Aihe: Uusi läppäri, celeron M..
1 2
casio
03.01.2005 13:01:38 (muokattu 03.01.2005 21:13:19)

Joskus on näin ollutkin, nykyään niitä kannattaa välttää kuin ruttoa. La Cie käyttää kuorissaan Maxtorin kovalevyjä joissa on viimeaikoina ollut suuria luotettavuusongelmia. Muutamassa eri tietokone kaupassa työskentelevät kaverit väittävät että jopa 90% hajonneista levyistä on tällä hetkellä Maxtoreita...

No huh.

Jos tämä nyt on faktaa, niin mitkähän ulkoset kovot on luotettavia?

Lacieta kuitenkin näkee paljon esim. studioissa, ja kovin luotettava kuva on jäänyt.
TmuKoo
03.01.2005 13:25:05

Veljen työpaikan uudet compaqin koneen melkein kaikki hajosivat, syy kovalevy...hajonneet compaqin koneet sisälsivät maxtorin kovon, muutamissa koneissa oli samsungin kovot ja ne pysyivätkin ehjänä...että jotain häikkää on tai on ollut maxtoreissa viime aikoina...
"...if you could only live my life, you could see the difference..."
kamina
03.01.2005 14:36:43
Tällä hetkellä vaikuttaisi että Seagatella on luotettavimmat kovalevyt. Siitä varmaan johtuukin että heillä oli pokkaa nostaa KAIKKIEN levyjensä takuun pituuden viiteen vuoteen (vertaa 1-3v muilla).
kamina
03.01.2005 16:16:56
Sekä seagatella että Western Digitalilla on ulkoisia kovalevyjä, ja ovat molemmat pärjänneet testeissä hyvin (jopa paremmin kuin Maxtor). Itse suosisin noista Seagatea koska on edullisempi, eikä niistä käsittääkseni uuvu mitään WD'n ominaisuuksia.

Uhm... Verkkokaupasta ei näköjään löytynyt muita ulkoisia lättyjä kuin Maxtor, LaCie ja Western Digital. Hintaseurannastakaan en löydä Seagatea. Yllättävää sinänsä kun ovat hyvin testeissäkin pärjänneet. Suosittelisin sitten Western Digitalia.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=126&All=1
jorma_r
06.01.2005 00:59:33 (muokattu 06.01.2005 01:03:01)
Joo, mut mitenköhän noi firewire-kovot? Seagatella on ilmeisesti vain sisäisiä.

Asian voi toki hoitaa ostamalla ulkoisen firewire-laatikon ja siihen erikseen haluamansa nk. sisäisen kiintolevyn. Ei tule edes suunnattoman kalliiksi.

Edit: Myös tehtaalta tulevat "ulkoiset" kovalevyt ovat siis sisäisiä levyjä irrallisessa laatikossa.
jorma_r
06.01.2005 01:01:30
Lacieta kuitenkin näkee paljon esim. studioissa, ja kovin luotettava kuva on jäänyt.

Samaa Seagatea ja Maxtoria ne Lacien logolla koristellut laatikotkin ovat syöneet. Lacie vaan sattui olemaan ensimmäisiä kioskeja joilta mäkkiyhteensopivia ulkoisia firewire-levyjä sai. (tätä pitäisin siis syynä niiden yleisyyteen studioissa)
Jabbe
07.01.2005 11:40:38
Mulla on Maxtorin OneTouch 250gb FW/USB2.0 kovo, hintaa oli about euro per giga, ja hyvin pelittänyt. Tuskin nää nyt älyttömän epäluotettavia voi olla?
Mothra
08.01.2005 11:31:44
Jos budjetti nousee lahelle 1300 euroa ja asut lahella paakaupunkiseutua niin olen myymassa omaa kannettavaa. Saan duunista uuden joten tama nykyinen jaa ylimaaraiseksi.

Prossuna Athlon 64 mobile 2800+
1024Mb muistia
60giganen kovalevy
radeon 9700 128Mb
polttava dvd
yms.

Ohhoh! Tässäpä aika kova mylly! En kyllä lähtisi maksamaan 1300 euroa tuosta, koska uuden vähän tehokkaammankin läppärin saa halvemmalla, mutta loistava paketti jollekkin jos tiputat hintaa.
Puavali
08.01.2005 20:55:02 (muokattu 08.01.2005 20:59:06)
Joskus on näin ollutkin, nykyään niitä kannattaa välttää kuin ruttoa. La Cie käyttää kuorissaan Maxtorin kovalevyjä joissa on viimeaikoina ollut suuria luotettavuusongelmia. Muutamassa eri tietokone kaupassa työskentelevät kaverit väittävät että jopa 90% hajonneista levyistä on tällä hetkellä Maxtoreita...

Eiiii! Nuinko on maailama vinoksi mennyt? Meillä ei yksikään LaCie hajonnut, muut merkit kyllä.

Edit: Tuo ulkoinen firewire-boksi ja siihen sisään luotettava kovo on hyvä ratkaisu, tietää ainakin, mitä kone on syönyt.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)