Meillä on bändissä semmoinen tilanne että laulajaa ei löydy joten minun (15v) ja basistin (14v) pitäisi alkaa harjoittelemaan laulua. Parhaiten bändin musiikkiin kävisi esimerkiksi Tarotin, Metallican tai Dion tapainen laulu. Ei siis örinää eikä mitään sukkahousuhommelia. Tähän mennessä me ollaan vaan laulettu jonkun kappaleen päälle. Olisiko parempia ehdotuksia? Ihan pienistäkin vinkeistä olisi varmaan apua. |
Chii 31.12.2004 23:15:18 | |
---|
Alat vaan laulamaan ja laulat ja laulat vaikka kuulostaisi kamalalta laulat ja laulat ja siitä se pikkuhiljaa paranee. Come as you are. |
Härski 01.01.2005 01:04:14 | |
---|
Kas näin saimme erittäin täsmällisen vastauksen. Näitä lisää. |
severia 01.01.2005 02:23:02 | |
---|
Laulutunneille |
kingdom 01.01.2005 15:16:51 | |
---|
Selaa tätä Laulaminen-palstaa. Kaikennäkösiä vihjeitä löytyy liittyen hengitykseen, äänialan kasvattamiseen, äänenvahvuuden kehittämiseen jne. Ja pojat olette vielä siinä iässä että äänenmurros on pahimmillaan. Että olkaa varovaisia, olen kuullut että liika yrittäminen äänenmurroksen aikana saattaa pilata äänen koko loppuelämäksi. Mutta tästä en ole täysin varma, joku joka tietää paremmin voi selittää tarkemmin. Ja niin, jos on mahdollisuus mennä laulutunneille niin sinne sitten. Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa! |
aisa 01.01.2005 18:25:57 | |
---|
aika opettavaista on myös se että äänittää omaa laulua ja kuuntelee sitä. itse kun laulaessa ei kuule sitä "todellista" saundia pääkopan resonoinnin takia. nauhoituksia kuuntelemalla pääsee myös heti lähdössä eroon kaikista ärsyttävistä maneereista joita tahtomattaan ehkä viljelee. ...kai sä tajuut että mä sanon vaan BLAA... |
strophe 01.01.2005 19:47:57 | |
---|
Yrittäkää opetella pysymään nuotissa, eli katsotte jonkun levyn hyllystänne, jossa laulajalla on samankaltainen ääniala ja alatte pistämään päälle. Ei myöskään kannata apinoida ketään, oma ääni on nimittäin pyhä. Itselläni esimerkiksi nuotissa pysyminen on joskus vähän ongelmallista, mutta ääntäni en vaihtaisi kenenkään kanssa. Paitsi ehkä Marco Hietalan, mutta sitä ei lasketa. :D Jos teette jotain biisejä, niin kehittäkää ensin aika simppeleitä melodioita ilman mitään suuria intervallipomppauksia, ne tuppaavat alkuvaiheessa olemaan aika vaikeita. Sekin auttaa aivan mielettömästi, jos teillä olisi jossain biisissä vaikka jokin soitin tuplaamassa sitä melodiaa, niin on helpompi pysyä mukana. Hyvänä esimerkkinä vaikka Sentencedin Down ja Frozen, kitara vetää kertseissä koko ajan melodiaa taustalla. Treeniä ja lisää treeniä. Pari vuotta saattaa vierähtää, mutta laulutaidolla saa eniten naisia (siksi olenkin puutteessa :D) ja se on siinä mielessä antoisin instrumentti, että sitä voi aina kantaa mukana, toisin kuin vaikka flyygeliä. PS. Kannattaa muuten laulaa suomirokkia, esimerkiksi joku Lumi teki enkelin eteiseen tai Viidestoista yö tai Lentäjän poika... Karaokessa voi sitten myöhemmin loistaa. Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
Johxa 01.01.2005 22:38:56 | |
---|
Kiitos vihjeistä. Itse asiassa tuossa oli aika paljon asioita joita ollaankin jo kokeiltu. Ollaan just yritetty löytää sellaisia äänitteitä jotka sopisivat meidän äänille ja laulettu sit niiden päälle. Omaa lauluakin ollaan nauhoitettu, mutta minulle siitä ei tullut ainakaan muuta kuin paha mieli. Noh, tajusin ainakin että kovaa harjoittelua tarvitaan että tavoitteet saavutetaan. Sekin vaara että tässä iässä lauleskelu saattaisi vahingoittaa ääntä on tiedossa ja ollaankin otettu harjoittelu toistaiseksi melko kevyesti. Jos teille tulee mieleen lisää vinkkejä niin kertokaa vaan pois. |
luopio 01.01.2005 23:41:06 | |
---|
ja laulat ihan täysii tunteella, semmonen epävarmuus siitä laulamisesta paistaa heti läpi. räppärit vituttaa |
aisa 02.01.2005 14:17:39 | |
---|
Omaa lauluakin ollaan nauhoitettu, mutta minulle siitä ei tullut ainakaan muuta kuin paha mieli. tota mä just tarkoitin. nauhoittaminen on hyvä oppimismetodi. ...kai sä tajuut että mä sanon vaan BLAA... |
jonskuliini 02.01.2005 19:32:13 | |
---|
Aluks ihan vitsimielel jotai kummaa vaik ja sitten siirtykää sanotuksiin vähä vakavammin. Sen jäläkeen nauhottakaa ja korjailkaa ja mixsailkaa...TEHKÄÄ se huumori mielessä ettei tuu ruumiita:) ...Kaikkiin ihmisten ongelmiin on olemassa ratkaisu; nopea, hyvältä kuulostava ja TÄYSIN väärä. |