Aihe: reunalistojen liimaus
1
mhaimilahti
02.01.2005 17:02:30

Eli millä olette yleensä liimanneet reunalistat bodyyn , olen huomannut että jotkut käyttää pikaliimaa , mutta miten se esim kestää kaulassa jos liimaa muoviset listat sillä otelautaan ?
ezki82
02.01.2005 19:57:47
Itse liimailin omaan otelautaan listat kiinni Hart Balsa nimisellä asetonipohjaisella askartelu/lennokkiliimalla... hyvin on pysynyt...
Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen!
Kukko
02.01.2005 20:26:17

Eli millä olette yleensä liimanneet reunalistat bodyyn , olen huomannut että jotkut käyttää pikaliimaa , mutta miten se esim kestää kaulassa jos liimaa muoviset listat sillä otelautaan ?

Mä liimasin ihan normi muovi liimalla, mutta ovat suositelleet semmoista kun uhu-plast.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Juzzu
03.01.2005 09:51:24
Itse olen liimannut vain pelkällä asetonilla.
Öhlöm Köhlöm
mhaimilahti
03.01.2005 21:13:35

kiitoksia vastauksista ,sattuu just löytymään tota askarteluliimaa joten sillä pistän
kulmahiomakone
04.01.2005 00:45:02
Kokeile ennen kuin lähdet kepakkoosi listoja liimaamaan. Muutenkin tuo listojen kiinnitys vaatii vähän harjoittelua, jotta se sujuu ja syntyy siistiä jälkeä. Tai näin ainakin itsellä.

Käytin asetonia. Kokeiluiden perusteella sillä sai siisteimmän ja pitävimmän lopputuloksen, joskin se on haastavampi käytää kuin liimat.
Tim
04.01.2005 07:56:40

Reunalistoihin liittyen: Mulla tulis muovisten listojen väliin tohon vielä abalone shell tikuista raita. Mulla olis semmosta teflon nauhaa, joka pitäs kai liimata siihen ensin shellin tilalle, ja sitten myöhemmin ottaa nauha pois ja liimata uraan tuo abalone. Mitäs liimaa tommoseen?
Pikaliima saattaa olla liian nopeaa tuohon, kun joutuu katkomaan tikkuja muotojen mukaan. Pitääkö tuommosessa tavallinen puuliima? Epoksi? Olis tommosta 2h kuivumisaikaista epoksia, jota ajattelin.
Mites värin kanssa. Väritöntä epoksia, vai pitäisikö sitä koittaa värjätä mustaksi, niin ei näkyis kolot abalonessa?
Värjääkö petsi etc. kuivunutta epoksia? Mietin että jos jättää värittömäksi, niin imeekö se sitten petsistä tai jostain väriä häiritsevästi.
samueld
04.01.2005 09:31:14

Itse liimailin omaan otelautaan listat kiinni Hart Balsa nimisellä asetonipohjaisella askartelu/lennokkiliimalla... hyvin on pysynyt...

Lennokkiliima toimi minullakin hyvin.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)