Carde 03.01.2005 15:23:50 | |
---|
TV:stä tuli eilen ja nyt uusintana Mamban keikka. Valaiskaa, oi musiikin ammattilaiset, onko Mamba hyvä vai onko kyseessä vain auditiivinen/visuaalinen harha? |
half 03.01.2005 15:27:35 | |
---|
On se hyvä nykyään. Aikain alussa vajaat parikymmentä vuotta sitten Teron hommat keikoilla oli täyttä skeidaa. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
vanhami 03.01.2005 16:14:11 (muokattu 04.01.2005 10:24:03) | |
---|
En ole mikään varsinainen mamba fani, mutta ainakin mulle kolisi ihan täysiä eilinen keikka. Biiseistä en nyt oikeastaan hirveän monista pidä. Ne on aika moni sellaisia hymyssä suin veisattuja suruvirsiä. (älä jätä minua... Valokuvia... etc) Vaikkakin onhan noita keikalla tullut vedettyä. Paras juttu Mamballa koko bändin historiassa oli ottaa blosarit mukaan ja alkaa veivaamaan tuollaista hieman leveempää meininkiä. Kun "sä oot historiaa" tuli, mä olin ihan äimän käkenä. mitäs tää on. Luulen, että on yritetty ottaa hieman mallia Brian Setzer bändiltä. Tai oikeestaan sehän sanoikin yhdessä haastattelussa, kun sen joululevyn olivat tehneet, että ollaan Setzerimme kuunneltu. Sanoihan vaara siinä haastattelussa, että miehiä on tullut ja miehiä on mennyt vuosien saatossa, ja kun tuo puhallinsektio on tulut mukaan, niin vaihtuvuus on lisääntynyt. Onko bändissä lie enään ketään alkuperäistä Vaaran lisäksi. Tietääkö kukaan. Niin ymmärsin vaan rivien välistä, että ovatten pääosin lentoammattiesoista koostuva sakki. Valitettavasti sen näki vaan naamasta. Se olikin ainoa mikä mulla tökki. Jätkillä oli ilmeet, jotka kertoivat ainakin mulle: "Hohhoijjaa, eilen oltiin vetämässä Tyröjörvellä tätä paskaa puoleen yöhön asti kolmellekymmeneletuhannelle humalaiselle, kello ei **tana oo ees puolta päivää ja koko hietikko on ihan tyhjänä. Pääsis ees keikkabussiin loiventaan" Mutta ei se harhaa ollut, kyllä se minustakin oli hyvä veto Mika |
Carde 03.01.2005 16:37:01 | |
---|
ovatten pääosin lentoammattiesoista kostuva sakki. Kukapa ei lentoammattiesoista kostuisi... |
mr.muzak 03.01.2005 18:19:44 (muokattu 03.01.2005 18:20:23) | |
---|
....Niin ymmärsin vaan rivien välistä, että ovatten pääosin lentoammattiesoista kostuva sakki. Valitettavasti sen näki vaan naamasta. Se olikin ainoa mikä mulla tökki. Jätkillä oli ilmeet, jotka kertoivat ainakin mulle: "Hohhoijjaa, eilen oltiin vetämässä Tyröjörvellä tätä paskaa puoleen yöhön asti kolmellekymmeneletuhannelle humalaiselle, kello ei **tana oo ees puolta päivää ja koko hietikko on ihan tyhjänä. Pääsis ees keikkabussiin loiventaan"... Niin..Sitten kun matsku tulee playbackinä tanssikoreografeineen niin sitten sanotaan että "soittaisivat edes livenä". Jokainen voi itse koittaa kuinka helppoa on soittaa _oikeasti_ hyvin ja myöskin näyttää _oikeasti_ hyvältä lavalla (niissä raameissa mitä on itselleen suotu tietysti:)). Mutta harvemminhan sitä omia keikkojaan videolle tallentaa..Musta on parasta antaa tanssijoiden tanssia ja soittajien soittaa ja ne joita halutaan enemmän katsoa on eturivissä. Ja sitä paitsi, eikös se mene niin että takarivin jätkillä on pitkäkestoisin ura?:) |
poppamies 03.01.2005 19:04:30 | |
---|
Kesällä olin keikalla missä ekaks Mamba veti settinsä ja heti perään Tommi Läntinen. Tommin keikka oli kyllä melko nolo ja siihen verrattuna, vaikka en pidä kummastakaa (en kuuntele vapaehtoisesti kumpaakaan), niin jälkeenpäin on pakko sanoa että Mamba teki rehellisen ja hyvän keikan. Ei ollut sellaista yliyrittämistä joka kuitenkin valui hiekkaan niin kuin eräällä toisella. "G-strings are for strippers" |
mack the knife 03.01.2005 20:10:17 | |
---|
Onko bändissä lie enään ketään alkuperäistä Vaaran lisäksi. Mun mielestä Anttilan Reijo on kyllä ollut ihan sieltä alkuajoilta asti. Oltiin yhtä aikaa Sibiksessä, se oli siellä kirkkomusapuolella. Eli ei ainakaan lentohommissa ole Repa ollut. Vaaran kitaran asento huvittaa aina, ei kyllä oikein rokilta näytä. Mutta eihän se mikään kitaristi olekaan. Kyllä tosiaan pillit tekee paljon noissa paljon soitetuissa biiseissä. Vireongelmaahan siinä vähän on, kun aurinko paistaa ja samalla tuuli jäähdyttää. Mutta yllättävän vähän kuitenkin. Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi) |
Jalmus 03.01.2005 21:31:35 | |
---|
Mambassa ei ole Tero Vaaran lisäksi yhtäkään alkuperäistä jäsentä mukana enää. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
baron 04.01.2005 02:28:07 | |
---|
Mambassa ei ole Tero Vaaran lisäksi yhtäkään alkuperäistä jäsentä mukana enää. So what, ei munkaan! Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Mambassa ei ole Tero Vaaran lisäksi yhtäkään alkuperäistä jäsentä mukana enää. So what, ei munkaan! Onks baron Tero Vaara sun bändin ainoo alkuperäinen jäsen ;) Etsitään täydellistä kitarasoundia. |
backwood 04.01.2005 09:16:59 | |
---|
tarjoaisin tämänmuotoista kokoonpanoa Mamban alkuajoille:Tero Vaara,Kari Makkonen,HarriWiro ja Petteri Korhonen eli Vaara ainut alkuperäinen tällä hetkellä. humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
Jabe 04.01.2005 09:31:01 | |
---|
Munsta Mamba on hyvä bändi, ja Tero Vaara on kova sälli tekemään iskelmiä. Mutta sen liidikitaran soiton se vois jättää jollekin muulle :) |
backwood 04.01.2005 09:40:42 | |
---|
samaa mieltä tosta lead-kitaroinnista.mutta täytyy sanoa että Mamba ja tietenkin erityisesti Tero Vaara ei ole jäänyt "tuleen makaamaan" vaan mennyt pirusti eteenpäin tosin osittain vanhoilla mutta hyvillä biiseillä,luonut uutta ja ennenkaikkea uskaltanut satsata isoon bändiin.se soi tänä päivänä todella hienosti.yksinkertaisia sävellyksiä ja melodioita muta sovitettu hyvin isolle bändille. humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
Neljä Ruuvia 04.01.2005 10:46:22 | |
---|
Munsta Mamba on hyvä bändi, ja Tero Vaara on kova sälli tekemään iskelmiä. Mutta sen liidikitaran soiton se vois jättää jollekin muulle :) Onham se osittain jo jätettykin. Ja Petteri "Spädä" Korhonen ei kyllä ollut alkuperäinen vaikka Mamba ja hyvä rumpali onkin. |
Sperde 04.01.2005 11:49:07 | |
---|
Niin ymmärsin vaan rivien välistä, että ovatten pääosin lentoammattiesoista koostuva sakki. Valitettavasti sen näki vaan naamasta. Se olikin ainoa mikä mulla tökki. Jätkillä oli ilmeet, jotka kertoivat ainakin mulle: "Hohhoijjaa, eilen oltiin vetämässä Tyröjörvellä tätä paskaa puoleen yöhön asti kolmellekymmeneletuhannelle humalaiselle, kello ei **tana oo ees puolta päivää ja koko hietikko on ihan tyhjänä. Pääsis ees keikkabussiin loiventaan" Mutta ei se harhaa ollut, kyllä se minustakin oli hyvä veto Mika Eikös se nykyinen Mamba koostu ihan rautaisista musiikin ammattilaisista. Tero on käynyt aikansa kuluksi hommamassa lentolupakirjan, mutta tokkopa on Finnairille sen kanssa pyrkimässä. Jos "lentoammattiesat" soittais noin hyvin, huolestuisin omasta työtilanteestani toden teolla... |
Jabe 04.01.2005 11:53:56 | |
---|
Onham se osittain jo jätettykin. Aha, ok. (En kattonu ny sitä keikkaa tv'stä.) |
Fuzzy Boner 04.01.2005 12:08:58 | |
---|
Aha, ok. (En kattonu ny sitä keikkaa tv'stä.) Wäinölähän siellä soolot pisteli menemään Tiedän mitä teen ensi kesänä ehkä |
Jabe 04.01.2005 12:58:04 | |
---|
Wäinölähän siellä soolot pisteli menemään Sehän on pelimanni. |
R.Syke 04.01.2005 14:47:17 (muokattu 04.01.2005 14:47:52) | |
---|
-Omat biisit ja hyvät sovitukset ovat Mamban vahvuus. Ja se pilke silmäkulmassa; joskus Reisjärven Pilke, joskus jokin muu. Kuuntelen / coveroin. |
vanhami 04.01.2005 18:33:00 | |
---|
Eikös se nykyinen Mamba koostu ihan rautaisista musiikin ammattilaisista. Tero on käynyt aikansa kuluksi hommamassa lentolupakirjan, mutta tokkopa on Finnairille sen kanssa pyrkimässä. Jos "lentoammattiesat" soittais noin hyvin, huolestuisin omasta työtilanteestani toden teolla... No tarkoitin tässä noilla lentoammattiesoilla, (itseni tuota tekstiä kirjoittaessani keksimä termi) bändiin vajeen sattuessa tempastuja ammattiäijiä, jotka vois vetää ja niinku vetävätkin noin niinkuin ihan mitä vaan ja missä vaan, uskottavasti. Enkä missään nimessä huonolla sitä niinku tarkottanut jos tota niinku tein itseni ymmärretyksi. Mika |