Mikähän voisi olla vialla kun esim. vinampilla soitettaessa ääni on digisuttua. Digisuttu on semmoista kun esim. kännyköissä tulee esille kun kenttä on huono ja ääni siitä syystä (luullakseni siis) pätkii. Nyt tietokoneessa pätkiminen on vain paljon paljon nopeampaa - lähinnä pörinää. Jonkun sekunnin soi kymmenyksen soi hyvin ja sitten on taas pieniä pätkiä välistä poissa. Vaikka ongelman esille saaminen on helpointa jollain WinAmpilla, niin sama juttu on muiden äänien kanssa - jopa esim. Windowsin käynnistysäänen olen huomannut pörisevän. Kone on suht. uusi konsultin osista kasaama merkitön maziina ja käyttiksenä on XP-prof. Ongelmaa ei ole ollut aina, vaan tuntuu että se on ilmestynyt tässä aivan hiljan. Laitteistoon ei ole koskettu eikä oikein uusia softiakaan tai ajureitakaan ole asenneltu. Ainoastaan olen ajanut koneelle pari kolme USB ajuria. Parille eri MP3 soittimelle ja yhdelle kameralle. Ajureina olen käyttänyt XP:n omia ajureita. Ensimmäinen tässä nyt tulee mieleen, että yrittäisi muistella mitä on pantu ja yrittää poistella niitä sieltä askel kerrallaan. Niin, en tosin taida tietää onko mahdollisesti F-Securesta tullut yön tunteina uutta kilkettä, tai Microsoftilta jotain hotfixiä joka on mahdollisesti mennyt automatic käyttöön. Herääkö jollakulla jotain ajatuksia? -jäykkis- |
Mika aanikortti sulla on kaytossa? Onko mahtollisesti ulkoinen usb-laite? Voi olla etta irq jota aanikortti kayttaa on jonkun muun laitteen kaytossa, koita vaihtaa BIOSsista. Itsella oli samankuuloinen ongelma joka korjaantui kun ostin uuden usb-bussin. Ongelma siis korjaantui kun ostin tuon vehkeen mutta en ole vielakaan varma olisiko se korjaantunut asetuksia muuttamalla ja vanhalla usb-portilla. -Dance like it hurts. Love like you need money. Work when people are watching. |