Aihe: elokuva: LOLITA..
1 2
Chrissie
04.01.2005 00:08:16
Lapseensekaantumisestahan se sai karkoituksen tai karkas Usasta(vai olikohan Puolasta). Ei kai ole sinne menny takas tuomiolle.

Polanski karkasi USAsta. Jos hän aikoo palata sen valtion kamaralle, vankila kutsuu samantien.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Heissi
04.01.2005 00:11:45 (muokattu 04.01.2005 00:12:09)
Lapseensekaantumisestahan se sai karkoituksen tai karkas Usasta(vai olikohan Puolasta). Ei kai ole sinne menny takas tuomiolle.

Sehän ei voinut käydä jenkeissä vastaanottamassa Oscar-pystiään, koska se on tuomittu USA:ssa ja se laitettaisiin lusimaan jos usan maaperälle astuisi.

EDIT: Olen hidas paska.
"Sanoo Heikki 18-v, joka koettaa kurottaa kohti huevoksen saappaanvartta, muttei ymmärrä kuinka se onkaan niin korkea ja väärän värinen." -bedlam
Möö.
Bonham
04.01.2005 00:12:16
Ai senkö takia ku se on kubrick? Kummassakin on puolensa. Uudemmassa Jeremy Irons "vetää" ihan pirun hyvin. Paljon paremmin ku se K-versiossa oleva äijä. En muista nimeä.

Äijä = James Mason
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lähikauppias
04.01.2005 03:48:50

Kubrickin versio on ainakin ihan loistava. Uudempaa muistaisin joskus katsoneeni, pitämättä siitä juurikaan.

Kubrickin leffoissa ihmiset jotenkin elehtii ihan oudolla tavalla, mitä ei muissa leffoissa näe. Oudon humoristisesti ja jotenkin epätodellisesti, mutten oikein osaa sanoa mistä se tulee. Tykkään siitä kuitenkin kovasti.
Mechanizm
04.01.2005 08:34:05 (muokattu 04.01.2005 08:41:53)
Selkeästi Polanskille tärkeä ja henkilökohtainen teema. Vaimonaankin kun on aina ollut joku "lolita".Ja jos elokuvan päätematiikka ei ole asetelma n.50 v. mies/ n.20 v.nainen, elokuva sivuaa aihetta kuitenkin hyvin usein.

Totta kyllä että asetelmahan on usein tuo, ei kuitenkaan mielestäni teema. Bitter Moonissa eniten, vaikkei nainen lolita olekaan.
People say Im a bad person, but thats not true, I have the heart of a young boy...In a jar, on my desk.
reijoteppo
04.01.2005 08:56:28
Totta kyllä että asetelmahan on usein tuo, ei kuitenkaan mielestäni teema. Bitter Moonissa eniten, vaikkei nainen lolita olekaan.

No ei tietenkään se arkkityyppi "lolita".
sub zero
04.01.2005 10:31:49
Ja on vieläpä helvetin tylsä opus.

on kyllä aika kuivaa tekstiä minun makuuni.

Barbaarit! Se oli hyvä kirja... suosittelen.
"Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras
Bee-äf
04.01.2005 10:45:40
Enpä tiiä mutta Charles Manson murhas hänen vaimonsa.

Manson ei koskenutkaan Tateen, eikä kehenkään muuhunkaan.
Mechanizm
04.01.2005 13:56:02
Manson ei koskenutkaan Tateen, eikä kehenkään muuhunkaan.

Totta.
Tämä ei nyt enään liity mitenkään lolitaan mutta kun Polanskiin ja Tateen eksyttiin, niin suosittelen lukemaan Polanskin elämänkertakirjan Roman. Yksi parhaimpia kirjoja joita olen lukenut, miehen elämä on ollut kyllä niin värikäs että siitä saisi jo itsestään helposti elokuvan aikaiseksi. Löytynee kirjastoista.
People say Im a bad person, but thats not true, I have the heart of a young boy...In a jar, on my desk.
jonskuliini
05.01.2005 19:06:43

mä en kyllä oo lukenu kirjaa, mutta mun melkein "oikee idoli on se lolita"siit elokuvast...oikee viettelijätär=)Kuinka moni VOIS sitä vastustaa jos se ois livenä??ENPÄ usko et kovin moni;)
-Tosin en mä nyt aivan KOVIN paljon vanhempiin miehiin ole, mut samallainen tyyli...!!
...Kaikkiin ihmisten ongelmiin on olemassa ratkaisu; nopea, hyvältä kuulostava ja TÄYSIN väärä.
Jani The Rock
05.01.2005 19:18:41

mä en kyllä oo lukenu kirjaa, mutta mun melkein "oikee idoli on se lolita"siit elokuvast...oikee viettelijätär=)Kuinka moni VOIS sitä vastustaa jos se ois livenä??ENPÄ usko et kovin moni;)
-Tosin en mä nyt aivan KOVIN paljon vanhempiin miehiin ole, mut samallainen tyyli...!!

Onko tullut tutustuttua juontajan ammattia harjoittaviin herrasmiehiin viime aikoina? Heillä kun on taipumus tuntea vetoa nuorempiin hameniekkoihin.
The road never ends for me, kid.
depe
05.01.2005 20:42:57

Sä taidat olla jo vähän liian wanha tuon tyylisiin viettelyhommiin. Siis kun olet jo laillista "riistaa".

Elokuvasta vielä. Olihan tuo muistaakseni aika hyvin tehty. Pitänee joskus katsastaa taas uudemman kerran.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
nikomati
05.01.2005 20:52:52

joo, hyvä leffa on... Ainakin tää uudempi versio.
"Rokki soi, viini virtaa ja naiset vaihtuu..."
bedlam
05.01.2005 23:55:58 (muokattu 05.01.2005 23:56:11)

Sä taidat olla jo vähän liian wanha tuon tyylisiin viettelyhommiin. Siis kun olet jo laillista "riistaa".

Mutta amerikassa kai laillisuuden raja on 18v. Autoa saa kyllä ajaa 16-vuotiaana. Siellä kaikki on vinksin vonksin. *röyh*
http://www.mikseri.net/kiasma
Robert
06.01.2005 01:57:02
Siellä kaikki on vinksin vonksin.

Tai ainakin heikun keikun.
Allekirjoitus:Allekirjoitus:Allekirjoitus:
Chrissie
06.01.2005 02:42:00

Kyllä se vaan on niin, että sellaista naista ei ole olemassakaan, joka ei ole teininä ja sitä nuorempana halunnut olla Lolita, vanhempien miesten märkä unelma.

Tuollaisia 18-25 vuotiaita näkee sekaantumassa 12-17 vuotiaisiin likkoihin harva se päivä. On elegantimpaa nähdä esim. 40+ mies jonkun nuoremman likan vallassa. Ja tässä ei ole kyse pedofiiliasta, Lolitat tietävät täsmälleen mitä haluavat.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
jonskuliini
06.01.2005 15:32:22

ette oikein ymmärtänyt..kun mä meinasin ettei tietenkään mua kiinnosta sellaset KOVIN vanhat, tarkotin että sillä Lolitalla oli aika hyvä asenne, en puhunut että hyvä seksuaalinen suuntautuvuus -PAH ei mua "sillä tavalla"kiinnosta nuoremmat eikä mua PALJON vanhemmat, EI mikään mikä ois pienissäkään määrin laitonta...
...Kaikkiin ihmisten ongelmiin on olemassa ratkaisu; nopea, hyvältä kuulostava ja TÄYSIN väärä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)