Aihe: Parhaat "mokat" äänitteillä
1 2 3 4 58 9 10 11 1237 38 39 40 41
JE
30.12.2004 02:21:38
Steve Vain "For the love of god" biisin tilulilulei osiossa taustalla kuuluu selvästi kun joku huutaa "Yess!" erään helvetin nopean pyrähdyksen jälkeen. Säkällä taitaa ne parhaatkin soittaa...

Osatko sanoa missä kohtaa täsmällisesti? Itse kuuntelin kappaleen pari kertaa läpi j en kuullut mitöö...Tai sitten kuulon en mennyt :).
Fisherman´s Friend
Exhausted
30.12.2004 03:31:13

Nirvanan On a Plainin alussa on käsipieruja ja kitaran kiertoa. Drain You:n väliosassa sen sijaan on kumiankan ja deodoranttisprayn ääntä. Schoolin lopussa kuuluu että "That's it"
Aerodactev
30.12.2004 03:33:41
Jethro Tullin Reason for waitingissa kuuluu siinä 2:17 tienoilla vasemmasta kaiuttimesta "take two" ennen huilusooloa.
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk!
Diablero
30.12.2004 08:20:08
Hellacöptersin Riot on the rocksissa kuuluu muistaakseni ennen sooloa joku pierulta kuulostava ääni
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Niq
30.12.2004 09:51:29

Jarkko Martikaisen soolotuotannosta löytyy kiva moka, ainakin tuosta biisistä joka on tuolla Soundi 2004 -cd:llä, olikos sen nimi nyt Roskat pois tms.

Nimittäin lauluraidassa on kivat kohinat ja ei ole raitaa siivotessa tainnut tulla mieleen että ne kohinat kuuluu selvästi sieltä aina vähän ennen laulukohdan alkua ja loppuu töksähtäen vähän laulukohdan jälkeen.

Huolimatonta tuommoinen sanon minä, itsekin tajusin nuo kohinat feidata nätisti pois jo ensimmäisissä editointisessioissa mitä tein vuosia takaperin, tuo on vielä aika korkeaa suhinaa, joten pienellä EQuttamisellakin ois voinu tuota saada vähemmälle, nyt se todellakin pompsahtaa silmille häiritsevästi, itse biisihän on mitä mainioin...
Exhausted
30.12.2004 14:17:43

Mudhoneyn Touch Me I'm Sickin alussa on mehukas röyhtäisy. sopii kyllä biisin fiilikseen
Epämuusikko
30.12.2004 14:37:08
Policen "Message in a Bottlessa" on piiiittttkä fade out, kun tyypit hoilaa "sending out an s-o-s"...... tarkkaa ja tasot kaakossa kuunneltula viimeinen lause onkin sending out an s-o-blue!" ja biisi loppuu! ei ookaan 100% fade out. Weird shit

Tekniikan Ihmelasten levyä jos kuuntelee niin siellä on melkoista nitinää ja natinaa biisien lopuissa. Ei tosin haittaa. Ei haittaa sekään, että (olikohanse) vitosbiisin kitaraintron taustalla on helvetin pienellä nakutusta, siis ennen kuin rummut tulee sisään.

Marzilla oli ollut klikki luureissa niin isolla, että läpihän se oli tullut!
Myytävänä Tosco 22" ride!
Planetist
30.12.2004 14:53:56
Huomasin tuossa Zeppelinin III-levyä kuunnellessani Out on the tiles biisin toisen säkeistön alussa (Plant laulaa: I´m so glad i´m leaving...) taustalta joku sano "Stop" tms, en sitten tiiä onko tahallaan jätetty tai viittaus lyriikoihin mutta pisti korvaan kuunnellessa.

Parissakin kohtaa sitä biisiä kuuluu taustalta "stop!" Pagelle merkki että muistaa lopettaa soittamisen siinä kohtaa.
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
Barley
30.12.2004 15:36:27
Lenny Kravitzin Are You Gonna Go My Way, ennen toista säkeistöä kun riffittely lähtee käyntiin, niin kuuluu semmoinen lyhyt "tyyt" kuin toinen kitaristi meinaisi vähän ennakoida tai muuten vaan hiplaa soitintaan.
I gotta have more cowbell, baby!
Jäärä
30.12.2004 15:46:14
Lenny Kravitzin Are You Gonna Go My Way, ennen toista säkeistöä kun riffittely lähtee käyntiin, niin kuuluu semmoinen lyhyt "tyyt" kuin toinen kitaristi meinaisi vähän ennakoida tai muuten vaan hiplaa soitintaan.

Eikös siinä samaisessa biisissä rumpali vaihda siihen ride-komppiin "väärässä" paikassa. Hienoa retroilua.

Steppenwolfin "Born to be wild:ssa" basisti kämmää jossain kohdassa, saa kyllä kiinni aika nopeesti.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
Läpistö
30.12.2004 19:10:34

Jossainhan on sellanen Beatles-sivustokin mihin on listattu noi "mokat". On kyl oikeastaa helvetin kiinnostavaa kuunnella ja miettiä miten tekniikka on mennyt nykyään eteenpäin että voidaan leikellä kaikke miten halutaan jne.

Jossain Hendrixin biisin lopussa (oiskohan ollu Purple Haze?) miksaaja kehottaa Jimiä tulemaan kuuntelemaan oton tyyliin: "Come over here.." tms. :D
(Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä.
Uksindus
31.12.2004 00:11:00
Tuo on itseasiassa Jimin "Purple Haze":ssa tuo yskäisy juuri ennen ekan säkeistön alkua...

Black Sabbath:

"Wicked World":in Intron ja säkeistön välissä kun on se rumpubreikkihärdelli, niin siinä kuuluu semmonen *KLANG*. Ihan kun nakkais haarukan tiskialtaaseen.

"Iron Man":issa kuuluu ihme *MAISK* juuri ensimmäisen basari-iskun paikkeilla

"FX":ssä joku höpisee koko ajan taustalla.

Kreatorin Flag of Hate-EP:llä biisissä "Take Their Lives" kuuluu alussa rumpukone. Semmonen kunnon "Tu-Tsi-Tu-Tsi..."
kingdom
31.12.2004 02:30:48
Jossainhan on sellanen Beatles-sivustokin mihin on listattu noi "mokat".

http://www.stevesbeatles.com/

Sieltä vaan Songs ja selailemaan Anomalieseja.
Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa!
Heart Of Steel
31.12.2004 04:18:16

Iron Maidenin Run to the Hillsissä tempo hidastuu aivan yhtäkkiä loppukertseissä, ilmeisesti leikkaus toiseen ottoon tms.
"Nobody tells a Man how to play."
HMB
Teme007
31.12.2004 16:53:43
Moka, paha sellaanen. Kuulin basson Justicella, nimikkobiisi, 6.30 - 7.15 välillä.
"Poks" sano Tshernobyl
Ostinaatio
31.12.2004 17:25:21
Jarkko Martikaisen soolotuotannosta löytyy kiva moka, ainakin tuosta biisistä joka on tuolla Soundi 2004 -cd:llä, olikos sen nimi nyt Roskat pois tms.

Ehkä se on sisäinen viite, roskat pois... vinkvink.. Tai sitten minä etsin liikaa piilomerkityksiä kaikesta.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
pwallin
31.12.2004 18:44:08

Ei teiltä tunnu löytyvän juurikaan niitä OIKEITA mokia, joten palataan alkuperäiseen aiheeseen ja kerron että:

Scorpionsin "Savage Amusement" levyn, "eräässä biisissä" virvelin kaiku katkeaa kesken koska otto on ilmeisesti katkaistu siitä. Kuuluu kuulokkeilla selvästi. Ei takuulla tarkoitus...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Noidanmetsästäjä
01.01.2005 15:21:45 (muokattu 01.01.2005 15:22:06)
piruuttamme jätettiin yhden demonauhamme loppuun rumpalimme aivan mahtava toteama, joka tuli nauhoitettua vahingossa: "Vittu jos toi ei menny hyvin nii... mä tungen nää kapulat mun rectumiin..."
"Minä olen Kari Peitsamo!"
MikkoPaskavasara
01.01.2005 19:04:15

Slipknotin Duality-biisin alussa (siis se hiljainen kuiskaus vaan) kuuluu metronomi taustalla.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)