Aihe: Schecter -mitä maksaa ja missä?
1 2
Vapour
08.12.2004 13:21:51 (muokattu 08.12.2004 13:25:29)
Kävin päivänä eräänä Soundatassa katsastamassa muutamaa, tekivät vaikutuksen. Nyt kysynkin: Onko olemassa jotain EU/Saksa -kauppaa, jolla on kyseistä merkkiä valikoimassa?

Tarkoitus siis ei ole lähteä tilailemaan, vaan lähinnä haluan tehdä hintavertailua, jottei kaupan setä pääse kouraisemaan liian syvälle taskuuni.

Kiitos kaunis jo etukäteen.

EDIT: C-1 elite, PT custom ja 006 (elite?)on pääas. kiinnostuksen kohde

PS. Irtisanoudun pyhästi ko. firman Jenkkifasismin ylistyksestä!
Topa
08.12.2004 14:21:34
Tuolla on Saksan edustajan sivut: http://www.ppc-music.de/

En ole tuota sivustoa itse selaillut, joten en tiedä löytyykö etsimääsi mallia sieltä. Mut tuo on käsittääkseni ainoa Schecterin edustaja Saksassa.
atimoc
08.12.2004 14:37:53 (muokattu 08.12.2004 14:40:59)

Itse olen ajatellut ihan samaa. C-1 Plus olisi yhtenä ostovaihtoehtona kiikarissa, enkä oikein tiedä paljonko siitä kehtaisi maksaa. Harmi kun PPC-Musicin valikoimista ei näytä mallia löytyvän. Listahinnat:

soundata          ppc-music
PLUS              860               -
ELITE             970               794
CLASSIC           1100              882

Olisikohan täyttä utopiaa, että Plussan hinnan voisi saada poljettua 700 euroon Soundatassa?

edit: Vapour, oliko muuten Soundatassa hyvä valikoima C-1:siä? Eli löytyikö 1kpl joka mallia vai pääseekö ihan valikoimaan mitä ostaa?
Tampereen ilmasto on sellanen, että se laittaa tukan kasvamaan takaa pitemmäksi kuin muualta. - Rasvaton "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall
Vapour
08.12.2004 15:03:29
edit: Vapour, oliko muuten Soundatassa hyvä valikoima C-1:siä? Eli löytyikö 1kpl joka mallia vai pääseekö ihan valikoimaan mitä ostaa?

Olihan siellä niitä, tota.. En kuitenkaan kaikkia kokeillut, mutta vaihtoehtoja näytti olevan muutamista ainakin. Itse kun en vielä kokeillessa mallinimistä tiennyt, löysin ne netistä myöhemmin.

Hitto noita Schecterin sivuja muuten. Kävin taasen kurkkaamassa, ja heti rupes firma epäilyttää ja aloin miettiä muita vaihtiksia (jos jollain on ehdottaa, niin ehdottakaa ihmeessä)!!
Penasol
08.12.2004 15:21:30

Olihan siellä niitä, tota.. En kuitenkaan kaikkia kokeillut, mutta vaihtoehtoja näytti olevan muutamista ainakin. Itse kun en vielä kokeillessa mallinimistä tiennyt, löysin ne netistä myöhemmin.

Hitto noita Schecterin sivuja muuten. Kävin taasen kurkkaamassa, ja heti rupes firma epäilyttää ja aloin miettiä muita vaihtiksia (jos jollain on ehdottaa, niin ehdottakaa ihmeessä)!!

Mikäs siinä epäilyttää? Ai se "God bless America" ja "god bless the brave men & women of our military"
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Vapour
08.12.2004 15:25:44
Mikäs siinä epäilyttää? Ai se "God bless America" ja "god bless the brave men & women of our military"

Ei siis laatu epäilytä, vaan Schecterin imago ja se, haluanko tukea (millään tavalla) em. käsityksiä kannattavaa firmaa
Topa
08.12.2004 16:21:02
Mites noi Framuksen kitarat? Itse ihastuin (siis nettikuvien perusteella) kyseiseen merkkiin. En ole kuitenkaan testannut (tai kuullut) Framuksen kitaroita livenä, mutta käsittääkseni laadukas merkki.

Framus: http://www.framus.com/guitars.htm

Mulla on muutenkin vaikeuksia löytää kitaraa, kun olen vasuri. Vaihtoehdot on aika vähissä ja kitaroissa on aina vasurilisä.
Framukselta kuitenkin löytyy vasurina Camarillo Customi.
madu
16.12.2004 09:44:42 (muokattu 16.12.2004 09:47:31)
Nyt on kitaraperheenlisäyksestä päätetty ja kepukka on joko

Schecter C1 Blackjack tai 006 Blackjack

Kitarat on spekseiltään täysin samanlaisia ainoa ero on rungon muoto. 006 malli houkuttelisi siinä mielessä että muotoilu on härskimpi ja ei niin tavis kuin tuo C1. Perkele kun on vaikeaa.

Soundatassa ei ollut c1 bj:tä testattavana mutta tuo 006 oli ja sitten se telemallinen blackjack. Telemallisessa ja 006 en huomannut mitään muuta eroa kuin bodyn ja tuo 006 istui tosi mukavasti syliin. Näytti olevan viimeisen päälle kauniisti viimeisteltyjä ja SD:n mikit yhdistettynä puolitusmahkuihin tekivät vaikutuksen. Kaulakin miellytti kun ei ole mikään tikku ja jumbonauhoista aina plussaa.

EDIT:

Tässä vielä kuvat:

006 BJ
http://www.schecterguitars.com/Dpro … 04_models/bj_006/bj_006_blk_pop.jpg

C1 BJ
http://www.schecterguitars.com/Dpro … 2004_models/bj_c1/bj_c1_blk_pop.jpg
Salakka - Alburnus Alburnus
JuSu
16.12.2004 09:53:02

Olisikohan täyttä utopiaa, että Plussan hinnan voisi saada poljettua 700 euroon Soundatassa?

Ei. Itse kyselin tuolta aikanani G&L Tribute -sarjan kitaraa, listahinta oli muistaakseni 795,- , ja 595,- sen olisi voinut kantaa ulos kaupasta... Eli n. 25% tipahti, samalla logiikalla tuo C-1 Plus lähtisi n. 650 euroon.

Riippunee myyjästä ja päivästä, ehkä vähän katteistakin... =)

JuSu
Minä olen myyrä. * MYYTÄVÄNÄ ESP/LTD HYBRID 300! KATSO TORI! *
Penasol
16.12.2004 10:14:14

Mites noi Framuksen kitarat? Itse ihastuin (siis nettikuvien perusteella) kyseiseen merkkiin. En ole kuitenkaan testannut (tai kuullut) Framuksen kitaroita livenä, mutta käsittääkseni laadukas merkki.

Eräällä ystävälläni, tai no oikeastaan isällään, on Framuksen Les Paul- tyyppinen kitara 70- luvulta. Se ei kuitenkaan ole suora kopio, mutta melkein. Jotenkin minä olen siihen tykästynyt aika rankasti ja pitäisikin joskus rikkaana kysellä josko sen voisi jopa ostaa. Hirveässä kunnossahan se on, lapa lähes irti ja elektroniikat rahisee ja nauhojakin pitäisi ehkäpä huollella. Se Framus painaa kuin synti, ymmärtääkseni otelautaa lukuunottamatta mahonkia. Tallamikin kun vaihtaisi vähän rokimpaan, nykyinen kun on aika heikko soundiltaan, niin siitä saisi hyvän vehkeen. Kaulamikissä on mukavan tumma jazz- soundi.

En tiedä voiko sitten vetää johtopäätöksiä tuosta uudempiin Framuksiin.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
madu
03.01.2005 08:51:23 (muokattu 03.01.2005 08:51:48)
Ei laantunut Schecter GAS testaamalla ja totesin 006:n sopivammaksi kuin C1:sen ja tänään haen kaupasta tilaamani 006 blackjackin. Odottelen jännityksellä...

Härskin näköinen kepukka jokatapauksessa. Straton ja rickenbackerin basson ristisiitos =)

elbowski
03.01.2005 09:48:20
Ei laantunut Schecter GAS testaamalla ja totesin 006:n sopivammaksi kuin C1:sen ja tänään haen kaupasta tilaamani 006 blackjackin. Odottelen jännityksellä...

Härskin näköinen kepukka jokatapauksessa. Straton ja rickenbackerin basson ristisiitos =)

perkeleen nätti keppi. Onneks olkoon.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
stratocaster
03.01.2005 10:06:51

On kyllä siisti keppi. Onneks olokoo.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
madu
03.01.2005 10:34:53
Lisätään nyt vielä tuon 006 BJ:n speksit:

CONSTRUCTION: Set Neck w/ Ultra Access
BODY: Mahogany
NECK: Maple
FINGERBOARD: Rosewood
FRETS: 24 Jumbo
SCALE: 25 1/2"
BRIDGE: TonePros w/ Thru Body
TUNERS: Grover
PICKUPS: Seymour Duncan JB (SH-4) and '59 (SH-1N)
Miikathebest
03.01.2005 16:58:15

Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
madu
03.01.2005 19:00:32
Nyt on kitara kotona ja loistavalta tuntuu näin parin tunnin soittelun jälkeen. Laitoin heti d'addarion 12 kielisetin ja kun soitan puoliaskelta alhaalla ja d-tunessa niin kitara soi todella hyvin ja kielet eivät lerpata. Tallamikki on loistava ja puolitukset toimivat hienosti. Irtoaa stratomaista twängiä ja les paulin jykevyyttä kun mikit saa puolitettua. Kitara on hyvin viimeistelty ja säädöt tuntuu olevan mikkien korkeuksia myöten hyvät jopa tehdasasetuksina. Hieman piti nostaa kieliä.
Leper Messiah
03.01.2005 21:28:59 (muokattu 03.01.2005 21:32:47)
perkele kun on jo helvetinmoinen gas tuohon c-1 classiciin mutta vasta kesällä saa rahatilanteen kuntoon. jos vaikka olisi tarpeeksi rahaa niin voisi soundatasta ostaa, eivätköhän ne jonkinverran sitä hintaa laske kun muistuttaa näistä saksan hinnoista....
Hyvää uuttavuotta!! Mä rakastan teitä!! Elämä on ihanaa! Ja humala on hieno asia. M-net on mahtava asia! Kiitos teille kaikile. Mä rakastan teita. - jussiohman
madu
03.01.2005 23:21:45
Jotain miinusta löytyi eli tonesäätö aika surkea. Potikka toimii melkein on off kytkimenä.
madu
04.01.2005 10:21:16
perkele kun on jo helvetinmoinen gas tuohon c-1 classiciin mutta vasta kesällä saa rahatilanteen kuntoon. jos vaikka olisi tarpeeksi rahaa niin voisi soundatasta ostaa, eivätköhän ne jonkinverran sitä hintaa laske kun muistuttaa näistä saksan hinnoista....

Mun piti ostaa C1-classic alunperin mutta testattuani tuota 006 blackjackia sattumalta niin se vain tuntui niin oikealta. 006 istuu jotenkin paremmin sylissä kuin C1 ja soundaa paremmalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)