suora sisäistäminen. Tämä koko tekniikka/fiilis -jako on melko teennäinen. Tietysti jos määrittelee tekniikan samaksi asiaksi, kuin että soittaa suoria 16-osia tietyssä metronomitemmossa, niin silloin ehkä asiaa voi vertailla. Mutta tekniikkaa on oikea mikätahansa soittamiseen liittyvä asia jossa kitaraa kosketellaan: Erilaisten sointuotteiden ottelu ja varioiminen, erilaisten asteikoiden soveltaminen, bendaamiset, vibratot jne. Hendrixin tekniikka on roimasti erilainen, ja en todellakaan usko että Kirk pärjäisi samallatavalla tuolla alueella, eikä Hendrix tietystikkään olisi pärjännyt Kirkin tontilla. On kyllä sellaisia kitaristeja jotka ovat teknisesti parempia henkankin omalla tontilla, mutta ei Kirk kuulu näihin ollenkaan. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Sir Härö 05.01.2005 10:56:25 | |
---|
Lähes kuka tahansa nyky über kitaristi soittaa paremmin ku Hendrixi parhaina vuosinaan... mutta pitää ottaa huomioon että se oli neekeri ja aina pössyissä:) Edit: sähläystä Kyllä jokaisen suomalaisen/tummaihoisen/huumeidenkäyttäjän huumorintajun pitäisi kestää noin mieto vitsi... Jos meinaat että oli rasistinen kommentti, niin tiedoksi että sana "neekeri" ei enää ole rasistinen ilmaus, vaan tummaihoista kuvaava sana... Anyway, tunteella henkka soitti. Minkä takia hammet pitää sitä teippiä promokuvissakin? "Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se vitut välittää..." Pastilli? |
Ostinaatio 05.01.2005 11:15:29 | |
---|
Kyllä jokaisen suomalaisen/tummaihoisen/huumeidenkäyttäjän huumorintajun pitäisi kestää noin mieto vitsi... Jos meinaat että oli rasistinen kommentti, niin tiedoksi että sana "neekeri" ei enää ole rasistinen ilmaus, vaan tummaihoista kuvaava sana... Hmmh, enää? Mie kun kuvittelin, että se meni juuri toisinpäin. Se loukkaavakohtahan siinä oli juuri se alkuosa :-) "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Lord of the strings 05.01.2005 14:13:19 | |
---|
Mulla on koneella Metallican Helsingin '88 keikka, jossa Hammett soittaa Little Wingiä. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
MyssyE 05.01.2005 16:40:39 | |
---|
luulempa että se "teippi" on siinä kämmenkyljessä sen takia, kun parituntisella kiekalla saatta hiostua kädet. Mikäli hikiset kädet & nikkeliallerfia ja nikkelipitoiset kielet yhdistyvät alueelle, missä nahka on ohuempaa, voi iho aueta tms. |
toxic 05.01.2005 16:47:30 | |
---|
Mulla on koneella Metallican Helsingin '88 keikka, jossa Hammett soittaa Little Wingiä. Soittaahan se live shitissäkin, ja mun mielestä se kuulosti hyvältä. Minua ei häiritse ollenkaan vaikka sen soitossa olisikin virheitä, koska kun se soittaa niin siinä on sellanen tietty fiilis jota en oikein osaa selittää. Ja kai se teippi on juuri sitä varten ettei iho mene paskaksi. Mutta mitäs ne jutus jokaisen sormen ympärillä oli |
Majesty 05.01.2005 16:51:06 | |
---|
A(l)lmighty!!! Kirk lähettää terveisiä http://www.themetsource.com/pics/kirk/kirk01.jpg =0) Jumankauta, Johnny Depp !!! Oon muutes aina digannut helvetisti tuosta kyseisestä kitarasta... "So now, this is the art To shred... its only emotioooon !!!" - 20.8.1966 - 8.12.2004 - |
pwallin 05.01.2005 18:01:50 | |
---|
aijjaa... keltäs kuulit? varmaan siistiä hengata staran lähipiirissä? Osan kuulin kyllä "lähipiiriltä" ja osahan on aika itsestään selvää. Näissä piireissä "hengaaminen" ei tosiaankaan tunnu juuri miltään kun ei aina tiedä kuka nyt hengaa kenenkin "piirissä" ja kuka se "stara" on. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Migo 05.01.2005 19:00:52 | |
---|
Tääkin aihe olisi paljon lyhyempi jos ihmiset pysyisi aiheessa...Ihme touhua. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Powerslave88 05.01.2005 21:22:19 | |
---|
mulle ihan sama miks se käyttää sitä napposta siinä käessä, mutta muistaakseni joissain musa videoissa se ei käytä... se on ihan yks lysti etä osaako se oikeita tekniikoita käyttää soittaessaan kuhan saapi kappaleet menemään niinku ne pitää ja kuunnelkaa hammetin sooloja... ei välytämättä oikeella tekniikalla mutta ihan vitun hyvin soitettu... Esim Master Of Puppets |
Powerslave88 05.01.2005 22:04:05 | |
---|
Mikähän on oikea tekniikka? mä vaan laitoin ku puhutaan että jollain on parempi tekniikka ku toisella... mutta hyvä huomautus sillä ei periaatteessa oo oikeeta tekniikkaa niitä ku on niin paljon... joku mainihti tuolla että joku on maailman paras kitaristi niin täytyy jonkun pettymykseski sanoa että maailman parasta kitaristia ei ole eikä tule olemaan... elikkä koitakaa sanoo se monikossa ku minnen jaksa... kiitos... |
toxic 05.01.2005 22:14:00 | |
---|
maailman parasta kitaristia ei ole eikä tule olemaan... elikkä koitakaa sanoo se monikossa ku minnen jaksa... kiitos... Komppaan. |
BeeKoo 05.01.2005 22:17:54 | |
---|
ei välytämättä oikeella tekniikalla mutta ihan vitun hyvin soitettu...Esim Master Of Puppets Muistaakseni muuten tämä eräs ruotsalaisperäinen letkeälanne taisi haukuttuaan Hammettin nuottivalinnat hemmettiin tokaista kaupan päälle, että Kirk on muuten hyvä soittamaan nopeasti, puhdas ja tarkka siis. Kyseessä oli nimenomaan tämä MOP-soolo. |
toxic 05.01.2005 22:25:13 | |
---|
Örh... Katoin just master of puppets (s&m) videon ja mun mielestä se soitti sen aika pirun tarkkaan. Ja hammetin hitaat soolot ovat m a h t a v i a. Mielipide, ei vittuilua kiitos. |
Teme007 05.01.2005 22:29:26 | |
---|
Örh... Katoin just master of puppets (s&m) videon ja mun mielestä se soitti sen aika pirun tarkkaan. Ja hammetin hitaat soolot ovat m a h t a v i a. Mielipide, ei vittuilua kiitos. I agree... "Poks" sano Tshernobyl |
moottorisaha 06.01.2005 00:44:13 (muokattu 06.01.2005 00:46:21) | |
---|
Hmmh, enää? Mie kun kuvittelin, että se meni juuri toisinpäin. Neekeri on hyvin vanha suomalainen sana, joka tarkoittaa tummaihoista ihmistä. Se että jotkut ovat tulleet toisilta mantereilta tänne loukkaantumaan ja neuvomaan meitä mitä kielemme sanat tarkoittavat on naurettavaa. Naurettavaa on myös se, että niin monet suomalaiset uskovat heitä. Miksi? EDIT: Anteeksi off-topic, on vaan pakko kommentoida tähän neekerikeskusteluun aina. Jopa äidinkielenopettajamme on samaa mieltä. ;) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |