Aihe: Äänitysmikseri
1
Lennu
18.02.2003 17:10:07

Olisin kysellyt mielipidettä (muuta kuin että "peerinkeri on paska") seuraavanlaisesta miksuuttimesta. Ajattelin kotiin pienimuotoista kotiäänittelyä varten, kun alkaa taas biisi-ideat täyttämään päätä, mutta niitä ei nykyvehkeillä halua enää tallennella.

Löytyisikö muita samaa hintaluokkaa olevia built-in-effect miksureita vähintään kuudella monokanavalla?

Kiitoksia.

ps. jos tulee paljon niitä "peerinkeri on persiistä" kommentteja, niin en mä sitten sitä osta. -hymiö-

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-140850.html
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
JKantonen
20.02.2003 10:56:54 (muokattu 20.02.2003 10:57:13)
ps. jos tulee paljon niitä "peerinkeri on persiistä" kommentteja, niin en mä sitten sitä osta. -hymiö-

Eli luultavasti jää ostamatta. Hymiö.

Mulla on vuoden pari ollut käytössä tuon mallin pikkuveli, ja ihan ok kotikäyttöön. Ei se persiistä ole.
kivi
20.02.2003 11:25:56 (muokattu 20.02.2003 11:28:10)
En mä näkis mitään syytä, miksei tuolla vois kotona äänittää - mutta!

-Tarviitko noita efektejä oikeasti? Jos äänität koneelle, niin efektit on ehdottomasti parempi lisätä vasta valmiiseen kamaan.
-Ja toisaalta - se, mitä äänittäessä eniten tarvis, eli kunnollinen parametrinen tai edes puoliparametrinen EQ ja toisaalta kompressori - niitä tuosta ei taida löytyä?

EDIT: löytyi! Sweepattava middle oli. Riittää. Toimii:-)

-Eli käytännössä tulee käymään mahdollisesti niin, että käytät pöydästä ainoastaan mikkietuasteita, ja kaikki muu hoituu jotenkin muuten. No, käyhän se niinkin, mutta sitten pöydän ominaisuudet menevät ns. harakoille.

Mitä mä tuosta nopeasti katselin, niin tuon tiskin paras käyttö olis varmaan pikku-PA-setin pöytänä, sellaisessa laulut, kiipparit ja pari rumpua -vahvistuksessa; sillai lavan laidalla ilman miksaajaa. Klubikeikoilla. Äänityskäyttöön tuossa on toisaalta liikaa ja toisaalta liian vähän. Vaikka toimiihan se silti.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Vilhelmus
20.02.2003 11:45:47

Mitä mä tuosta nopeasti katselin, niin tuon tiskin paras käyttö olis varmaan pikku-PA-setin pöytänä, sellaisessa laulut, kiipparit ja pari rumpua -vahvistuksessa; sillai lavan laidalla ilman miksaajaa. Klubikeikoilla. Äänityskäyttöön tuossa on toisaalta liikaa ja toisaalta liian vähän. Vaikka toimiihan se silti.

Meilläpä on humppabändin kanssa juurikin tuossa käytössä. En ole värkin kanssa siis kauheasti leikkinyt, kun omistan toisen firman vastaavan, mutta eipä tuosta ole mitään negatiivistakaan mieleen jäänyt. Mitä nyt se, kun oli vähän horjuvat sähköt keikkamestassa niin digitaalieffarit päästeli hassuja ääniä =D

Onko kukaaan verrannut tota rinta rinnan Phonicin vastaavaan. Mulla on ihan samoilla ominaisuuksilla oleva Phonic, täytyisi varmaan vähän kokeilla kumpi suhisee ja kumpi pöhisee.
Hevarit on pellejä.
PIM
20.02.2003 12:43:17
Kannattaiskos tsekata myös satasen kalliimpi uuden UB sarjan UB2222FX-PRO? Noi uudet UB-sarjalaiset on ilmaisesti ainakin paremmista komponenteista tehtyjä ja muutenkin laadukkaampia kuin noi vanhat peeringerit. Itselläni on mietinnässä UB2442fx-pro äänitys- ja keikkamikseriksi. Jos jollain on käyttökokemuksia UB sarjasta niin kiinnostaisi kuulla.
Right now I'm fucking busy, or vice versa..
BenGlenton
21.02.2003 12:08:18
Ise ostaisin mikserin ilman sisäänrakennettuja efektejä. Nossa isäänrakennetuissa on yleensä liian vähän mahdollisuuksia muokata efektejä. Luulisin että yhdistelmänä mikseri (ilman efektejä) ja vaikapa behringerin virtalizer efektiboksi toimisivat monipuolisemmin ja hintakin olisi samaa luokkaa..

Tietysti hankinta riippuu loppupeleissä ostajan preferensseistä.
Lennu
21.02.2003 14:29:49 (muokattu 21.02.2003 14:31:59)

Ise ostaisin mikserin ilman sisäänrakennettuja efektejä. Nossa isäänrakennetuissa on yleensä liian vähän mahdollisuuksia muokata efektejä. Luulisin että yhdistelmänä mikseri (ilman efektejä) ja vaikapa behringerin virtalizer efektiboksi toimisivat monipuolisemmin ja hintakin olisi samaa luokkaa..

Tietysti hankinta riippuu loppupeleissä ostajan preferensseistä.

Mulla on yksi tuommonen Peerinkerin "vitulaiser", mutta siitä ei kyllä ole juurikaan hyvää sanottavaa. On sen jätkät näköjään laittaneet treenikämpän PA:han. Saa olla siellä.

Hmm, ehkäpä voisin ostaa jonkin pikkumikserin ilman effektejä, kun puoltoa tuntuu siihen suuntaan olevan.

Lainailen ensi viikolla yhtä 16 reikästä Mackieta. Riippuu siitä ja sen äänitysjäljestä, mitä nyt viittii sijoittaa. Kun on niin persaukinenkin. Palailen sitten joskus asiaan.
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)