Antti1 19.02.2003 19:49:55 | |
---|
Luin tuosta artikkeleita ja arvosteluja ympäri nettiä, kun varmaan ostan tollasen sitten joskus kesällä kun saan taas vähän rahaa. Jäi vähän ihmetyttämään kun joku sanoi että kun käyttää sitä GT:n omaa expressionpedaalia niin saadakseen wahin päälle täytyy pedaali lämätä pohjaan normaaliin tapaan, mutta se vaikuttaa myös siten että volat menee väkisin samalla myös täysille. Pitääkö paikkansa vai onko käyttäjä ollut tumpelo ja säätänyt pedaalin asetukset metsään? Korjautuuko tuo mahdollisesti sillä että kytken erillisen expressiopedaalin siihen kiinni ja saan samalla siis kaksi pedaalia käyttöön? Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003 |
Miikathebest 19.02.2003 20:04:59 (muokattu 19.02.2003 20:10:35) | |
---|
Jäi vähän ihmetyttämään kun joku sanoi että kun käyttää sitä GT:n omaa expressionpedaalia niin saadakseen wahin päälle täytyy pedaali lämätä pohjaan normaaliin tapaan, mutta se vaikuttaa myös siten että volat menee väkisin samalla myös täysille. Niin tuppaavat menemään. Voihan sen kai ohjelmoida niinkin, että CTL-pedaalilla saa foot-volumen pois käytöstä, ja sitten kun iskeen expression-pedaalilla wahin päälle, niin ei volumet mee kybälle. Täytyykin kokeilla. Korjautuuko tuo mahdollisesti sillä että kytken erillisen expressiopedaalin siihen kiinni ja saan samalla siis kaksi pedaalia käyttöön? Kyllähän se helpottaa tilannetta. Totahan pitäis varmaan hyödyntää. Mikä olis HALPA ja toimiva expressio-pedaali?? Leadfoot??? Entä Behringer FCB-midihommeli 158€(Thomann)??? Onko kenelläkään kokemuksia? |
Pystyykö tossa GT-6:sessa kytkemään wahin ja volumen yhtä aikaa kontrolloitavaksi sillä exp. pedaalilla? Jos, niin johtuisiko "ongelma" siitä, että se pedaali säätelee samalla volumea. |
Miikathebest 19.02.2003 20:21:30 | |
---|
Pystyykö tossa GT-6:sessa kytkemään wahin ja volumen yhtä aikaa kontrolloitavaksi sillä exp. pedaalilla? Kyllä pystyy. Jos, niin johtuisiko "ongelma" siitä, että se pedaali säätelee samalla volumea. Katos kun jos volume pedaalia pitää vaikka puolessa välissä, niin se täytyy sitten iskeä pohjaan, wahin kytkemiseksi. Tiedät kai että kun Gt:n pedaalia runttaa oikeen kunnolla, niin saa esim. wahin päälle. |
Dumb 19.02.2003 20:26:59 | |
---|
Tiedät kai että kun Gt:n pedaalia runttaa oikeen kunnolla, niin saa esim. wahin päälle. Siis, saako sen päälle vaikkei wahi olisi valittukaan säädettäväksi sille exp. pedaalille? |
Antti1 19.02.2003 21:41:52 | |
---|
Siis, saako sen päälle vaikkei wahi olisi valittukaan säädettäväksi sille exp. pedaalille? En nyt tiiä miten toimii, koska laitetta en vielä omista, mutta luulisin että siihen exp:iin saa ohjelmoitua vaikka särön määrän (tai mitä tahansa) ja kun sitä poljinta runttasee, niin se säätö menee päälle ja volan säätö kytkeytyy pois päältä. Tossa on vissiin aina automaattisesti ohjelmoituna se pedaali volumen säätöön ja se taitaa olla todella vaikea ohittaa. Tästä johtuen siis volat menee kaakkoon kun wahin tai minkä tahansa muun homman haluaa käyttöön. Tää on kyllä aika huono juttu mun mielestä näinkin monipuolisessa laitteessa. Mut tällähän yritetään saada porukkaa ostamaan joku lisäpedaali ja tietty Boss mainostaa omia pedaaleitaan tässä tilanteessa. Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003 |
Dumb 19.02.2003 21:57:27 | |
---|
Se volumen säätö on tosiaan niissä preseteissä oletuksellisesti päällä, joissa sille polkimelle ei ole muuta virkaa (esim. wah). Halutessaan sen volumen säädön saa pois päältä kunhan vaan säätää sieltä valikoista. Ainakin näin olen käsittänyt parin testikerran perusteella. |
Miikathebest 19.02.2003 22:42:27 (muokattu 19.02.2003 22:45:36) | |
---|
Voihan sen säätää siten, että wah menee päälle CTL pedaalista. Näin volumea ei tarvitse muuttaa. Ja kun wahin ottaa pois CTL pedaalilla, niin volume pysyy edelleen muuttumattomana. Paitsi pedaali tuskin jää siihen samaan asestoon, kuin ennen wahittelua, joten volumen säätö hankaloittuu taas hieman. Ja sitten sen voi asettaa myös niin, että vaikka esim. wah kytkeytyy päällä EXP.pedaalin ollessa jossain tietyssä asennossa(jonka tietysti pystyy itse määrittämään). On ne vempaimet nykyään omituisia. |
Mursuviiksi 19.02.2003 23:00:36 | |
---|
Terwehdys! En nyt viitsi alkaa pohtimaan tuota Wah ongelmaa, koska GT-6 pitää kuitenkin sisällään niin järjettömän määrän erilaisia muuntelu-/ratkaisumahdollisuuksia. Itse olin taas astetta syvemmällä suossa, kun aloin toissapäivänä opettelemaan (taas vaihteeksi) GT-6:n käyttöä ja erilaisia säätömahdollisuuksia. Sen sijaan ajattelin heittää ilmoille pienen gallupin: Eli minkäs vekottimen vahvistamana te käytätte omaa GT-6 aparaattianne, miten kytkettynä + käytättekö pelkkiä efektejä vai myös vahvistinmallinnuksia ja miten on toiminut noin yleisesti koko soitto GT-6:n kanssa? Itse soitan Ampegin putkicombon kanssa kytkettynä looppiin, mutta en ole oikein hirveän tyytyväinen soundiin (en ollut myöskään tyytyväinen regular inputtiin kytkettynä, ilman vahvistin mallinnuksia). Tosin en kyllä syytä siitä välttämättä laitetta vaan syy voi yhtä hyvin olla minussa ja laiskasta säätämisestä. Yritän kuitenkin parhaani mukaan jaksaa opetella eri säätömahdollisuuksia ja hakea parempaa soundia. (Toivottavasti kohta onnistuisin siinä, ettei tarvitse alkaa ostamaan/etsimään uutta vahvistuslaitosta...) +7min |
LaXu 19.02.2003 23:50:08 | |
---|
Terwehdys! Sen sijaan ajattelin heittää ilmoille pienen gallupin: Eli minkäs vekottimen vahvistamana te käytätte omaa GT-6 aparaattianne, miten kytkettynä + käytättekö pelkkiä efektejä vai myös vahvistinmallinnuksia ja miten on toiminut noin yleisesti koko soitto GT-6:n kanssa? Itse asiassa en ollut oikein tyytyväinen laitteeseen pelkkänä efektilootana (väritti liikaa vahvistimen omaa ääntä) enkä etuvahvistimena. Kokeilin GT-6:sta Yamaha DG80:n loopissa sekä Laney AOR3012-II putkikombon loopissa sekä inputissa. Kummassakin tapauksessa vahvistinmallinnukset kuulostivat vähän laatikkomaisilta ja/tai liian pehmeiltä. Suoraan GT-6:sen outputista tietokoneen äänikortin line-iniin kuulosti kuitenkin ihan hyvältä nauhotettuna, joten veikkaisin, että tuo toimii parhaiten jonkun PA:n tai keyboardvahvistimen kautta. Loppujen lopuksi totesin laitteen turhan monipuoliseksi ja digitaalisen kuuloiseksi ja myin pois. Wahista kyllä tykkäsin, ainakin Crybaby mallinnus oli mielestäni hyvin lähellä aitoa (rinta rinnan kokeilin, ero ei ollut suuren suuri). |
Miikathebest 20.02.2003 18:03:52 (muokattu 20.02.2003 18:16:55) | |
---|
Minä soitan Behringer KX1200 keyboardvahvistimien(2kpl) kautta. Jos lootasta lähtee stereo singnaali, niin miksi se pitäisi sulloa yhteen vahvistimeen, kun voi käyttää kahta? Ainakin tähän astisista vahkeistäni Boss on ylivoimaisesti parhaan kuuloinen. |
Hammer Of The Gods 20.02.2003 21:35:21 | |
---|
Mulla menee suoraan 100w Marshall JMP:n inputtiin. Kiltisti se on siinä toiminu etuastemallinnuksia myöten. Ajattelin kuitenkin teettää tohon nuppiin efektilenkin, että pääsis kunnolla koeajamaan noita mallinnuksia. Onkos joku muuten keksinyt, kuinka saan expression-pedaalin vaikuttamaan gainiin. Siis sillä tavalla, ettei äänenvoimakkuus muutu, vaan ainoastaan gain?! It's hard to rock without rolling... |
Mursuviiksi 20.02.2003 22:53:42 | |
---|
Minä soitan Behringer KX1200 keyboardvahvistimien(2kpl) kautta. Toihan kuulostaakin mielenkiintoiselta. Mites noi soundit toimii tollasen 15" kaiuttimen läpi? Potkua varmasti löytyy, mutta jotenkin kuulematta todellisuutta tuntuu että sen kautta tulis hirveän bassovoittoinen ääni...vai olenko totaalisen väärässä? Hinnan puolesta toi Behringer olis kyllä loistava vaihtoehto GT-6 kylkeen...jopa tuplana. Lisää infoa kiitos! +7min |
MacGyver 21.02.2003 16:50:00 | |
---|
Loppujen lopuksi totesin laitteen turhan monipuoliseksi ja digitaalisen kuuloiseksi ja myin pois. Niin, minulle. Itse pistän laitteen suoraan räkkipäättäriin, joka tässä tapauksessa on Rocktron Velocity 100. Kun lootasta kytkee kaappimallinnuksen pois ja käyttää oman kaapin - tässä tapauksessa Marshall 1960A - soundia, niin saa särön kuulostamaan huomattavasti aidommalta. Soundi on autenttisempi ja särö ennen kaikkea puree terävemmin kuin kaappimallinnukset päällä. Tottakai yhä käytän kaappimallinnuksia muokkamaan särön soundia, mutta sen jättäminen pois luo jo heti paljon lisää varianssia. -MacGyver |
LaXu 21.02.2003 17:47:59 | |
---|
Niin, minulle. Itse pistän laitteen suoraan räkkipäättäriin, joka tässä tapauksessa on Rocktron Velocity 100. Kun lootasta kytkee kaappimallinnuksen pois ja käyttää oman kaapin - tässä tapauksessa Marshall 1960A - soundia, niin saa särön kuulostamaan huomattavasti aidommalta. Soundi on autenttisempi ja särö ennen kaikkea puree terävemmin kuin kaappimallinnukset päällä. Tottakai yhä käytän kaappimallinnuksia muokkamaan särön soundia, mutta sen jättäminen pois luo jo heti paljon lisää varianssia. -MacGyver Jees, meikäläisellä kaappimallinnusten pois kytkeminen sai aikaan lähinnä surisevan ja pörisevän soundin syystä tai toisesta.
|
Miikathebest 24.02.2003 23:16:33 | |
---|
Voihan sen säätää siten, että wah menee päälle CTL pedaalista. Näin volumea ei tarvitse muuttaa. Ja kun wahin ottaa pois CTL pedaalilla, niin volume pysyy edelleen muuttumattomana. Paitsi pedaali tuskin jää siihen samaan asestoon, kuin ennen wahittelua, joten volumen säätö hankaloittuu taas hieman. Onkos joku muuten keksinyt, kuinka saan expression-pedaalin vaikuttamaan gainiin. Siis sillä tavalla, ettei äänenvoimakkuus muutu, vaan ainoastaan gain?! Valitsee sieltä expression sw target PRE:gain, tai sitten vähän samalla tavalla kuin selitin tota wah hommaa. |