Aihe: soitatteko cd:n mukana?
1 2 3
BeeKoo
04.01.2005 13:55:50
Kyllä tulee soiteltua. Paremmaksi olen kokenut vielä soittaa jonkinlaisen midiräpsyttimen mukana, jolloin saa ihan rauhassa keskittyä kuuntelemaan, kuinka vähän se soolokyhäelmä kuulostaa samalta kuin sillä alkuperäisellä esittäjällä.
Jucciz
04.01.2005 14:05:00
Viitisentoista vuotta on tullut soiteltua levyjen mukana. Onhan se kivaa hetkittän kun tulee pari oikeaakin ääntä väliin. :)
Keppis
04.01.2005 14:05:38
Soittelen juu. Yritän soittaa usein sillain, että suunnilleen rummut ja laulu kuuluu soittimesta, että kuulee myös omaa soittoonsa.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Necromuru
04.01.2005 14:05:44

Soittelen aika paljonkin CD:n kanssa. Tai sitten niin että laita Guirar Prosta kitaran pois ja soitan itte sen kitaran.
Älä unohda alennettua kvinttiä ja sen korostamista sointukierron päälle soitetussa soolossa. -Jucciz
saha
04.01.2005 14:25:33
Kotona soittaessa en muuta teekkään.
Sarvesta härkää, sahalla puuta.
Leper Messiah
04.01.2005 14:29:49
joo.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Hyvää uuttavuotta!! Mä rakastan teitä!! Elämä on ihanaa! Ja humala on hieno asia. M-net on mahtava asia! Kiitos teille kaikile. Mä rakastan teita. - jussiohman
nahkalipsi
04.01.2005 14:43:15
joo.

pistin pisteen jo etukäteen edellisestä viisastuneena
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
Mrezzye
04.01.2005 14:51:01

Kyl. Ennen lähes pelkästään noin, nykyisin harvemmin.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Chii
04.01.2005 14:56:36

Monestikin kuuntelen cd:tä ja sitten nappaan kitaran syliin ja koitan rämpytellä biisin mukana. Aika epätoivoiselta se kyllä kuulostaa mutta harjoitus tekee mestarin. :D
Come as you are.
Kimmo72
04.01.2005 15:13:57
Kyllä kyllä. "normaalin" levyn mukana sekä taustajuttujen (backin' track)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
ShadowWalker
04.01.2005 15:19:56

Mulla treenaaminen on oikeastaan pelkästään levyjen mukana soittamista. Siis ihan aina on ollu näin. Ja jotain oon siinä varmaan oppinutkin.
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa.
Juzzu
04.01.2005 15:33:08
Hyvin paljon levyjen mukana, semmoista joka päiväistä puolihuolimatonta soittomeininkiä se tuppaa olemaan. Joskus soittelen jopa levyllä soivia piisejä ;o)

Kotosalla soittelen itsekseni lähinnä vain kun saa hyvän hurmoksen jostain jutusta ja/tai soundista ja vänkkäilee sitä samaa teemaa sitten ees sun taas kun kuvittelee tehneensä parhaan piisin koskaan. Kunnes se ei sitten seuraavana päivänä kuulostakaan enää yhtä hyvältä.
Öhlöm Köhlöm
zzy
04.01.2005 15:42:39
Aika paljon. Toisaalta myös usein niin, että improvisoi jotain omiaan. Sellaisia biisejä myös soittelen, joita bänditreeneissä jauhetaan tai jos on ollu puhetta jostain mitä joku haluisin kokeilla soitella omalla tyylillään, niin näitä tulee soiteltua mukana jotta oppisi muistamaan veisun tehokkaammin.
Feggy
04.01.2005 15:44:44

Tuolla lailla opin komppaamaan eikä oppi hukkaan mennyt.
Less is more.
Ze Kink
04.01.2005 15:47:43
Kyllä soitan.
Herra Rapu
04.01.2005 15:48:59

Täähän on suurinta hupia syömisen ohessa. Voi kuvitella osaavansa soittaa kun jamittelee CD:n mukana eikä omaa soittoa aina kuulu niin hyvin taustan seasta.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Chemo
04.01.2005 15:51:02

Kyllä tulee soitettua:

-repertuaarimatskun alkuperäisesityksiä
-taustalevyjen tahdissa, mm. The Shadows-taustalevyistä tykkään paljon
-omien treeniäänitysten kanssa :-)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
toxic
04.01.2005 15:54:45
Aluksi soitin cd:n kanssa, ja jäin siihen tavallaan koukkuun. Eli siitä ei ollut apua kuin kappaleen opettelussa, mutta tekniikka kärsi aika perkeleesti. En siis enää tykännyt soittaa juurikaan ilman cd:tä.

Nykyään käytän guitar prota, jonka avulla olen päässyt tuosta euforisoivasta cd-soittimesta eroon ja uskallan jopa soitella ilman mitään taustapaskaa. :)

Muistakaa siis lapset, taustamusiikki on saatanasta!
J_Mikkonen
04.01.2005 17:04:25
Aluksi soitin cd:n kanssa, ja jäin siihen tavallaan koukkuun. Eli siitä ei ollut apua kuin kappaleen opettelussa, mutta tekniikka kärsi aika perkeleesti. En siis enää tykännyt soittaa juurikaan ilman cd:tä.

Nykyään käytän guitar prota, jonka avulla olen päässyt tuosta euforisoivasta cd-soittimesta eroon ja uskallan jopa soitella ilman mitään taustapaskaa. :)

Muistakaa siis lapset, taustamusiikki on saatanasta!

Jep, itekkin tykkään soitella enemmän Guitar Proon kanssa. Kuulee omat virheet paremmin ja osaa sitä kautta paremmin korjata soittoaan kuin soittelemalla vain levyn kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)