Aihe: Kuka M-nettiläinen tekee omaperäistä musiikkia?
1 2 3 4
Jabbe
01.01.2005 19:04:09
Meiän bändi on ainaki vähän valtavirtarokista poikkeavaa:
www.mikseri.net/jamstream
aivokuolio
01.01.2005 19:20:02
Enpä jaksa olla taaskaan liputtamatta Ruotomielen puolesta. Eli:

http://www.ruotomieli.net

Hieman off-topiciksi menee, mutta kyseessä on erittäin mielenkiintoista musiikkia suoltava poppoo, joka on nyt syksyn mittaan saanut jopa pientä pienimuotoista huomiota maamme musiikkimediassa, esim. uusin levy nappasi Rumban arvioista 5/5. Nousukiidossa siis, ja hyvä niin. Tällaista meininkiä tarvitaan, ja kyllähän nämä kaverit pyyhkivät lattiaa kaikenmaailman uniklubeilla ja vastaavilla.
Epämuusikko
01.01.2005 21:03:39
Omaperäistä ja omaperäistä. Kaikilla on vaikutteensa, jotkut osaavat vain sekoittaa niiden aineksia siten, että lopputulos ei kuullosta plagiaatilta, mutta jää jostain syystä mielen sopukoihin kaivelemaan.

Kun osaisi edes tehdä jonkun artistin kuuloista musiikkia, niin vois joku päivä kokeilla tehdä omaa musiikkia.
Myytävänä Tosco 22" ride!
MattiAuer
01.01.2005 21:10:49 (muokattu 01.01.2005 21:28:51)

www.strangefruitband.net

Joo-o. Saattaisi kiinnostaa, mutta sivut on tehty toimimaan vain exploiterilla selatessa. Jäipä tosiaan tsekkaamatta, kun ainakaan Firefox ei ottanut tuosta tolkkua.

edit.
Sonicmind ei ihan perinteisimpiin ratkaisuihin ole päätynyt, edes oman genrensä sisällä, linkki allekirjoituksessa.

??

Minusta tuo kuulosti (KUULOSTI) aivan samalta kuin kaikki muutkin osaavat mäiskebändit. Sinänsä valmiin kuuloista, toimivaa ja näppärästi soitettua roiskettahan se oli, mutta jos omaperäisyydestä oli puhe niin puolitoista pistettä sadasta.

Enkä tarkoita vittuilla, minusta vain on todella yllättävää, jos tällainen tavara työntää musiikkia tosissaan kuuntelevan ihmisen horisonttia vähänkään kauemmas. Ovatko monetkin ihmiset siis tosiaan kehuneet yhtyeenne omaperäisyyttä?
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
smio
02.01.2005 14:00:48 (muokattu 05.05.2006 09:27:38)
Johannes_t
02.01.2005 14:14:34 (muokattu 02.01.2005 16:14:49)

Minusta tuo kuulosti (KUULOSTI) aivan samalta kuin kaikki muutkin osaavat mäiskebändit.

Kuten sanoin, sovitusten suhteen ei olla päädytty tyypillisimpiin ratkaisuihin. En todellakaan väitä että musiikki olisi millään tavalla kummallista tms. Kuuntele sovituksia; miten kitarat on jaoteltu, minkälainen on sointurakenne, mitä basso tekee jne.

Enkä tarkoita vittuilla, minusta vain on todella yllättävää, jos tällainen tavara työntää musiikkia tosissaan kuuntelevan ihmisen horisonttia vähänkään kauemmas.

Mikä on musiikkia tosissaan kuunteleva ihminen? Kyllä vaikkapa Stevie Wonder työnsi minun horisonttia aikanaan paljonkin. Samoin Metallica, Dave Brubeck, Beatles jne. kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja enemmän olen otettu jos joku "ihan vain" tykkää tuosta matskusta, ei tässä mitään uusia rajoja olla pystyttämässä. ;)

OBS: "Everlasting"-biisiä ei tarvitse tässä yhteydessä noteerata...
Spiralmind
02.01.2005 16:09:14

Mä teen omaperästä musiikkia, kehtaan kehaista. Tyylilajina sellanen psykedeelinen industrial metal pinkfloyd hämyily, yms. vaikutteilla kaikista maailmankolkista... tai siis tottapuhuen teen vaan sellasta kun nyt sattuu tulemaan. Kiero alitajunta. Jokainen mun biisi on meinaa aika erilainen. En oo kehittänyt mitään hittikaavaa millä väännän. Kokeellisuus?

Nyt ei ole mitään kunnollista julkaista, mutta kunhan kerkiän nauhoittelemaan niin tökkäilen demostudioon. Peljätkää...
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
Spiralmind
02.01.2005 16:34:09

Spammaan huolella, kun vaihtu just uus sivu:
http://www.mikseri.net/artistit/?id=39257

Sä teet muuten helvetin hyvää musaa!
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
Epämuusikko
02.01.2005 17:22:03
"reinventing the wheel".......
Myytävänä Tosco 22" ride!
xulu
02.01.2005 18:07:03

Sä teet muuten helvetin hyvää musaa!

thank thee
6, 6 6, the number of the pedo
kassper
02.01.2005 19:11:13 (muokattu 02.01.2005 19:12:10)

Jos omaperäiseksi käyvät eräänlaiset acid-groove-funk-jazz-elokuvamusiikki-sävelmät, niin ehkäpäjopa sitten saatan tehdä. Pitäs vaan saada bigband jostain lainaan, ni vois pistää ihan levylle asti noita...

Meikäläisen sävellystyöt sisältää kaikenlaista huttua mainstreamista taidemuzakiin. En pyri erityisesti erikoisuuteen ja poikkeavuuteen.

Fiiliksellä pitää tehä! Ei piä miettiä, että:"Onko tää nyt tarpeeks epäkaupallista..." tai "Vihaako joku klasari mua, jos pistän oboen tälläseen funkkiin vetoon..." tms. :)
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
Tapani L
02.01.2005 19:55:03 (muokattu 02.01.2005 19:55:41)
Sori nyt niille grind-core miehille, jotka oikeasti osaa soittaa, mutta onko tuossa nyt mitään järkeä?!

Kaikki eivät ilmeisesti kaikesta voi pitää, mutta suosittelisin nyt edes tutustumaan ko. genreen kunnolla ennen kuin alat tuollaisia juttuja kirjoittamaan. Siinä on oma järkensä, joka ei kuitenkaan välttämättä ole yhtään sama kuin sen musiikin, jota sinä kuuntelet.

Samantyylisiä ajatuksia minulla oli joskus, joten en jaksa provosoitua tämän pahemmin tuosta sinun typerästä tekstistäsi. Ole hyvä.

EDIT: Ja anteeksi pienehkö aiheesta ohi kirjoittaminen.
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uudet sivut, katsokaapa ihmeessä!
Jani The Rock
02.01.2005 20:22:36

Mä teen just samanlaista paskaa kuin kaikki muutkin.

Niin, musiikista puhumattakaan.
The road never ends for me, kid.
Notefix
02.01.2005 20:49:02 (muokattu 02.01.2005 20:49:47)

Tulipahan tässä äsken kuunneltua todella omaperäistä, rohkeaa ja innovoivaa musiikkia. Kriitikotkin on kehunu kilvan.

Ehkä mä sitten olen aivan paatunut poppari, kun se ei sanonut yhtään mitään. En vaan ymmärtänyt tuosta hölpäsen pöläystä ja tunnetasolla meni ihan yli.

Kyl se mun mielestä on niin, että tärkeintä on että biisi on hyvä ja siitä saa jotain fiiliksiä. Se on sitten bonusta, jos se vielä sattuisi olemaan uutta, ihmeellista ja omapeäristä.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Meisseli
02.01.2005 22:00:15

Jos omaperäiseksi käyvät eräänlaiset acid-groove-funk-jazz-elokuvamusiikki-sävelmät, niin ehkäpäjopa sitten saatan tehdä. Pitäs vaan saada bigband jostain lainaan, ni vois pistää ihan levylle asti noita...

Meikäläisen sävellystyöt sisältää kaikenlaista huttua mainstreamista taidemuzakiin. En pyri erityisesti erikoisuuteen ja poikkeavuuteen.

Fiiliksellä pitää tehä! Ei piä miettiä, että:"Onko tää nyt tarpeeks epäkaupallista..." tai "Vihaako joku klasari mua, jos pistän oboen tälläseen funkkiin vetoon..." tms. :)

Näin oikkein. Tehköön kukakin sitä miltä tuntuu. Se pilaa luomisen ilon jos miettiii liikaa mitä muut ajattelevat.

Jos tuntuu hyvältä tehdä Beat-kompilla menevä rallatus jonka sointupohjana toimii kuolematon C-Am-F-G7
tai 9/13.5-tahtiosoituksella kulkeva grindcoresinfonia niin siitä vaan.
Elämä on laiffia ja laiffi on shorttia. Osta levy! www.strangefruitband.net
Feggy
03.01.2005 11:07:16 (muokattu 03.01.2005 13:10:30)

Minä. Miksi haluaisin tehdä ei-omaperäistä musiikkia tarkoituksellisesti?
Less is more.
Huevos
03.01.2005 11:13:57

omaperäisyys ei ole absoluuttinen arvo...
Feggy
03.01.2005 13:10:15

omaperäisyys ei ole absoluuttinen arvo...

mutta ei-omaperäisyys on ;)
Less is more.
Juntunen
03.01.2005 13:37:09

Me tehään täysin persoonatonta junttirokkia ja kaikki biisit on samasta muotista.
Dian tekee uutta demoa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)