Aihe: pari ongelmaa Cubasiksessa
1
eerik
02.01.2005 21:06:19
en todellakaan ole mikään guru Cubasiksessa, joten esitänpä minua vaivaavat kysymykset nyt:

1) Jos määritän midiraidan VST-instrumentiksi vaikkapa tuon JX16 ja valitsen soittimeksi siitä esim. Pulsing Padin, ja luon toisen samanlaisen JX16 raidan jonka soitin on vaikka Pizzicato, niin se Pizzicato ei säily raidassa vaan se muuttuu Pulsing Padiksi kun noita kyseisiä raitoja vain vähän käsittelee! Miksi näin käy aina jos kahdella tai useammalla raidalla on sama VST-instrumentti mutta eri soitin ja ne "sekoittuvat"?

2) Cubasis tuli Swissonic CK490USB-midisyntikan tilauksen mukana ja tilasin sen lisäksi Edirol UM1X-interfacen. Miksi Cubasiksessa ei kuulu playbackiä tai mitään ääntä reaaliajassa silloin kun nauhoitan? Joku neuvoi että jostakin kansiosta puuttuu mros32.dll-tiedosto, mutta olen kokeillut sen kanssa vaikka mitä, tuloksetta.

Jos joku kaveri nyt neuvoisi näissä asioissa olisin ikuisesti kiitollinen. Ja pääsisin edes jotenkuten eteenpäin uusissa projekteissani
näin on näppylät!
casio
03.01.2005 12:36:29

1) Jos määritän midiraidan VST-instrumentiksi vaikkapa tuon JX16 ja valitsen soittimeksi siitä esim. Pulsing Padin, ja luon toisen samanlaisen JX16 raidan jonka soitin on vaikka Pizzicato, niin se Pizzicato ei säily raidassa vaan se muuttuu Pulsing Padiksi kun noita kyseisiä raitoja vain vähän käsittelee! Miksi näin käy aina jos kahdella tai useammalla raidalla on sama VST-instrumentti mutta eri soitin ja ne "sekoittuvat"?

Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että sulla on auki vain yksi JX16, eli sun pitää VST-instrument ikkunasta avata kaksi soitinta ja määrittää molemmille raidoille omansa.
eerik
03.01.2005 18:57:12
Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että sulla on auki vain yksi JX16, eli sun pitää VST-instrument ikkunasta avata kaksi soitinta ja määrittää molemmille raidoille omansa.

Mutta Cubasiksessa pystyy määrittelemään vain 4 VST:tä. Soitinten SLOT-paikat loppuisivat kesken jos yrittäisin avata monta samaa VST:tä. Olen huomannut noissa Cubasiksen omissa demobiiseissä että tätä ongelmaa ei ole. Apua noobille.
näin on näppylät!
casio
03.01.2005 21:15:19

Mutta Cubasiksessa pystyy määrittelemään vain 4 VST:tä. Soitinten SLOT-paikat loppuisivat kesken jos yrittäisin avata monta samaa VST:tä. Olen huomannut noissa Cubasiksen omissa demobiiseissä että tätä ongelmaa ei ole. Apua noobille.

Joo, toi Universal module (vai mikä nyt olikaan) toimii erilailla kuin normi-VST:t.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)