Aihe: Kauhuleffojen uudelleen filmatisoinnit!
1 2
Tympee Huttunen
02.01.2005 19:20:25
Dawn of the deadista en ole alkuperäistä versiota nähnyt, mutta nautin uusintaversiosta täysin siemauksin. Helvetin tyylikkäät ja pahannäköiset, apinanraivolla päälle tulevat zombit yhdistettynä synkänmustaan huumoriin ja Hollywoodin komeimpiin splatter-efekteihin: kuka tästä voi olla pitämättä? Näin zombieleffoja tuleekin tehdä: roiskimalla ja lihaa säästämättä. Vuoden 2004 helposti parhaita elokuvia.

Olen melko varma, että alkuperäinen versio tuottaa sinulle jopa pettymyksen. Niin ainakin minulle teki.
Nimismies
02.01.2005 22:18:29
Olen melko varma, että alkuperäinen versio tuottaa sinulle jopa pettymyksen. Niin ainakin minulle teki.

Katselin sitä pätkittäin koneelta ja näytti aika masentavalta. Ymmärrän kyllä leffan sisällöllisen pointin mutta...äh. Ei kauhuelokuva saa näyttää tuolta. Zombitkin vaisuja.
For those about to ballad - we salute you!
kattila
03.01.2005 02:49:36

Alkuperäinen Dawn of dead on aivan käsittämättömän loistava elokuva.

Uusintaversio oli vain ihan kiva äksönleffa, eipä enempää.
Dust to dust
elbowski
03.01.2005 06:21:02
Katoin eilen The Grudgen uuden version. En oo vanhaa nähny mutta oli kyllä pelottava. Ensimmäinen pelottava leffa aikoihin (jenkeistä)
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Rattata
03.01.2005 08:08:31
Japsi-Ringit oli mun mielestä selkeesti parempia kun amerikain Ring, vaikka seki oli varsin pätevä.

Teksas Chainsaw massacre on sitten ihan oma lukunsa. Uusi versio on yksinkertaisesti vain niin P-A-S-K-A ettei mitään rajaa.
"Mä runkkasin ekan kerran ku luin yhtä Stephen Kingin kirjaa ja siinoli kuvaus yhen muijan alakerrasta. Se oli kyllä semmonen hetki, että huh huh. "Näin tää siis tapahtuu!" Oli ne ekat viikot aikamoista menoa." - Derek Riggs
AP
03.01.2005 11:32:51
The Ring on yllättävän hyvä remake, mutta häviää sekin toivottomasti alkuperäiselle. Kauhusta on tehty jälleen graafisempaa(irvokkaat ruumiit). Minkähän takia? Eikö länsimaalainen ihminen kykene tuntemaan pelkoa ilman fyysistä väkivaltaa? Kyllähän ne säikäyttävät mutta ovat sellaisina vähän halpoja konsteja. Alkuperäinen Ringu luotaa niin helvetin painostavaan äänimaailmaan ja tuhat kertaa rankempaan tunnelmaan typerän säikyttelyn sijaan. J

Tällä saat melkein minulta plussaa.
Ihan samaa olen ihmetellyt, että miksi helvetissä ei kauhuleffojen (-kaan) kanssa enää jätetä ihmisille mitään omaa oivaltamista. Juuri esim. TCM:n uusintaversiossa on ihan sama juttu kuin Kummelin Erotixissa: "me näytetään ihan kaikki". Katsojan ei tarvitse käyttää omaa päätään kertaakaan.

Se on vähän sama homma kuin erotiikassa: joskus vähän peitetty on paljon kiinnostavampi ja kiehtovampi kuin täysin paljastettu. Ja sama teema kantaa halki yhteiskunnan: kaikki olisi saatava ja nähtävä ja mistään ei voi jäädä paitsi.
Mietitäänpä alkuperäistä TCM:aa, missä ei käytännössä näytetä mitään muita julmuuksia suoraan kuin se, että pyörätuolikaveri saa alussa sahasta. Lähes kaikki muut tapahtumat saa katsoja itse arvata tapahtuvaksi kuvan ulkopuolella, ja tällöin kammottavuudelle asettaa ylärajat vain mielikuvituksen rajallisuus. Näissä uusissa kauhupätkissä sitten , kun kaikki näytetään, annetaan samalla idioottitason ohjeistus siitä, miten paljon, milloin ja miten kauan jotain asiaa kuuluu pelätä.
K100 #7
bedlam
03.01.2005 12:09:31

Dawn Of The Deadin uusintaversio oli vain hauska. Ei pelottava kuten Romeron alkuperäinen versio.

Minusta se alkuperäinenkään ei mistään kohtaa pelottava ole, mutta siitä huolimatta on yksi kaikkien aikojen parhaista leffoista. Uusintaversiota tuskin tulen koskaan katsomaan.
http://www.mikseri.net/kiasma
Nimismies
03.01.2005 14:59:45
No jos zombit ovat liian mätiä juoksemaan niin eipä se kävelykään varmaan taitu. Pidetään todellisuus ja kauhuelokuvat kaukana toisistaan :)
For those about to ballad - we salute you!
*carmen*
03.01.2005 16:31:47
Pidetään todellisuus ja kauhuelokuvat kaukana toisistaan

Hyvä pointti. Mutta eikös juostessa jalkoihin kohdistu suurempi rasitus kun kävellessä... ja tuo oli vain oma selitykseni miksi zombit eivät juokse. (hehe: jospa nykyaikaiset amerikkalaiset zombit ovat vähemmän mätiä kuin 1970-luvun italialaiset zombit :)
Meillä on PA meillä on bussi, niitä ei meiltä kukaan vie!
Prowler
05.01.2005 12:43:13
Joku Moottorisahamurhat oli ohan OK, mutta nämä japanilaisista tehdyt jenkkiversiot (ringit ja grudget ja vastaavat) ovat melkosta sontaa alkuperäisiin verrattuna.
Walking through the city, looking oh so pretty, I've just got to find my way.
C
05.01.2005 15:15:09
Teksas oli suhteellisen laadukas (ei kyllä voita alkuperäistä) mutta tuo Dawn oli suhteellisen naurettava (ei zombit juokse). Dawn oli hauskaa hömppää, vaimokkeen kanssa naurettiin vedet silmissä.

Mulle uusi Texas oli pettymys. Se tuntui vain turhalta keskitason kauhuleffalta, joka ei millään yltänyt alkuperäisen teoksen ahdistavaan ja sairaaseen tunnelmaan. Pitäisi ehkä katsoa uudelleen.

Uusi Dawn oli sen sijaan ihan viihdyttävä, ja se zombien juoksentelu oli jopa piristävää. Vannon kuitenkin Romeron alkuperäisen nimeen.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
Woc
05.01.2005 16:28:20

OT: Onko kukaan muu huomannut että japanilaisia Ring(u)-elokuvia on yhteensä neljä? Kakkososasta on kaks eri "versiota". Sama nimi, mutta ihan eri juonella. Omituista, ellei peräti kummallista.

Ookko varma, ettet ole kahtonu korealaista versiota Ringusta, joka on nimeltään Ring Virus?
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
*carmen*
06.01.2005 21:53:28
Ookko varma, ettet ole kahtonu korealaista versiota Ringusta, joka on nimeltään Ring Virus?

En, vaan japanilaisen version, joka tunnetaan nimellä Ring 2: Spiral / Rasen (http://www.imdb.com/title/tt0134928/). Tuossa elokuvassa tosin on virus-aihe, mutta Etelä-korealainen Ring (tunnetaan myös nimellä Ring Virus) vuodelta 1999 on taas asia erikseen (http://imdb.com/title/tt0289424/).

Seuraava lainaus IMDB:stä valottaa hieman kahta Ringu 2:ta (joista tuo Spiral vuodelta 1998 ja toinen 1999):
"_Ring, The (1998)_ and _Spiral, The (1998)_ were shot back-to-back from the novels by Koji Suzuki and released in theaters as a double bill. After audiences hated The Spiral, Asmik Ace Entertainment hired the cast and crew of the original to make this replacement sequel."

Eli japanilaisia on neljä, Ringu, Rasen (Ring 2: Spiral), Ringu 2 ja Ringu 0: Bâsudei (Birthday). Ja sitten tuo korealainen versio.
Samaa mieltä oon kyllä, tuo Spiral oli aika kökkö.
Vähän saattaa olla sekavaa tekstiä, mutta ainakin mulle tuo asia selkis nyt :)
Meillä on PA meillä on bussi, niitä ei meiltä kukaan vie!
Henko
10.01.2005 17:30:06

Pidetään todellisuus ja kauhuelokuvat kaukana toisistaan :)

Minkä takia?
Tilutan hitaammin kuin varjoni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)