Jeps eli hamassa tulevaisuudessa tulee Amfisoundin strato (asia helpottuu kun ensin pääsen yhdestä kitarasta eroon). Mutta mielipiteitä kaipaisin seuraavaan asiaan: Mulla on pyörinyt mielessä kaksi vaihtoehtoa mikeiksi ja ne on tässä: Tallassa: Seymour Duncan SSL-2: Vintage Flat Keskellä: Seymour Duncan APS-2: Alnico II Pro Flat RW/RP Kaulassa: Seymour Duncan APS-2: Alnico II Pro Flat Tai sitten setti noita Vintage Flatteja, että kumpaa kannattaisi laittaa? Voi tosin olla tasapainoisempi setti noi vintage flatit, kun siihen stratoon tulee on/off kytkin joka mikille erikseen. Vai? http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Jees, nyt kun on asiaa miettinyt, niin on edelleen kaksi vaihtoehtoa: Setti Seymourin Vintage Flatteja tai Dimarzion Blue Velvet setti (tallamalli + 2x muu malli), joka näyttäisi olevan aika kirkassoundinen. Stratostani kun on muutenkin tulossa aika kirkassoundinen uskoisin, kun on runko leppää ja kaula/otelauta vaahteraa. Saarnillahan se vissiin olisi vielä kirkkaampi kuin lepällä... Mutta antaa olla. :) "Auttakaa minua, nyt viedään rahat ja henki..." Tänks. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Itselläni on SD:n SSL-1 Vintage Staggered mikit yhden stratoni kaula- ja keskiasemissa. Noiden pitäisi olla aikalailla samanlaiset kuin SSL-2:t muuten paitsi noiden napapalojen korkeuden suhteen. Resonanssipiikki taisi olla 10 kHz, kun SSL-2:ssa se on 9kHz. Ulostulotaso ei mikään korkea ja mielestäni eivät ihan niin kirkkaat kuin mitä miellän klassiseksi stratosoundiksi. Ero ei ole suuren suuri, mutta enemmänkin balansoidun ja lämpimän puolelle kuin kirkkaimmalle twängille. Monenlaista Fenderin stratoa olen käsissä pyöritellyt, mutta yhtään en ole omistanut, joten tätä arviotani ei kannata ottaa turhan tosissaan. Hyvänä esimerkkinä lienee, että näitäkin mikkejä muutamat ovat kuvailleet nimenomaan kirkkaiksi "klassikkomikeiksi". Minua miellyttävä soundi kuitenkin, ja jos vintage-henkeä hakee, sopinevat hyvin. Puhtailla sävykkäät, yliohjattuna erottelevasti laulavat joskin tehokkaampiin mikkeihin verrattuna eron alkaa huomaamaan (tallassa JB). Perkules, ei näistä ole helppo selittää, kuuntelemaan pitäisi päästä. edit: huomasin että tuollaista SSL/APS sekasettiäkin olit harkinnut. Kuulopuheita ovat vaan, mutta jos väliasentoja käytät paljon, eivät ehkä matsaa viimeisen päälle yhteen? Minä olen näiden suhteen moukka, ja omasta mielestäni jopa JB yksikelaisena yhdessä SSL-1:n kanssa on kiva kombo, vaikken tuota yhdistelmää juurikaan käytä. |