Aihe: Miten saan plektrakäden tremolon nopeammaksi??
1 2
R2
02.01.2005 21:18:39
Muuta Italiaan... No, metronomi on aika käytännöllinen näissä jutuissa. Voithan säveltää biisejä, jotka vaativat juuri tuon tekniikan hallintaa ja soittelet sitten niitä niin paljon kuin sielu sietää. Mikset myös kokeilisi treenata biisejä, joissa edellämainittua tekniikkaa vaaditaan.

Voithan myös kokeilla soittamista niin nopeasti downstrokella, kuin mahdollista ja sitten parinkymmenen minuutin päästä kokeilet tremoloa uudestaan...
Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi
feodorit
02.01.2005 21:58:19
Pitäskö tremolot pystyä vetämään rennolla ranteella koko ajan?
ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!?
Necromuru
03.01.2005 01:06:35 (muokattu 03.01.2005 01:08:34)

Sellanen aika rento se mulla ainakin on. Ei se nopeus ainakaan kasva jos kauheesti jännittää.

E: Ja rentoutta jos haluat harjoitella niin siihen paras tapa on vanha kunnoin "Aloita hitaasti, sitten nopeutat."-metodi käsi rentona kokoajan..
Älä unohda alennettua kvinttiä ja sen korostamista sointukierron päälle soitetussa soolossa. -Jucciz
kimmokel
03.01.2005 01:24:04

Katteleppa jotai biisejä esim. Running Wildilta.
*** MYYNNISSÄ: Kustom Solo 16 ***
Robert
03.01.2005 06:51:13
Katteleppa jotai biisejä esim. Running Wildilta.

Jepulis, kunnon merirosvo-rokkia!
Allekirjoitus
Ostinaatio
03.01.2005 07:45:29 (muokattu 03.01.2005 07:46:49)

Periaatteessa käden pitäisi aina olla suhteellisen rento, huomaan kuitenkin ainakin itse tarkkaillessani tremoloa, että liike lähtee ihan hitusen enemmän kyynerpäästä, tai sen voisi niinkin kuvailla, että ranne ei ole ihan niin löysänä.

Plektran kulma muuttuu myös vähän viistommaksi jotenkin luonnostaan, vaikka kyllä tuo tremolo suoranakin pikattaessa onnistuu.

Yksi perusasia on tietysti, katsoa että et pickaa liian "syvältä" kielistä, eli kosketuksen pitäisi olla kuitenkin suhteellisen vähäinen ja mahdollisimman taloudellinen.

Tremolon opin kylläkin vain vetämällä ihan siedettävällä nopeudella "hidasta" tremoloa vaihdellen välillä kieliä, ja sitten kun sellaista on vääntänyt jonninaikaa on helppo myös soitella nopeammin.

Oletan nyt tässä, että puhutaan yhden nuotin tremoloista, sointutremolot ovat sitten vähän asia erikseen.

Tremolon oppii kuitenkin suhteellisen nopeasti, eri asia on sitten vasemman ja oikeankäden nopea yhteiskoordinaatio tremolonopeuksissa.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Mrezzye
03.01.2005 08:56:53

Runk, runk! Toistoja, toistoja. Meteorologin kanssa. Eiku metronomin siis...
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Diablero
03.01.2005 09:55:11
Varmasti saa käden kipeeks jos jäykällä ranteella yrittää jotain nopeusennätyksiä
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Puavali
03.01.2005 10:26:27
Runk, runk! Toistoja, toistoja. Meteorologin kanssa...

Mette, Mette!
O^ž¨U9ùÇr5á'UeåsPÀ7`¨tÔ9‹8›XžÅM»czÛqÇÐüc­Že´D'URt õÂÅDq"‡UL°¶…‡W#ð囀=2¤ÔÁìxÑã?€`>ý°¥ùër,½U(“­CÀåp%?c ë°PHªà5
ShadowWalker
03.01.2005 15:29:01

Mette, Mette!

Ja nyt repes meitsi XD
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa.
Micolo
03.01.2005 16:18:42
en tiiä kuuluisko tänne osastolle, mutta mitä helvettiä. Oon soittanu kohta 3 vuotta enkä oo ikinä kuulukkaan plektrakäden tremolosta? mikä se sellanen on, miten se tehään ja missä sitä voi kuulla???
Ostinaatio
03.01.2005 17:11:34
en tiiä kuuluisko tänne osastolle, mutta mitä helvettiä. Oon soittanu kohta 3 vuotta enkä oo ikinä kuulukkaan plektrakäden tremolosta? mikä se sellanen on, miten se tehään ja missä sitä voi kuulla???

Siis se tarkoittaa periaatteessa nopeaa jyystämistä plektrakädellä, periaatteessa nopeaa alternata pickausta, käytännössä ote on ehkä vähän eri. Eli tremolossa se liike tulee enemmän ranteesta kuin sormista.

Tuolta vaikka lisää tietoa: http://www.cyberfret.com/techniques/tremolo-picking/index.php

Mites muuten kun et ole kuullut plektrakäden tremolosta, niin minkäkäden tremolosta olet kuullut? Meinaan itse en kyllä ole kuullut otelautakäden tremolosta.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Micolo
03.01.2005 17:39:42
jaa olihan tää sittenkin ihan tuttu jutska... nimi vaan hämäs kun ei tuota sanastoa ole niin tullut kertailtua...
Apricot
03.01.2005 19:41:19
Tremolon pioneeri Suomessa eli Peter Lerche tekee sen tietääkseni ranteella, ja rennolla sellaisella. Kun olen harjoitellut itse, niin olen huomannut, että ranteessa on läsnä aavistuksenomainen jännite. Ihan löysäksi ei voi päästää, koska silloin katoaa kontrolli. Kyynärvarren täristämistä en suosittele, etenkään jos ranne jäykistyy tällöin. Sikäli pitäis olla kuitenkin rento, että pystyy hengittämään koko ajan normaalisti. Monet pidättää hengitystään aina, kun joutuu soittamaan jotain vähän vaikeampaa.

Jos käyttää ranteen kiertoliikettä (avaimenkääntö), niin silloinhan liike tapahtuu akselilla rystyset -kyynärpää. Mutta se käsivarsi saa olla rento ja passiivinen.
No problemo!
timohuovinen
04.01.2005 22:36:37
Ranne lienee rennompi jos plekukädessä on lihakset kunnossa. Jos ei ole niin paranee harjoittelemalla.
SDMF
05.01.2005 14:56:40
tremolo plekukädellä ? siis häh ? ok kertokaapas mulle sitte mikä' on tremolo plekukädellä ? oon kitarasanasto tyhmä
R.I.P Dimebag darrell
Micolo
05.01.2005 16:04:33
Auttaiskohan Powerball kehittymiseen??? Siis se pallo jota vempataan kädessä....
Kauneus on kuuntelijan korvassa...
R2
05.01.2005 16:34:28
Auttaiskohan Powerball kehittymiseen??? Siis se pallo jota vempataan kädessä....

Sen ajan mitä sitä vitun palloa puristelee, voi ihan hyvin käyttää itse soittamiseen. Eri asia toki sitten, kun ei kitaraa ole lähettyvillä.

Mitäs kaikkia niitä on? Gripmasteria jne... Koskaan missään nähnytkään.
Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi
toxic
05.01.2005 16:37:50
Sen ajan mitä sitä vitun palloa puristelee, voi ihan hyvin käyttää itse soittamiseen. Eri asia toki sitten, kun ei kitaraa ole lähettyvillä.

Mitäs kaikkia niitä on? Gripmasteria jne... Koskaan missään nähnytkään.

No powerball auttaat kummiskin jännetuppi tulehduksien sun muitten smegmavaurioiden estämiseen.

Ja nopeutta ei saa kuin soittamalla, vahvuutta saa tietenkin soittamalla ja just noilla ihme härpäkkeillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)