Aihe: YleX ja Muusikoiden.net eilen
1 2
Jäärä
19.02.2003 08:40:06
YleX:ssä (en muista ohjelman nimeä, lähetys tuli n. 14.00) keskusteltiin eri keskustelupalstoista niiden kävijämääristä. Puheeksi tuli (lähinnä kirjoituksien määrän vuoksi) myös m.netin taannoinen keskustelu "Paskat miksaajat". Toimittaja lupasi nostaa hattua sille, kuka jaksaa lukea sen jutun kokonaan ja vielä vastatakin siihen. :o)
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. "Kun tosimiehet alkaa soittamaan, siinä on puhaltajat vaan tiellä" - Minä
paavi
19.02.2003 09:59:03
Mikä taannoinen keskustelu?!
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
Juhani
19.02.2003 10:30:27 (muokattu 19.02.2003 10:31:11)

paavi
19.02.2003 10:38:01
Mikä TAANNOINEN keskustelu? :)
Tapani L
19.02.2003 17:31:19
YleX:ssä (en muista ohjelman nimeä, lähetys tuli n. 14.00) keskusteltiin eri keskustelupalstoista niiden kävijämääristä. Puheeksi tuli (lähinnä kirjoituksien määrän vuoksi) myös m.netin taannoinen keskustelu "Paskat miksaajat". Toimittaja lupasi nostaa hattua sille, kuka jaksaa lukea sen jutun kokonaan ja vielä vastatakin siihen. :o)

Minäkin kuulin... arvasin että muusikoiden.net tulisi esille, tosin en olettanut sen tulevan tuosta syystä mutta kuitenkin... =) Eikös se Luca ole jotain viestiäkin tänne joskus laittanut.
Anteeksi häiriö...
Lux
19.02.2003 17:44:09

Minäkin kuulin... arvasin että muusikoiden.net tulisi esille, tosin en olettanut sen tulevan tuosta syystä mutta kuitenkin... =) Eikös se Luca ole jotain viestiäkin tänne joskus laittanut.

Toisinaan...
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Ossi
21.02.2003 10:25:22

Olisi ollut suotavaa, että julkisuutta olisi tullut jonkin edustavamman aiheen tiimoilta kuin tuo puheena ollut, joka on nykyisellään jonninjoutavaa, mihinkään johtamatonta kohinaa joka ei todennäköisesti kiinnosta muita kuin tikulla toistensa kommentteja tonkivia pääpukareita.
"Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran."
Vilhelmus
21.02.2003 10:31:59

Olisi ollut suotavaa, että julkisuutta olisi tullut jonkin edustavamman aiheen tiimoilta kuin tuo puheena ollut, joka on nykyisellään jonninjoutavaa, mihinkään johtamatonta kohinaa joka ei todennäköisesti kiinnosta muita kuin tikulla toistensa kommentteja tonkivia pääpukareita.

Niinpä. Vireimmillään ko. keskustelua kyllä oli todella mielenkiintoista seurata. Nyt sitä pidetään hengissä turhaan.
Hevarit on pellejä.
Cornflake
21.02.2003 11:31:16
Vilhelmus:
Niinpä. Vireimmillään ko. keskustelua kyllä oli todella mielenkiintoista seurata. Nyt sitä pidetään hengissä turhaan.

Tämän palstan ongelma on siinä kun joku kysyy jotain, tulee yksi tai kaksi üüber-gurua ja kertoo miten asiat on ja viimeistään 10 viestin jälkeen ketju kuolee.

Itsekin olen kirjoitellut ja lukenut näitä juttuja jo senverran kauan, että olen ilokseni huomannut täältä löytyvän kirjoitustaitoista ja sanavalmista mukavaa porukkaa (=vaatimus hyvälle keskustelupalstalle). Siltikin, vaikka ketjut lyhyiksi jäävätkin. Ajatuksia nimimerkkien takana oppisi tuntemaan paljon paremmin jos päästäisiin joskus puhumaan vähän muutakin kuin kylmää faktaa.

Itse ainakin kaipaisin tänne (esmes) pidempääkin keskustelua, missä saisi ruotia mitä tahansa aiheita musiikista ja miksei sen ulkopuoleltakin. Tällaisia on syntynyt muillekkin täysin vastaaville palstoille. Tyyliin vakikävijöiden oma ketju joka tyyliin jatkuu ja jatkuu vain. Tässä vähän ideaa / miksi ei P.M kertjusta tällaista;-) (Tämähän on tietysti kirjoittajista (ja jossain vaiheessa ylläpidosta) kiinni)

Oliko tosiaan radiossa mainittu jonain saavutuksena tuo 600+ viestiä yhdessä ketjussa? Ihan suomalaisellakin keskustelupalstalla otan edelleenkin osaa yhteen keskusteluun joka on jatkunut jo yli n. 14 000 viestin. Tämä on ihan puuhastelua tuollaiseen verrattuna;-D

Jospa tänään illalla kerkeän niin luen P.M-ketjun kiinni...
No ei se nyt niin justiinsa ole...
paavi
21.02.2003 11:52:41

Tämän palstan ongelma on siinä kun joku kysyy jotain, tulee yksi tai kaksi üüber-gurua ja kertoo miten asiat on ja viimeistään 10 viestin jälkeen ketju kuolee.
...

Ei se mielestäni ole mikään ongelma. Siis jos joku todellakin on guru ja kertoo ratkaisun ongelmaan, eikö se ole hyvä asia?

Älkää hyvät ihmiset ottako mitään täällä esitettyjä mielipiteitä absoluuttisena totuutena! Minulla on sellainen mielikuva, että ne todelliset gurut (jos näin voi sanoa), osaavat esittää asian tarvittaessa henkilökohtaiselta kantiltaan ja lämmöllä. Ei mikään estä jatkamasta keskustelua kuin keskustelua.

Itse ainakin pyrin täällä kirjoittamaan rakentavasti, niin etten teilaa keskustelua vaan pyrin ensinnäkin vastaamaan mahdolliseen kysymykseen ja toiseksi tuomaan aiheeseen liittyvää asiaa mukaan soppaan.

Monesti olen huomannut, että oma kirjoitukseni jää viimeiseksi ainakin pitkäksi aikaa. En ole keksinyt sille mitään muuta syytä kuin että osaan kirjoittaa niin hämärästi ettei kukaan enää tiedä, mistä puhutaan... :)
Cornflake
21.02.2003 12:10:37 (muokattu 21.02.2003 12:14:10)
paavi:
Ei se mielestäni ole mikään ongelma. Siis jos joku todellakin on guru ja kertoo ratkaisun ongelmaan, eikö se ole hyvä asia?

Ed. kirjoitukseni kantava ajatus oli jatkuva ja viihdyttävä keskustelu.

Ykköset ja nollat lentelee;-) Ei tämä nyt mikään jokotai juttu mun ymmärryksen mukaan ole.

Tottakai on hyvä jos joku kysyy ja toinen vastaa, ongelma ratkaistu, that's it. Ongelma tuli ratkaistua, mutta ideani oli vähän "lennokkaampi": josko tänne saisi kunnon keskusteluakin joskus aikaiseksi. Siis jopa vähän syvällisempääkin kuin säröjen paremmuus.

Tämän takia P.M ketju on mielestäni mainio! (Ok. en ole loppua lukenut, jos on juttu pyllähtänyt niin sitten...)

Esmes nyt on käynnissä jotain mitä haen;-)

Älkää hyvät ihmiset ottako mitään täällä esitettyjä mielipiteitä absoluuttisena totuutena!

Tästä en puhunut. Se oli vain kärjistetty kuvaus, vink vink. Kuten sanottu pähkinä oli *keskustelun* aikaansaamisessa.

Vaikka tuohan on toki juuri noin.

Minulla on sellainen mielikuva, että ne todelliset gurut (jos näin voi sanoa), osaavat esittää asian tarvittaessa henkilökohtaiselta kantiltaan ja lämmöllä. Ei mikään estä jatkamasta keskustelua kuin keskustelua.

Totta. Täällä on monta näemmä todella rautaisen tiedon omaavia kaverita, jotka osaavat kirjoittaa.

MUTTA, ei niistä keskusteluista NÄKÖJÄÄN "syvällisempää" synny. Katkeavat kumminkin kun asia on tullut selväksi.

Ehkä hakkaan päätäni nyt seinään. Eikait täällä mitään keskustelua kaivatakaan. Kylmä fakta (nyt kärjistetään, binäärimiehet huom.) ruleZ!

Itse ainakin pyrin täällä kirjoittamaan rakentavasti, niin etten teilaa keskustelua vaan pyrin ensinnäkin vastaamaan mahdolliseen kysymykseen ja toiseksi tuomaan aiheeseen liittyvää asiaa mukaan soppaan.

Näin yritän minäkin. Mikäli suinkin vain pystyn.

Monesti olen huomannut, että oma kirjoitukseni jää viimeiseksi ainakin pitkäksi aikaa. (On muuten kettumaista;-) En ole keksinyt sille mitään muuta syytä kuin että osaan kirjoittaa niin hämärästi ettei kukaan enää tiedä, mistä puhutaan... :)

Allekirjoitan.
___ ___ ___

Edit: Pari typoa, kele.
paavi
21.02.2003 12:33:02
Joo, oon sun kanssa ihan samaa mieltä, että syvällistä keskustelua kaipaisin lisää. Toisaalta en mä täällä niin paljon aikaa vietä, että se olisi mikään henk.koht ongelma. Aina täältä jotain mielenkiintoista löytyy. Binäärimiehiä tuntuis olevan vähän liikaa. Toisaalta joskus on hyvä ottaa vähäksi aikaa jostain kiinni ja roikkua siinä, niin saa helposti jotain konkreettistakin aikaan.

Now playing: Get on, babe, get on! :)
Cornflake
21.02.2003 13:17:09 (muokattu 21.02.2003 13:17:40)
paavi:
Joo, oon sun kanssa ihan samaa mieltä, että syvällistä keskustelua kaipaisin lisää. Toisaalta en mä täällä niin paljon aikaa vietä, että se olisi mikään henk.koht ongelma.

Hetkinen, ei tämä ole henk. koht. ongelma. Mulla vain on tylsää duunissa;-)

Ei täällä tosiaankaan tule vietettyä aikaa kun tietää ettei mitään ihmeempää ole tarjolla.

Aina täältä jotain mielenkiintoista löytyy.

Hetkellisesti juu. Yllättävän virkeä tuo uusi bassot osio. Plussaa sille.

Binäärimiehiä tuntuis olevan vähän liikaa.

Niitä on aina. Ongelma on siinä että ratakisko loppuu kesken.

Now playing: Get on, babe, get on! :)

Johan tajusitte mikä tuossakin on idiksenä! Mainiota.
Blue Moon
21.02.2003 14:45:14 (muokattu 21.02.2003 15:03:45)

Binäärimiehiä tuntuis olevan vähän liikaa.

"Binäärimies" on ilmeisesti = "faktamies" mikäli keskustelun kulun oikein tajusin. Mielestäni faktapohjaista keskustelua on laitepuolen poislukien todella vähän. Suurin osa on mutua tai mielipiteiden esittämistä ilman minkäänlaisia perusteluja tai faktapohjaa. Ei sellainen ole mielestäni kovinkaan kiinnostavaa. EDIT: Ja sitten on näitä "periaatteeseen" pohjautuvia vääntöjä, joista tulee usein pitkiä ketjuja mutta kuka niitä jaksaa jankata maailman tappiin. Periaatteet harvoin muuttuvat jonkun toisen mielipiteestä.
paavi
21.02.2003 14:54:17

"Binäärimies" on ilmeisesti = "faktamies" mikäli keskustelun kulun oikein tajusin. Mielestäni faktapohjaista keskustelua on laitepuolen poislukien todella vähän. Suurin osa osa mutua tai mielipiteiden esittämistä ilman minkäänlaisia perusteluja tai faktapohjaa. Ei sellainen ole mielestäni kovinkaan kiinnostavaa.

Tottakai perusteluja kaivataan. Sanotaanko nyt niin, että faktamiehiä ilman faktaa on liikaa = mutumiehiä. Kyllä _todellisia_ faktamiehiä täällä tarvitaankin. Vai onko mutumies sellainen, joka myös myöntää kirjoituksensa olevan mutua? Pahimpia ovat "feikkimiehet". Tietysti naisia unohtamatta.
Blue Moon
21.02.2003 15:00:57 (muokattu 21.02.2003 15:08:07)

Vai onko mutumies sellainen, joka myös myöntää kirjoituksensa olevan mutua?

Olet oikeassa, ei ole.

Osa "mielenkiintoisen keskustelun" ongelmaa varmaan on se, että samat aiheet toistuvat yhä uudestaan. Vaan mikä estää avaamasta omaa ketjua jostain itseään kiinnostavasta aiheesta? Kentien jotakuta muutakin kiinnostaa keskustella? Onhan meitä (vai teitä?) tässäkin ketjussa muutama, jota keskustelu ainakin jossain määrin kiinnostaa. :)

EDit: Öh, ja ehkäpä mielenkiintoisimmat keskustelut syntyvät faktoihin nojaavista mielipiteistä. Ei pelkistä faktoista tietenkään.
Cornflake
21.02.2003 15:09:25
Blue Moon:
"Binäärimies" on ilmeisesti = "faktamies" mikäli keskustelun kulun oikein tajusin.

Ymmärsit väärin.

Binääri. 01010101. Jokotai. Valkeneeko?

Eli jos kirjoitan esmes että Gibsonit ovat parhaita niin binäärimies tulkitsee asian:

"Hänen mielestä:
0=Gibsonit ovat parhaita
ja
1=Muut ovat paskaa"

Aika mustavalkoista. Tätä yritin ennaltaehkäistä. Jymmärsit?
Blue Moon
21.02.2003 15:12:22 (muokattu 21.02.2003 15:13:28)

Ymmärsit väärin. Binääri. 01010101. Jokotai. Valkeneeko?

Jep, nyt valkeni. Binäärimies = periaatemies. Ei hyvä mies ollenkaan. =)

EDIT: tai ainakin läheistä sukua periaatemiehelle.
Cornflake
21.02.2003 15:13:47
Blue Moon
Osa "mielenkiintoisen keskustelun" ongelmaa varmaan on se, että samat aiheet toistuvat yhä uudestaan.

Ei choruksen sielunelämästä saa pitkää keskustelua kirveelläkään. Siinä on ongelma. Edelleen: Tämän takia P.M ketju on mainio. Siinä on puhuttu mielipiteistä, argumentoitu, väännetty, käännetty, huumorilla, tosissaan jne.

Keskustelua.

Vaan mikä estää avaamasta omaa ketjua jostain itseään kiinnostavasta aiheesta?

Mun on tehnyt jo pitkää mieli avata turhanpäiväinen seurusteluketju jollain nasevalla otsikolla, mutten jaksa enkä uskalla. Ei olisi kumminkaan osanottoa.

Kentien jotakuta muutakin kiinnostaa keskustella?

Olisiko noin?

Onhan meitä (vai teitä?) tässäkin ketjussa muutama, jota keskustelu ainakin jossain määrin kiinnostaa. :)

Totta.

EDit: Öh, ja ehkäpä mielenkiintoisimmat keskustelut syntyvät faktoihin nojaavista mielipiteistä. Ei pelkistä faktoista tietenkään.

P.M
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)