Aihe: Mikseriä ja mikkiä ostamaan!
1
TomiKettunen
19.02.2003 10:50:54 (muokattu 19.02.2003 10:52:33)

Jep eli rahaa on siinä 200 euroa ja haluaisin ostaa pikkumikserin ja mikin jotta saan sähkökitaran (ja akustisen) tietokoneelle ja ehkä jopa lauluakin jonkinasteisena. Nauhotuksessa saavutettavan äänentason ei nyt tarvitse olla mitään pro tasoa mitä saadaan jollain 100000e vehkeillä.

Oon miettiny, että ostasin sen Phonicin MM1002a mixerin kun ei kalliimpaankaan ole vara. Onko kokemuksia kyseisestä mikseristä? Mikistä en tiedä mitä ostasin.. Onko hyviä ehdotuksia mitä tossa hintaluokassa kannattas ostaa ja mitä ei ehdottomasti kannata?
- Keep Rocking! -
Vilhelmus
19.02.2003 11:08:15

Esimerkiks SM57 ja tuollainen mainitsemasi Phonicin pikkumikseri. Phonicin kanssa kilpailee lähinnä Behringer samassa hintaluokassa. Mikiksi voisi harkita myös esim. samaisen Shuren SM58-mallia.

Olen hieman erimieltä edellisen messuttajan kanssa, koska näiden perusäänikorttien surkea mikrofonietuvahvistin syö soundin.

SM57 on hieman käytetympi kitaravahvareihin ja kitaraan kun taas SM58 enemmän lauluun, mutta molemmilla onnistuu myös toisen tallentaminen. Kannattaa vaikka kauppaa tehdessä kokeilla, sopiiko SM57 sun äänelle.
Hevarit on pellejä.
TomiKettunen
19.02.2003 19:46:09

Esimerkiks SM57 ja tuollainen mainitsemasi Phonicin pikkumikseri. Phonicin kanssa kilpailee lähinnä Behringer samassa hintaluokassa. Mikiksi voisi harkita myös esim. samaisen Shuren SM58-mallia.

Olen hieman erimieltä edellisen messuttajan kanssa, koska näiden perusäänikorttien surkea mikrofonietuvahvistin syö soundin.

SM57 on hieman käytetympi kitaravahvareihin ja kitaraan kun taas SM58 enemmän lauluun, mutta molemmilla onnistuu myös toisen tallentaminen. Kannattaa vaikka kauppaa tehdessä kokeilla, sopiiko SM57 sun äänelle.

Oon harkinnu tota SM57 mutta juttu siinä, että sillon mulla ei ois enää rahaa ostaa sitä mikseriä kun toi Shure maksaa jo sen 150 euroa. Ja noista Behringereistä oon kuullu sellasta, että ne on viimesiä laitteita joita kannattaa käyttää äänittäessä. Ei kulma kovin laatutavaraa.

Nyt jos kuvitellaan, että minulla olisi hyvä mikseri ja mikki niin miten paljon mun SoundBlaster 128 syö sitä soundia kun mä pistän tosta mikseristä suoraan line in:iin?
- Keep Rocking! -
Vilhelmus
19.02.2003 19:52:05

Oon harkinnu tota SM57 mutta juttu siinä, että sillon mulla ei ois enää rahaa ostaa sitä mikseriä kun toi Shure maksaa jo sen 150 euroa. Miten paljon mun SoundBlaster 128 syö sitä soundia kun mä pistän tosta mikseristä suoraan line in:iin?

Ei NIIN pahasti syö, kyllä mun mielestä kelpo demotasoo saa aikaiseksi kaikesta haukunnasta huolimatta. SM57:n saat varmasti halvemmalla kun valitset hyvän mestan /tinkaat. Tai käytettynä jos joku myy, tuskin tosin. Etit halvimman niin jää vielä rahaa Phonicin mikseriin. Minä tekisin niin, paljon vaihtoehtoja ei kyl oo.
Hevarit on pellejä.
TomiKettunen
19.02.2003 19:55:06

Ainiin unohdin sanoa siitä, että jos haluaisin nauhottaa multiefektistä suoraan tietokoneelle niin sillon olis kyllä paras olla siinä multiefektissä vahvistin emulaatiot nimittäin ei kuulosta särkijät kovin hyviltä (multiefekteissä muuten kuulosta vaikka mitä temppuja tekis). Niin mulla oli tarkotus katos nauhottaa ihan vahvistimen soundeja... :)
- Keep Rocking! -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)