Aihe: Fender strat plus?
1
Läpistö
01.01.2005 21:06:31

Minkälaisia kitaroita nämä otsikonmukaiset ovat? Parempia kuin american standardit? Tehdäänkö nämä USA:ssa? Noita kitarapajalla olevia kahta Fender Strat plussia olen katsellut..kokemuksia?
(Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä.
touhis
02.01.2005 03:37:16
Pah, askomikolla sattui susi kappale kohdalle. Ne on pääsääntöisesti kunnon soittimia, pikkuisen muokattuja jenkkistratoja.
Zzz...
Crossroad
02.01.2005 11:26:10
plussahan on american standard,jossa on erona rullasatula,lukkovirittimet ja lace sensor mikit.oikein laadukkaita..hinnat pyörivät siinä missä perus american standarditkin.mulla on ollut kaksi plussaa ja molemmat oli kelpo soittimia.Coronassahan niitä tehtiin.ainut floppi oli nuo lace sensorit..tosin toiset tykkäävät niistäkin.
VelvetTune
02.01.2005 13:27:32 (muokattu 02.01.2005 13:29:34)
Coronassahan niitä tehtiin.

Ihan vaan mielenkiinnosta et valmistettiinko American Standardeja kuinka paljon Coronassa. Silloin kun ostin omani niin myyjä jotain selitti että tuo oma instrumentti on jotenkin viimeisiä siellä tehtyjä A. Standardeja tai jotain. Kun en nyt muista tarkkaan mitä se sanoi. Olin varmaan niin tohkeissaan silloin.
Mansi- ja mustikoita.
Rämppy
03.01.2005 12:24:56 (muokattu 03.01.2005 12:25:59)
Plussassa on sama runko kuin American Standardissa, eli pinnassa ja pohjassa viilut ja välissä kolmesta tai useammasta palasta liimailtu runko. Mikeille on rungossa yksi iso routtaus. Luultavasti rungosta johtuen sointi vaihtelee yksilökohtaisesti hyvästä täysin hengettömään. Rautaosat ovat laatutavaraa, kaulat usein aika litteitä, ohuita ja satulan päästä leveitä, mikkeinä Lace Sencorit joista joko tykkää tai sitten ei (ovat lähes hurinattomat). Soittotuntuma ja soundit ovat enempi 90-lukulaisia kuin vintagehenkisiä.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
p130
03.01.2005 12:41:16

Plussassa on sama runko kuin American Standardissa, eli pinnassa ja pohjassa viilut

Ja tämähän siis koskee vain sunbursteja (tarkkaillaan sitä pilkkua, sori...).
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Fide
03.01.2005 13:05:24

Plussassa on sama runko kuin American Standardissa, eli pinnassa ja pohjassa viilut ja välissä kolmesta tai useammasta palasta liimailtu runko.

Tästä kiinnostuneena Off Topic kysyisin (varsin tietämättömänä), jotta onkos sitten Fenderillä yhdestä tai kahdesta palasta tehtyjä Straton runkoja ilman viilua???
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+
weelie
03.01.2005 13:36:47 (muokattu 03.01.2005 13:38:09)
Tästä kiinnostuneena Off Topic kysyisin (varsin tietämättömänä), jotta onkos sitten Fenderillä yhdestä tai kahdesta palasta tehtyjä Straton runkoja ilman viilua???

Onhan niitäkin kai jokunen tuon yli 50-vuotisen historian aikana kai tehty... :D

2-palaisia yhä tehdään: http://www.fendereurope.com/fenderf … betweenaMexicanStratandaUSStrat.asp Custom Shop-erikoismalleihin varmaan menee jos vähänpalaisia halajaa.

Yksipalainen ei välttämättä ole se paras, monet pitävät kaksiosaista kestävämpänä, saundissa nyt ei liene suurenmoisia eroja.

Viiluja ei käsittääkseni enää juurikaan käytetä. Meksikon malleissa on poikkeuksia, muistaakseni standard sunburstina on viilu. 10 vuotta sitten viilut oli Fenkuissa yleisempiä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Fide
03.01.2005 14:56:05

weelie, kiitän linkistä, aika valaiseva.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+
askomiko
03.01.2005 15:03:33
Asiasta neljänteen, vaihdoin sen rungon japanilaiseen yksilöön, joka soi yksin naputellessa kuin xylofoni. Siihen vielä kunnon teräksinen vintagetalla ja jopas alkoi löytyä sointia. Ei pärjää Rautian stratoille, mutta kumminnii.
Rämppy
04.01.2005 13:41:10
Ja tämähän siis koskee vain sunbursteja (tarkkaillaan sitä pilkkua, sori...).

Ainakin osassa umpivärjättyjäkin on viilut. Omassani havaitsin asian kun kolhaisin skitan pöydänkulmaan joskus vuonna -95. Upposi yllättävän kevyesti siihen viilun reunaan. Viilun reuna näkyi hyvin levynä irronneen maalinpalan kohdalla.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
p130
05.01.2005 19:11:19

Ainakin osassa umpivärjättyjäkin on viilut. Omassani havaitsin asian kun kolhaisin skitan pöydänkulmaan joskus vuonna -95. Upposi yllättävän kevyesti siihen viilun reunaan. Viilun reuna näkyi hyvin levynä irronneen maalinpalan kohdalla.

Kas vain! No, ei se mikään mahdottomuus ole. Liekkö ollut sitten liian "ruma" viilu burstiin tai ihan vain sattumaa... Kuinka yleistä lie?

Fender ilmoitti virallisissa tiedoissaan ainakin 90-luvun alussa, että viilu on vain bursteissa. Joskus aikoja sitten omistamassani umpivärisessä ´91 plus deluxessa ei ainakaan sitä ollut, siitä tuli joskus suojauksia tehdessä sen verran maalia raaputettua että näki miten body on tehty.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
MKK
05.01.2005 20:23:32 (muokattu 05.01.2005 20:23:47)

Olisikohan tämä ollut jälkeenpäin uudelleen maalattu, alkujaan sunburst?
Kadonneen soundin jäljillä....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)