twist555 04.01.2005 11:20:50 | |
---|
Elikkä siis milleee ihmeellä saisi ton F:än barrena niin että ne kaikki kielet sois mulla tahtoo olla ongelmia ton g kielen kanssa..?? Ja sitten tua plekulla täpping ni voiko siitä mennä kielet nopeesti poikki? Vai voi ihan hyvin silleen soitella? |
-Johtaja- 04.01.2005 11:39:09 | |
---|
Elikkä siis milleee ihmeellä saisi ton F:än barrena niin että ne kaikki kielet sois mulla tahtoo olla ongelmia ton g kielen kanssa..?? Ja sitten tua plekulla täpping ni voiko siitä mennä kielet nopeesti poikki? Vai voi ihan hyvin silleen soitella? Alat soittelee vaa paljo barreita, kyllä ne siitä alkaa luonnistuu. Eikä ne kielet siitä hirveästi kärsi ku täppäät plekulla, mut suosittelen et opettelet täppäämää vaikka keskisormella ja kasvatat sellasen metrin pitusen kynnen siihe sormee, se helpottaa. ;) |
twist555 04.01.2005 11:42:57 (muokattu 04.01.2005 11:45:56) | |
---|
Ite asiassa oon enne sillä keskarilla, mut sit kuulin et rhandy rhoads täppää crazy trainin sooloa plekulla, nii siit tuli innostus :P Tai sit pitäs ohentaa kielisettiä |
PoLFus 04.01.2005 12:08:35 | |
---|
Ite asiassa oon enne sillä keskarilla, mut sit kuulin et rhandy rhoads täppää crazy trainin sooloa plekulla, nii siit tuli innostus :P Tai sit pitäs ohentaa kielisettiä Ei pidä paikkaansa. Siis tuo plekulla täppäys, jos sitä soolon alkua meinaat? Ainakaan näkemässäni viedossa ei. Alussa tekee alkusooloissa bandin ja täppää sen plekulla alas. |
k_laakso 04.01.2005 12:15:41 | |
---|
Neuvona vaan, että jos ei barreet vielä suju niin ei nyt ihan mitään crazy trainin sooloa oo järkevää alkaa vetää sit... "Do you trust who I trust me, myself and I." |
elbowski 04.01.2005 13:22:09 | |
---|
niin ja tämä menee aloittelijapalstalle R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell
20.8.1966 - 8.12.2004
| Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25 |
PoLFus 04.01.2005 14:01:43 | |
---|
Neuvona vaan, että jos ei barreet vielä suju niin ei nyt ihan mitään crazy trainin sooloa oo järkevää alkaa vetää sit... komppaan. Kannattaa opetella kävelemään ennen juoksemaan opettelua. |
twist555 04.01.2005 14:40:02 | |
---|
Kyllä ne barret sujuu mutta en saa äffästä tota yhtä kieltä soimaan, Ja luulis et kahessa vuodessa oppii jotenki barret.. Et voi sillo jo jotai sooloo vetää, mut samase... |
nahkalipsi 04.01.2005 14:42:17 | |
---|
Kyllä ne barret sujuu mutta en saa äffästä tota yhtä kieltä soimaan, Ja luulis et kahessa vuodessa oppii jotenki barret.. Et voi sillo jo jotai sooloo vetää, mut samase... Meinasin kirjottaa että harjottele se E-barre (millä siis F otetaan) ensin korkeemmalta kunnolla, mutta ilmeisesti se jo luonnistuu. Noh, sitten kiinnitä huomiota kitaran asentoon. Saatko sen soimaan paremmin jos soitat istualtaan, kaula korkeammalla ja lähempänä kroppaa? Jos lähtee helpommin näin niin nosta se kitara sieltä polvista vähä korkeammalle ;) roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
twist555 04.01.2005 14:45:12 | |
---|
Ite asiassa mun kitara ei oo polvissa :P son jossai vyötärö kohalla. Ja totta on sen saa paremmi tuollee istualtaa, siinäki välil saa painaa ihan helevetisti et se g kieli soi... Ja sit välil jos g kieli soi ni sittei oikee tää paksu 3e soi :PP... Kummallista |
nahkalipsi 04.01.2005 14:49:48 | |
---|
Ite asiassa mun kitara ei oo polvissa :P son jossai vyötärö kohalla. Ja totta on sen saa paremmi tuollee istualtaa, siinäki välil saa painaa ihan helevetisti et se g kieli soi... Ja sit välil jos g kieli soi ni sittei oikee tää paksu 3e soi :PP... Kummallista älä paina helvetisti, siitä ei tuu pidemmän päälle mitää. reenaa vaa hyvä asento ja ennenkaikkea että saat rennosti painamalla sen soimaan puhtaasti. kyse on vaa treenaamisesta ja hyvän asennon hakemisesta. Mulla on vielä se vika että paksumpikaulasilla kitaroilla en pysty soittaa ku kitara tom-morello-korkeudella. (no vähän liiioittelua), siksi käytän ibanezia, fenderit ei sovi mulle. tulee peukalo perkeleen kipeeks =/ roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Hmm okkei eli ei liika kovaaa vaa se asento.. Taidan mennä sitä reenaileen ja sillee... Moorjes |
twist555 04.01.2005 14:57:42 | |
---|
Anteeks kauheeesti kaikille se olikin Fmolli eikä duuri.. |
toxic 04.01.2005 15:49:29 | |
---|
Hmm okkei eli ei liika kovaaa vaa se asento.. Taidan mennä sitä reenaileen ja sillee... Moorjes En lukenut pari ensimmäistä viestiä, mutta itse olen huomannut että barresoinnuissa auttaa etusormen siirtäminen kaulan poikittaissuunnaassa. Jos nyt ymmärsit? Sormissa on siis sellainen kohta missä on vähemmän läskiä, niin sillä kohdalla on periaattessa mahdotonta tai helvetin raskasta painaa kieltä. Et silleen... Toivottavasti ymmärsit. |
Defrayer 04.01.2005 19:54:42 | |
---|
Sormissa on siis sellainen kohta missä on vähemmän läskiä, niin sillä kohdalla on periaattessa mahdotonta tai helvetin raskasta painaa kieltä. Olisikohan nivel. Sattuu myös. "This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16. |
kimurantti1 04.01.2005 20:23:11 (muokattu 05.01.2005 00:31:20) | |
---|
komppaan. Kannattaa opetella kävelemään ennen juoksemaan opettelua. Heh, on muuten yksi parhaista vertauskuvista mitä olen kuullut (tai siis lukenut...)! Edit: kukenut -> lukenut On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |