Aihe: Ongelma: johtoplugi tippui kaikukoppaan.
1
tollo
02.01.2005 18:30:55

Vituttaahan se!

Mutta näin kävi ja haluaisin udella, että onko jollekin käynyt näin ja jos on niin miten olette toimineet?

Kertaus:

Tokain 335 tyylisen kitaran johtopulgi (siis se metalliosa johon johto tulee) irtosi ja tippui kaikukoppaan. Olen tullut lopputulokseen, että se on umpinaisesta tilasta todella vaikea saada tongittua. Se pitäisi saada siis paikoilleen samaan reikään. Ravisteltu on kitaraa muutama tunti ja mulla menee heemot!

Jos jollain on käynyt näin niin kertokaa jotain viksua, ennekuin saahaan siihen reiän.
fox
02.01.2005 18:36:44

Tokain 335 tyylisen kitaran johtopulgi (siis se metalliosa johon johto tulee) irtosi ja tippui kaikukoppaan. Olen tullut lopputulokseen, että se on umpinaisesta tilasta todella vaikea saada tongittua. Se pitäisi saada siis paikoilleen samaan reikään. Ravisteltu on kitaraa muutama tunti ja mulla menee heemot!

Älä hermostu, vaikka tuo homma on yks niitä kaikkein karvaimpia duuneja..;) Kielet pois, irrota takamikki kehyksineen kannesta.. Syntyneestä aukosta saattaa päästä kitaran uumeniin siten, että saat sen jakin (ja prikat) pois, tai edes siihen aukon reunalle.. Seuraava temppu onkin sitten saada esim. johdonpätkä sieltä jakin reiästä ujutettua mikkikoloon, kiinnität jakin ja prikat siihen johtoon ja vedät paikalleen, auttaen esim. virkkuukoukulla sieltä yläpuolelta. Kaulusmutteri ja yläpuolen prikka kiinni, kiristys ja siinä. Varaa aikaa ja päreitä!
tollo
03.01.2005 12:57:21

Kiitos vastauksista! Vaikka foxin vihje kuullosti varsin järkeenkäyvältä, olin kuitenkin sen verran mälkki että jatkoin ravistelua. ;)
Ravistelin niin kauan että sain sen plugin näkyviin siihen reikään. Sen jälkeen sain sen (mäihällä luulisin) sellasilla ohuilla magnettipihdeillä käännettyä (juuri kuin basshunter sanoi) siihen reikään. Ja pistin toki ruuvvit kireälle ettei vähään aikaan tartte kalastella niitä!
Neljä Ruuvia
03.01.2005 13:14:41
Älä hermostu, vaikka tuo homma on yks niitä kaikkein karvaimpia duuneja..;) Kielet pois, irrota takamikki kehyksineen kannesta.. Syntyneestä aukosta saattaa päästä kitaran uumeniin siten, että saat sen jakin (ja prikat) pois, tai edes siihen aukon reunalle.. Seuraava temppu onkin sitten saada esim. johdonpätkä sieltä jakin reiästä ujutettua mikkikoloon, kiinnität jakin ja prikat siihen johtoon ja vedät paikalleen, auttaen esim. virkkuukoukulla sieltä yläpuolelta. Kaulusmutteri ja yläpuolen prikka kiinni, kiristys ja siinä. Varaa aikaa ja päreitä!

Ei kai sitä mikkiä tarvi tuon takia irrottaa?
Kitarankieli plugireiästä plugin läpi.F-aukosta kieli ulos, taivutus kieleen ja plugin reiästä ulos. Eikö toimiskin?
fox
03.01.2005 13:26:39

Ei kai sitä mikkiä tarvi tuon takia irrottaa?
Kitarankieli plugireiästä plugin läpi.F-aukosta kieli ulos, taivutus kieleen ja plugin reiästä ulos. Eikö toimiskin?

Toki toimii, ja noinkin on tehty, mutta useesti on kaikki tila tarpeen.. toivoa sopii ettei Tokailla oo kovin tarkoilla johdon mitoilla tehty tuota piuhoitusta. Joka tapauksessa yks niitä "hupaisimpia" urakoita, tuo.. :I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)