Aihe: Kovimmat metallimikit?
1 2 3 4 5
Juzzu
04.01.2005 10:18:13
Mulla oli PRS:ssä (leppäbody vaahterakannelle, vaahterakaula) JB kiinni ja aika ponneton alapää ja ala-middle lähti tuon mikin kanssa. Ei ainakaan mun korvaan kovin hyvin 'botnannu' tuon muuten suht kirkkaan PRS:n kanssa. Parempi balanssi on kyllä sitten jo ollut muissa kitaroissa.
Ei vissiin ihan turhaan suosittele Dunkkani JB:tä nimen omaan just mahonkikeppeihin jne.
Öhlöm Köhlöm
Ben_D
04.01.2005 11:46:25

Mulla oli PRS:ssä (leppäbody vaahterakannelle, vaahterakaula) JB kiinni ja aika ponneton alapää ja ala-middle lähti tuon mikin kanssa. Ei ainakaan mun korvaan kovin hyvin 'botnannu' tuon muuten suht kirkkaan PRS:n kanssa. Parempi balanssi on kyllä sitten jo ollut muissa kitaroissa.
Ei vissiin ihan turhaan suosittele Dunkkani JB:tä nimen omaan just mahonkikeppeihin jne.

Niin kuten tossa aikasemmin mainittu iso osuus soundiin on paitsi tietysti mikeillä ja vahvistimilla niin myös puilla. Mulla on leppärunko, vaahterakaula ja eebenpuuotelauta. Ainakin noilla puumateriaaleilla JB toimii.
BenGlenton
04.01.2005 12:06:48
Onko kellään kokemuksia Kent Armstrongin Motherbuckerista?
Pelkästään jo nimi on sen verran asiallinen, että harkitsen hankintaa ;)
Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla!
Laareppi
04.01.2005 12:34:09
Mielestäni kasiykkönen on THE heavymikki. JB on tosin monipuolisempi, mutta säröillä ottaa EMG:ltä turpaan.
Kaulaan tosin 85 on mielestäni paljon parempi, vaikkei 81 huonokaan ole. Mulla on tällä hetkellä Ltd:ssä EMG-HZ H4-setti, ja hyvät säröt lähtee. Luvassa on tosin keväällä EMG 81-85 setti...

Kasiykkösen soundi ei ole kovinkaan omaperäinen, eikä erilainen. Sanotaankin, että se tappaa kitaran tonen. EMG:n kanssa ei kitaralla (materiaalilla ym.) ole enää nii paljoa merkitystä. No toi tonen tappo on ehkä vähän liioittelua, mutta ei mua ainakaan haittaa yhtään, että kuulostaako erilaiselta, kunhan kuulostaa hyvältä. Erilaisia soundeja varten on efektit!
BeeKoo
04.01.2005 13:00:54
Kasiykkösen soundi ei ole kovinkaan omaperäinen, eikä erilainen. Sanotaankin, että se tappaa kitaran tonen. EMG:n kanssa ei kitaralla (materiaalilla ym.) ole enää nii paljoa merkitystä.

Hmmm. Minä kun olen luullut, että nämä EMG:t ovat juuri parhaimmillaan siinä, kun koeponnistetaan kitaran materiaaleja eli nimenomaan sitä puun omaa tonea. Jos kyseessä on sahajauhosta puristettu jousipyssy, niin ei sieltä EMG:kään läpi kummoista tonea tule. Olenkohan ihan väärässä?
Ben_D
04.01.2005 13:04:15 (muokattu 04.01.2005 13:04:32)

JB on tosin monipuolisempi, mutta säröillä ottaa EMG:ltä turpaan.

Molemmat omistaneena en edelleenkään ole samaa mieltä.
k1mm0
04.01.2005 13:33:24

http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=231
Se on kyllä ihan epistä, kun kaveri on ollut paljon enemmän humalassa kuin itse, mutta silti itselle tulee hirveä krapula ja sille kaverille ei ollenkaan.

Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja
Tauvo
04.01.2005 13:47:06
Kyllähän siihen vaikuttaa myös käytössä oleva muu laitteisto (Mesa Recto ja käsittääkseni ENGL Savage)

ja Andy Sneap
Ben_D
04.01.2005 13:48:03 (muokattu 04.01.2005 13:51:38)

ja Andy Sneap

Aivan.

Itse se mieleisin on etsittävä, ei sitä muut voi yksiselitteisesti kertoa.

Kerros millä sä testaat ostopäätöstä tehdessäsi edellämainitsemasi läjän mikkejä? Eiköhän tää keskustelu ala taas olemaan loppusuoralla. Ehdotuksia on tullut ja niistä olisi jotain valittava. EMG ja Seymour Duncan taitaa olla ne yleisimmät joten niistä jompikumpi lienee turvallinen valinta.

P.S. Oma veikkaukseni on, että jotakuinkin 3-5 sivua tulee vielä tähänkin threadiin tekstiä, mikä on aika uskomatonta.
Mijau
04.01.2005 14:05:11
Ootta te nii käteviä...

Aiva vattanpohjasta kurnauttelee...

*kurnitsu*
Kaikki lähtee asenteesta... jopa käteen veto!
Mrezzye
04.01.2005 14:46:19

Kerros millä sä testaat ostopäätöstä tehdessäsi edellämainitsemasi läjän mikkejä?

No enpä millään. Siinähän se ongelma onkin. Kaverit ylistää maasta taivaaseen mikkejään täällä palstoilla, mutta voikin olla niin, ettei itse soundista pidäkään. Onneksi mikit vaikuttavat loppujen lopuksi aika vähän siihen lopulliseen soundiin, verrattuna esim. soittajaan tai vahvistimeen.

Niin kuin jo tuossa aiemmin mainitsin, niin onpa tullut varmasti toistakymmentä erilaista mikkiä testattua ja on ollut hyviä, vielä parempia ja loistavia siinä joukossa ja kaikista olen metallisoundit irti saanut, tosin hieman erilaiset. Ei kai tuossa sen suorempaa tietä kenelläkään ole, kuin kokeilla, kokeilla ja taas kokeilla. Minulle se on ainakin ollut aina pieni seikkailu testailla erilaisia yhdistelmiä, eikä se rahapussiakaan kauheasti rasita, kun ostaa käytettynä tai vaihtaa jonkun kanssa päikseen. Muutaman mikin olen kaupasta ostanut. Tällä hetkellä olen toki tyytyväinen mikkeihini, mutta ihan varmasti testaan vielä jossain vaiheessa mm. Duncanin JB/Jazz -yhdistelmän, kun se on niin kovin kehuttu. Voi olla, että se jääkin sitten kiinni kitaraan, jos oikein miellyttää.

Täältä tähän!
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
SURf
04.01.2005 20:11:32

On kokemusta. Mitä haluat tietää tuon lisäksi: http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=231
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
stratocaster
04.01.2005 20:45:51
Uskokaa jo. Dimebukcer ;) Noh onhan se tietenkin makuasia, mutta en ite oo saanu mitään mikkiä "syttymää" nii hyvi. Ja on se niin ruoska se soundi. Mutta kaikilla oma maku. JB:ssäki on hyvä rock/hevi soundi, mutta melkee ottaisin hevimikiks silti ton dimebuckerin.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
spacemonkeyevolution
04.01.2005 22:46:28
Itellä on tuo seymour duncanin tb-4 (JB™ Model) kepissä kiinni ja hyvin irtoo hevisoundit, ei oo mitään valittamista ollut.

Tosin samanmoisessa kepissä kaverilla on kiinni emg-81 ja kyl se ehkä tuntuu asteen tai kaks tiukemmalta mikiltä. Voi toki olla että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Tosin vertailu vahvistimetkin olivat erilaiset, jolloin tulos ei ole ihan vertailukelpoinen ja täten melkeen kaikki mitä tähän kappaleeseen oon kirjottanu on täyttä paskaa..

Paha mennä sanomaan mikä se ultimate metallimikki sitten on, kokeilemalla löytää sen itelleen sopivimman jutun.
Don't worry, be heavy
GodSlayer
05.01.2005 10:51:36
No niin.Pistäkäähän nyt viisaammat minulle vielä kommenttia, kun kaikki näkyy sanovan, että vahvistin yms. vaikuttaa myös soundiin niin pirusti.
No minulla on Peavey 5150 orginal nuppi ja 5150 alakaappi.
Soittimena toimii Schecter 006 Deluxe ja Schecter Omen-6.
Skeboissa on ne vakiot Seymour Duncanin ja Schecterin suunnittelemat humbukerit,mutta kun ei vaan soundillisesti ainkaan minua miellytä.
Mitkäs mikit noihin keppeihin kannattaisi kiinni tempaista jos hakee sellaista viimeisen päälle agressiivista turpaanveto muna-soundia.Olen suunnitellut että EMG 81 ja 85 setti vois olla aika rouheva.Tykkään nimittäin Wylden soundista ja herrahan käyttää juuri noita kyseisiä mikkejä.Mutta osaakos joku opastaa minua ennen ostosta, että saa viimeisen päälle munakkaat soundit irti.Kun vahvistimessa on ainakin riittävästi murakka soundi,siitä ei epäilystäkään...
BenGlenton
05.01.2005 10:51:58
Kiitokset k1mmolle ja surfille motherbucker-arvion linkistä.

Surf: oletko kokeillut vielä jonkun toisen kitaran kanssa tuota mikkiä? Löytyykö ääninäytteitä?
Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla!
Juzzu
05.01.2005 10:57:06
Skeboissa on ne vakiot Seymour Duncanin ja Schecterin suunnittelemat humbukerit

Mitäs nää tämmöset? Ai designed by duncan?
Öhlöm Köhlöm
GodSlayer
05.01.2005 10:59:47
Mitäs nää tämmöset? Ai designed by duncan?

Kyllä joo.Designed by Duncan for Schecter.
Ei ole hyvät...Aika kamala soundi.Jää jotenki
vajaaksi.
Mrezzye
05.01.2005 11:17:17

Kyllä joo.Designed by Duncan for Schecter.
Ei ole hyvät...Aika kamala soundi.Jää jotenki
vajaaksi.

No noita monia yllä olevia voit kokeilla, aloita vaikka niistä EMG:n mikeistä. Jos ei miellytä, niin vaihda joihinkin toisiin myöhemmin.

Voisin kuvitella, että saat parhaat heavysoundit, kun laitat 5150:sta sellaisen kevyen crunch-särön ja esim. BOSSin SD-1:en tms. overdrivepedaalin siihen eteen boostaamaan sitä vahvarin omaa säröä.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)