Aihe: Kotistudio (mopo) tietokoneesta
1
Sunkka
03.01.2005 08:45:15
Nyt tulee aika laaaaja kysymys. Sain juuri p2 350MHz vanhan tietokoneen kotiin. Nyt kiinnostaisi pystyisikö tuon valjastamaan myös musan tekoon? Ei ole harmainta käsitystä mikä softa tuossa pyörisi ja mistä saa. Entäs äänikortti? Voinko kenties käyttää Rolandin VS880 kasiraituria jotenkin hyväksi tässä kun sellainen on? Riittää kun pystyisi yhden kanavan kerrallaan äänittämään. Olisiko kenties äänikorttia missä on digi-input? Joku rumpalisofta olisi myös asiaa ja "säksätys"syna. Lähinnä äänittelisin biisidemoja, jotka sitten lähtisi muille bändin jäsenille mp3 muodossa. Eli äänenlaadun ei tarvitse olla "studiotasoa". Voe voe. Aika paljon kymysyksiä. Jos joku on moisten asioiden kanssa sinut niin ehkä pari vinkkiä..
allmighty
03.01.2005 14:45:59
Ite olen äänitellyt p133 ja ihan hyvin on onnistunut, yleensä vanhat isa väylän äänikortit on mainioita äänityksiin.
kamina
03.01.2005 16:19:03
Mulla on vanha isa-väyläinen äänikortti joka oli todellinen helmi aikanaan. Se kärtsäs eikä enään löytynyt, en tiedä onko vika vakava. Jos tunnet ketään näppäräsormista henkilöä joka tuntee sähkölaitteet ja osaisi testata niin voin heittää sen sulle. On ehkä paras koskaan isa väylään tehty kortti. (Turtle Beach Pinnacle Pro Studio)
askomiko
03.01.2005 17:30:29
350:llä pyörii parikymmentä raitaa, kiintolevystä riippuen. Ohjelmaksi oikean ikäinen Cubase tai Logic, eli vaikka Cubase VST24, aikansa lippulaiva.
Kukko
03.01.2005 19:50:39

Nyt tulee aika laaaaja kysymys. Sain juuri p2 350MHz vanhan tietokoneen kotiin. Nyt kiinnostaisi pystyisikö tuon valjastamaan myös musan tekoon? Ei ole harmainta käsitystä mikä softa tuossa pyörisi ja mistä saa. Entäs äänikortti? Voinko kenties käyttää Rolandin VS880 kasiraituria jotenkin hyväksi tässä kun sellainen on? Riittää kun pystyisi yhden kanavan kerrallaan äänittämään. Olisiko kenties äänikorttia missä on digi-input? Joku rumpalisofta olisi myös asiaa ja "säksätys"syna. Lähinnä äänittelisin biisidemoja, jotka sitten lähtisi muille bändin jäsenille mp3 muodossa. Eli äänenlaadun ei tarvitse olla "studiotasoa". Voe voe. Aika paljon kymysyksiä. Jos joku on moisten asioiden kanssa sinut niin ehkä pari vinkkiä..

Mulla on vastaava kone ja ostin siihen käytetyn inca 88 kortin 120e. En voi kun kehua ko korttia ja latenssitkin on ihan minimaaliset. Sä voit tuollaisella kortilla viedä useampaakin kanavaa kerralla.Sitten kone tyhjäksi kaikesta muusta(format) ja asensin win98 se:n. Imuroin kristal -ohjelman ja siinäpä se sitten onkin.Mä olen saanut aivan häkellyttävää jälkeä aikaan ko. kokoonpanolla, verrattuna aiempiin 4-raituri hässäköihin. Sellaisella mä kuitenkin äänittelin kolme vuotta ja kaikkiea tuli kokeiltua.
Edelleen tulee kuitenkin muistaa että tuossa signaaliketjussa mikrofonit on kuitenkin tärkeimmät...
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
PIM
03.01.2005 22:00:05
350:llä pyörii parikymmentä raitaa, kiintolevystä riippuen.

Ulkoinen firewire levy auttaa tässä suhteessa sillä tuon aikaisissa koneissa ide-väylät oli kai jotain 33Mb/s nopeusluokkaa.
Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa.
joroma
04.01.2005 10:22:19
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)