Aihe: Hoontech 8 kanavan kasvatus 16:ta
1
Pacifig
31.12.2004 14:49:04

Minulla on tällä hetkellä Hoontechin DSP C-port 2000 jossa on 8 sisäänmenoa. Tarvitsisin kuitenkin 16 kanavaa mixauksiini, joten miten onnistuu parhaiten?

Luin jostakin että minun pitää ostaa toinen äänikortti + c-port 2000 viritys ja näin koneessa olisi kaksi äänikorttia ja kaksi "laatikkoa". Toisessa paikassa neuvottiin, että liität toisen c-portin lähtemään ensimmäisestä ja muutan jumpperoinnilla tunnistuksen.

Mikä on totuus ja miten kannattaa tehdä?
Mitä virkaa on C-portin kahdesta pinni liitännästä, jos joudun ostamaan kaksi äänikorttia?
Mitä ongelmia kahdesta hoontecista? (käyttis XP)
Miten Cubase SX hoitaa kaksi korttia?
jääkaappipakastin
02.01.2005 11:24:46 (muokattu 02.01.2005 13:40:13)

Minulla on tällä hetkellä Hoontechin DSP C-port 2000 jossa on 8 sisäänmenoa. Tarvitsisin kuitenkin 16 kanavaa mixauksiini, joten miten onnistuu parhaiten?

Luin jostakin että minun pitää ostaa toinen äänikortti + c-port 2000 viritys ja näin koneessa olisi kaksi äänikorttia ja kaksi "laatikkoa". Toisessa paikassa neuvottiin, että liität toisen c-portin lähtemään ensimmäisestä ja muutan jumpperoinnilla tunnistuksen.

Mikä on totuus ja miten kannattaa tehdä?
Mitä virkaa on C-portin kahdesta pinni liitännästä, jos joudun ostamaan kaksi äänikorttia?
Mitä ongelmia kahdesta hoontecista? (käyttis XP)
Miten Cubase SX hoitaa kaksi korttia?

Omia kokemuksia:

- Kyselin aikoinaan samaa asiaa maailmalta ja jäin siihen käsitykseen että pitää olla sekä 2 korttia että 2 c-porttia että saa 16 I/O:ta toimimaan. Joten ostin toisen samanlaisen paketin ja toimi ihan heittämällä (äänetkin tulivat läpi kunhan sain otettua Mute-täpän Internal Mixeristä pois...)
- Ihmettelin myös miksi sitten on tuo ketjutus-mahdollisuus jossei kerta toista C-porttia saa laittaa...

Ajurit:
- Minulla vanhemmat ajurit käytössä koska uudemmat ajurit eivät (kuulemma) tue useampaa korttia.
Mutta taas Cubase SX (kuulemma) ei toimi noilla vanhemmilla ajureilla... (minulla käytössä W2K ja Cubase VST 5.1)

Huuto.netistä noita näkyy aika usein todella halvalla, itse ostin tosin kalliilla :(

Tälläinen linkki auttoi minua aika paljon:
http://pcmus.com/2Cports.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)