rockpock 01.01.2005 18:07:55 | |
---|
joo tiedetään, tää on aikamoinen kysymys..Mutta olen ihan ummikko ja ajattelin opetella yhden ohjelman käytön ja nyt pitäisi tehdä valintoja, kun noita ohjelmia on niin miljoona..Lähinnä siis kotona ajattelin vääntää musaa.. Joku missä vois ajaa esim. rumpusampleja helposti, mutta sitten kuitenkin pätevä raituri. Käytettävyys on tietysti yksi, mutta noita ominaisuuksia olisi kyllä hyvä olla.. Ehkäpä vielä sellainen jolla voisi masteroidakin.. Auttakee.. |
Kemppilä 01.01.2005 19:15:49 (muokattu 01.01.2005 19:16:25) | |
---|
Aika lailla noi kaikki ohjelmat toimii samalla tavalla. ELi jos opettelee jonkun ohjelman niin aika helposti löytää samat ominaisuudet toisestakin ohjelmasta. Tosin poikkeuksiakin voi tulla vastaan. Esim. ite kokeilin cubasen demo versiota että miltä se tuntuisi magix music studion jälkeen, niin vajaan tunnin päästä jo alko sisäistämään cubasen käyton (siis sx1 demo). Varmaan ei kannata lähteä hankkimaan mitään pro toolssia heti alkuun, kun netti on pullollaan ilmaisia ohjelmia millä pääsee jo mainiosti alkuun. Tulipas tekstiä. huhhuh. www.evvk.fi |
Olen väsäillyt musaa "pöytälaatikkoon" PC:n avulla reilut kymmenen vuotta vaihtelevalla intensiteetillä ja ihan amatöörimäisesti. Olen sekvensseriohjelman valinnassa sillä kannalla, että minkä sitten valitseekin, niin kannattaa katsoa, että samalta valmistajalta löytyy tarjontaa, kun omat vaatimukset kasvavat. Kaikilla on omia pikku koukeroitaan ja omituisuuksiaan, joiden omaksuminen vie aikansa. Kun käyttää saman tekijän ohjelmia, on aina helpompi omaksua ja löytää uusien versioiden ominaisuudet. Ja tietysti myös ehtii päästä syvemmälle omassa ohjelmassaan, kun asiat pala kerrallaan menevät selkäytimeen. Tämä tietysti sillä edellytyksellä, etteivät jotkut omat erikoistoiveet tee yhden valmistajan tuotteissa pysymistä mahdottomaksi. Veikkaan, että monet kotiPC-muusikot eivät edes lähimain tiedä, mitä kaikkea heidän ohjelmillaan tai ohjelma- ja äänikorttiyhdistelmillään voi tehdä. Itsestäni ainakin tiedän, etten edes tiedä kuinka paljon "kartoittamattomia" alueita härvelissäni on. Pelkkä kokeilu kokeilunhalusta kun vie niin tolkuttomasti aikaa. Itse aloitin pikkiriikkisellä Cakewalk Apprentice´illä, sitten siirryin CW Audio Pro´hon ja nyt on edessä vaihto CW Sonariin. |
Santtu_123 04.01.2005 15:22:22 | |
---|
Moikka, itse suosittelisin tuo Propellerhead:n Reasonia. Erittäin helppokäyttöinen, ja refilleillä saa mukavat soundit. Kannattaa hakea demo tosta jotta voi kokeilla. Itse olen tykästynyt tuohon kovastikin. |
sami_sumea 04.01.2005 16:29:45 | |
---|
Joku missä vois ajaa esim. rumpusampleja helposti, mutta sitten kuitenkin pätevä raituri. Käytettävyys on tietysti yksi, mutta noita ominaisuuksia olisi kyllä hyvä olla.. Cubase SE ja siihen kaikki hyvät ilmaiset plugari jotka löytyy. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
sami_sumea 04.01.2005 16:30:35 | |
---|
Moikka, itse suosittelisin tuo Propellerhead:n Reasonia. Muuten hyvä mutta toi ei toimi raiturina :-/ Jos se ei haittaa, reason on ihan jees. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Santtu_123 04.01.2005 21:11:50 | |
---|
Muuten hyvä mutta toi ei toimi raiturina :-/ Jos se ei haittaa, reason on ihan jees. ... Totta kyllä, mutta löytyyhan noita ilmaisia raitureita jotka tukee Rewireä :) |
PoLFus 04.01.2005 21:28:15 | |
---|
tuossa on FAQ aiheesta. |
Zammy 04.01.2005 22:35:49 | |
---|
Totta kyllä, mutta löytyyhan noita ilmaisia raitureita jotka tukee Rewireä :) Mistä ja mitä. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
sami_sumea 04.01.2005 23:32:27 | |
---|
Totta kyllä, mutta löytyyhan noita ilmaisia raitureita jotka tukee Rewireä :) Ei haiskahda viritykseltä? :) ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Santtu_123 05.01.2005 09:48:24 | |
---|
Moimoi, ei Rewire ihan karmee viritys ole, raiturisofta jokaa tukee Rewireä toimii näin: Insert -> Rewire Device -> listassa näkyy Reason, klikki siitä, tämä lisää 2 "ääni"raitaa raituriin jossa lukee Reason ja sitten vaan avaat Reasonin. Toinen on master ja toinen slave, mutta kummallakin voi komentaa toista ohjelmaa, yleensä sillä raituri ohjelmalla. Reason kattoo temmot sun muut tosta raiturista. Kätevää :) |
Zammy 05.01.2005 09:53:02 | |
---|
Moimoi, ei Rewire ihan karmee viritys ole, raiturisofta jokaa tukee Rewireä toimii näin: Insert -> Rewire Device -> listassa näkyy Reason, klikki siitä, tämä lisää 2 "ääni"raitaa raituriin jossa lukee Reason ja sitten vaan avaat Reasonin. Toinen on master ja toinen slave, mutta kummallakin voi komentaa toista ohjelmaa, yleensä sillä raituri ohjelmalla. Reason kattoo temmot sun muut tosta raiturista. Kätevää :) No joojoo, mutta mistä löydät ilmaisen audioraituriohjelman josta tuo rewire tuki löytyy.. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Groove Man 05.01.2005 10:41:35 | |
---|
|
Santtu_123 05.01.2005 13:43:55 | |
---|
Moikka, toi Tracktion 1.2 on semmonen, just oli jossain täällä thredi että sen saa ilmaseksi... |
Zammy 05.01.2005 13:50:15 | |
---|
Moikka, toi Tracktion 1.2 on semmonen, just oli jossain täällä thredi että sen saa ilmaseksi... Joo. Ja multa se löytyykin. Mutta sitä ei enää saa ilmaiseksi, oli vain hetkellinen tutustumistarjous. Kyselin vaan kun tiesin, ettei tuo rewire yleensä kuulu noihin ilmaisohjelmien valikoimiin. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Jouni Antero 05.01.2005 14:27:17 | |
---|
|
MattiAuer 05.01.2005 15:11:49 | |
---|
Jos 8 audio-raitaa riittää, niin ainahan on myös Pro Toolsin tuo maistiainen. Itse en ole käyttänyt, mutta luusisi toimivan? Minusta ei käytännössä kannata, koska PT ei tue VST-plugareita. Myöskin MIDI-työskentely on PT:ssä tönkköä oman kokemukseni mukaan. Jos 8 kanavaa sisään/ulos ja 48 audioraitaa riittää, jaksan edelleen mainostaa Cubase SE:tä. Se on halpa ja hywä. Tuosta voi tarkastaa sen ominaisuudet isoveljiinsä verrattuna: http://www.steinbergcanada.com/products/cubase/cubase_comparison.htm "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
PIM 05.01.2005 15:29:19 | |
---|
Jos 8 audio-raitaa riittää, niin ainahan on myös Pro Toolsin tuo maistiainen. Itse en ole käyttänyt, mutta luusisi toimivan? http://www.digidesign.com/ptfree/ Eikö tuon voisi jo antaa suosiolla vaipua unholaan? Kenellä enää on edes käyttistä jossa tuo pyörisi ja ikääkin tuolla versiolla on kai jo vähintään 5 vuotta. RIP. Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa. |